Motordieven actief

Gestart door Suzuki-Babe, 23 mei, 2008, 11:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzuki-Babe

De politie Limburg Noord waarschuwt motorrijders om hun eigendommem goed af te sluiten

Vooral
Duitse en Belgische motoren worden gestolen,omdat de buitenlandse eigenaren denken hun
voertuigen alleen met het stuurslot te kunnen afsluiten. Juist dan slaan
de dieven binnen enkele minuten hun slag.
.
In 2007 werden in het district Limburg Noord 84 motorfietsen gestolen, in 2008 staat de teller tot nu toe op 40;
met het toeristische seizoen grotendeels nog voor de boeg. De politie adviseert de motorrijders om gebruik te maken van een
remschijfslot en een beugelslot.

In Roermond heeft de gemeente speciale motorpalen geplaatst waarmee motorrijders hun motorfietsen
goed vast kunnen leggen.

De gemeente Roerdalen heeft inmiddels speciale waarschuwingsborden in het Duits geplaatst om
motorrijders attent te maken op het risico dat ze lopen.

bron: www.limburger.nl
or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

B-Witch

Ieder jaar eigenlijk hetzelfde liedje  :?
Maar toch als je niet eens de moeite wil nemen om je motor te voorzien van een beetje slot, ja dan vraag je er in mijn ogen ook een beetje zelf om  :-X
Kleine moeite imo een een schijfremslot eraan te hangen, vooral als je motor buiten je zicht staat, of je de stad ingaat!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

ik heb me laatst zo'n slot mee laten nemen van de aldi of zo...ene met alarm.
Als je al aan het slot gaat en het beweegt een beetje geeft ie eerst een waarschuwing...dan als je doorgaat een hels kabaal. Kosten: 29.95 dacht ik (Aldi of Liddl)
Ik heb ook een schijfremslot maar die gebruik ik zelden omdat ik bang ben dat ik m vergeet eraf te halen......moet nog ergens zo'n koordje scoren. Dit slot koste iets van 9,95... dan nog een kettingslot met een discusslot wat ik voorheen wel eens gebruikte. wasa ook goedkoop.

Wat ik hiermee bedoel...een beetje beveiliging hoeft niet veel te kosten, minder dan een tankje benzine en je hebt tenminste al iets.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Jor

Dat klopt alleen voor de verzekering moet je een 4 1/2 ster slot hebben....
Tenminste dat is mij verteld.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

HD4ever

#4
Citaat van: FZ_Ron op 23 mei, 2008, 22:07:30

Wat ik hiermee bedoel...een beetje beveiliging hoeft niet veel te kosten, minder dan een tankje benzine en je hebt tenminste al iets.

Precies, je hebt dan IETS, maar als je de moeite neemt om je verzekering polis door te lezen, zul je zien dat je zeer waarschijnlijk een ART goedgekeurd slot moet hebben, zoniet gaat je diefstal verzekering zeker niet uitkeren als je motor pleitte is. :yes6rs:
En bij een aantal verzekerings maatschappijen moet je zelfs na de diefstal alle orginele sleutels inleveren, zodat ze kunnen zien of je een slot had wat op de ART ( http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp ) lijst voorkomt.

Als je slim bent, fotografeer je even je motor inclusief alle beveiligingen zoals kettingen, muur-ankers, sloten e.d. Tevens de serienummers van de sloten. Bewaar zeker ook de orginele rekening van je ART goedgekeurd slot.

grtz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Varaderos

Citeerik heb me laatst zo'n slot mee laten nemen van de aldi of zo...ene met alarm.

Ik heb zelf zo'n echt Xena slot met alarm erin (ooit in geleen gekocht)
Is iets duurder dan die van de aldi..

Het probleem met dat ding is alleen dat het erg gevoellig is.
Laatst viel de kleine, naast de motor, een schep uit de handen in de garage.
Gaat dat alarm af.. ze schrok zich rot.
Ze komt nu niet echt meer in de buurt vd fiets..
Motorcycling is not a crime

QuattroFrits

Citaat van: Varaderos op 24 mei, 2008, 09:36:32
Citeerik heb me laatst zo'n slot mee laten nemen van de aldi of zo...ene met alarm.

Ik heb zelf zo'n echt Xena slot met alarm erin (ooit in geleen gekocht)
Is iets duurder dan die van de aldi..

Het probleem met dat ding is alleen dat het erg gevoellig is.
Laatst viel de kleine, naast de motor, een schep uit de handen in de garage.
Gaat dat alarm af.. ze schrok zich rot.
Ze komt nu niet echt meer in de buurt vd fiets..


Dus het werkt wel en zij zal nooit jouw motor durven stelen.  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.