Wat heeft jou de moto doen kopen waarop je nu rijdt?

Gestart door Gehaktbal, 11 september, 2005, 21:01:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gehaktbal

Zou wel eens willen weten wat men heeft bewogen om de fiets te kopen die men nu rijdt.

Ik heb mijn fiets zon 12 jaar geleden geruild voor een suzuki gsx 750

Wilde een fiets welke minder in de toeren hoefde te worden gereden,cardan was zeer zeker meegenomen.
naked bike or wife,i like it both

karz

Ik had 4 maanden op een bandit 400 gereden, daarna een 4 maanden op de zzr 600 van Turbo, toen 2 minuten op de to-be-circuit TLR van Hakinnen/Spanjer , en toen wilde ik een TLR.

Los ervan of je bochten kan snijden of niet (want dat kan ik niet zo goed als iemand met een TLR zou moeten kunnen). Het mooiste vond ik de meters wat je maakt. Je pakt een rotonde, je geeft wat gas, het toerental loopt nauwelijk hoorbaar op en je rijd ineens 2x zo hard. Dit is alles met een donkere grom roffel op de achtergrond. Als je 150 rijdt op de snelweg en hij geeft hem nog eens de sporen, dan gaat hij niet harder huilen als een 4 in lijn. Maar dan klinkt het als een leeuw die met tegenzin van zijn slaapplek gejaagd wordt.
Voor mij brengt dit wat rust in het rijden, en het lage toerental geeft je het gevoel dat je maar 20% van zijn power aan het gebruiken bent (dat is ook zo), dus te weten dat je nog een hel kunt ontketenen als je dat wil is ook wel fijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Ik wilde een leuke motor die allereerst als een motor moet uitzien, daarnaast moet die niet op elke straathoek staan, niet te duur en 25 KW op kenteken. Toen ging ik eens zoeken in Duitsland, ZXR 400, RD 350, GPZ 500, GSX 550 en nog wel wat meer. Toen zag ik een Bandit 400 op ebay en heb ik die gekocht. Helemaal geen spijt dan :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Rookie

In oktober 2003 heb ik mijn rijbewijs gehaald. Ik wilde met de aankoop van een motor wachten tot na de winter. Ik zocht een 600cc supersport die niet meer dan 7000 euri's kostte. Het bouwjaar van deze prijklasse lag rond 1996-1998 voor een fatsoendelijke bike met weinig kílometers. Alleen vond ik de meeste oerlelijk door de 'platte' neus. Ik heb maanden alle sites afgezocht en elke motorzaak in limburg platgelopen. Toen kwam ik bij Motorhuis Geleen en daar stond een Thundercat uit 2001 met 21500 km op de teller. De prijs was goed, net een grote beurt gehad en ik kreeg nog een nieuwe achterband.

Dat is hem dus ook geworden!

De thundercat stamt ook uit 1996 maar ziet er toch iets moderner uit vind ik. Dat gaf voor mij de doorslag.

AngelInMe

Augustus vorig jaar schoot het opeens in mn bol om motorrijles te gaan nemen (vroeger als kind altijd gezegt eerst motor dan auto, toch eerst auto gedaan).

Meteen gaan rond kijken wat de mogelijkheden zijn met 25 kw :roll: we kwamen bij Motoport Echt en hadden de hele zaak gehad. En daar stond ie dan toen we uit wilden lopen. Kawasaki ZZR 250 van 2002 met nog geen 7000km op de teller :) ff derop gezeten, 's avonds thuis even overleg gehad en de dag erna gebeld voor een proefrit :lol: We hebben nog goed over de prijs kunnen praten en toen stond ie bij ons in de garage (en geen rijbewijs :( )

In januari mijn rijbewijs gehaald en nog altijd geen spijt, loopt lekker dat ding  8) wel veel schakelen en hoge toeren (ik ben nog niet anders gewent dus als ik over 1jr en 5mnd een 600tje ga rijden zal wel anders praten)

Busaberke

Citaat van: "AngelInMe"
In januari mijn rijbewijs gehaald en nog altijd geen spijt, loopt lekker dat ding  8) wel veel schakelen en hoge toeren (ik ben nog niet anders gewent dus als ik over 1jr en 5mnd een 600tje ga rijden zal wel anders praten)

enne.......... blijf je toch rijden, dan?
Ik meen laatst toch begrepen te hebben dat de Kawa te koop stond vanwege het beëindigen v.d. hobby.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

AngelInMe

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "AngelInMe"
In januari mijn rijbewijs gehaald en nog altijd geen spijt, loopt lekker dat ding  8) wel veel schakelen en hoge toeren (ik ben nog niet anders gewent dus als ik over 1jr en 5mnd een 600tje ga rijden zal wel anders praten)

enne.......... blijf je toch rijden, dan?
Ik meen laatst toch begrepen te hebben dat de Kawa te koop stond vanwege het beëindigen v.d. hobby.

neej niet beëindigen!!!!!!! :shock: iets anders ;) maar dat komt dus over een jaartje wel :lol:

Karin

Toen ik nog motorles had keek ik altijd naar de shoppermotors. Maar gaandeweg ben ik helemaal omgeslagen. Mijn eerste motor ben ik eigenlijk "tegenaan" gelopen. Een collega van mij verkocht zijn motor vanwege het tweede kindje dat op komst was. En hierdoor had hij geen tijd meer. Zijn motor was toen 2 jaar oud, die heb ik toen voor een gunstige prijs gekocht. Het was een zilveren fazer 600 uit 1999. En die motor stuurde zo makkelijk ten opzichte van mijn lesmotor (kawasaki ER500) dat ik niet lang heb nagedacht.

Een jaar later zag ik bij motorhuis Geleen deze blauwe nieuwere versie staan. Ik was niet eens op zoek naar een andere motor, maar heb gewoon eens geinformeerd wat hij er voor moest hebben. Het seizoen was bijna voorbij en mijn geluk was dat hij heel veel interesse in mijn motor had. Had er namelijk een klant voor die er naar op zoek was en die vond de nieuwe blauwe te duur. En wederom heb ik er toen alsnog wat er vanaf kunnen pingelen en kwam met een nieuwe motor thuis....oh ja, en de S100 kettingspray waarvoor ik ging :wink:

Eigenlijk vind ik de FJR wel super....maar ik ga voorlopig maar even geen motorzaak naar binnen.

DeWitte

Citaat van: "81"Zou wel eens willen weten wat men heeft bewogen om de fiets te kopen die men nu rijdt.

Kmag van me Psychiater nix anders dan de Gs by Beemer 8) en dat minimaal 2x daags :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Mijn eerste motor was een Kawa ZZR600 die ik al in de garage had staan voor ik mijn rbw haalde. Aan deze motor heb ik veel plezier gehad, tot hij mij liet staan en er steeds problemen met de spanningsregelaar waren.
Ik heb hem toen verkocht en heb bij toeval mijn huidige Bandit bij Haselier motoren in Echt zien staan, op dat moment had iemand anders er al optie op, dus ik dacht dat ik hem niet kon kopen. maar de optiehouder werd opgebeld en ik kon uiteindelijk een proefritje maken.
Lang hoefde ik niet te twijfelen, wat mij direct opviel aan de bandit is het supergoede stuurgedrag.
Ik heb hem dan ook gelijk gekocht. zgan en met maar 1200 kmtje op de teller, gewoon lekker ingereden dus.
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

tis dat ik met m'n verstand een motor koop  :!:  
vandaar de keus voor een boxer  :mrgreen:


verder ben ik normaal  :wink:

Hakinnen

CiteerZou wel eens willen weten wat men heeft bewogen om de fiets te kopen die men nu rijdt.

uh....geldgebrek.

anders reden we MV-Agusta1000
alhoewel..das natuurlijk weer geen twin he..

weet 't ook niet meer

MV moet dus gewoon dikke twins gaan bouwen en hakki moet de loterij winnen..

:wink:

maxam

jaja
ik was eigentlijk op zoek naar een bandit 1200,maar vond racers ook erg
mooi! :D
dus nu heb ik een tussenweg genomen.een RF900r heeft het zelfde onderblok,en een haast identieke opbouw van de motor!
klinkt ook haast het zelfde als een bandit,alleen een RF heeft nog net iets meer toeren nodig,de bandit is onderin veel sterker!(mag ook wel met een 1200 blok)



daarom heb ik dus voor een RF gekozen!
en volgende keer een bandit 1200 of een gsxr 1000! :twisted:
UZUKI GS 550 80+
HONDA VFR 750F 86+
SUZUKI RF 900R 94

Mounty

Ik heb 14 jaar geleden mijn motor rijbewijs gehaald maar nog nooit een motor zelf gehad.

Wel geleend en regelmatig in de zomer getoert. Eerst vaak op een Yam. XT 600 maar later (afgelopen zomer) ook op een XJR1300. Toch wilde ikzelf ook een motor maar is er nooit van gekomen. samenwonen,trouwen,kids...allemaal factoren die meegspeeld hebben.
Vorig jaar hadden we zoiets van: nu gaan we eens voor een motor kijken; en hadden er een gezien. Ik was zaterdags gaan kijken en had m weg laten zetten (Diversion) Ik zou m de volgende zaterdag gaan betalen en dus kopen. Helaas kreeg ik op die woensdag te horen dat het berdijf waar ik werkte failiet was verklaard, Tja,,dan ff zuinig zijn op je centjes want met deze economie weet je niet of je 123 werk hebt...en hypotheek en honger gaat gewoon door..

Maar dit jaar zag ik mijn kans schoon om een leuk bedragje bij elkaar te sprokkelen door wat te klussen. FF een maandje op internet kijken en je weet wel wat je kunt krijgen voor je budget.
Eerst een Kawa GPZ of GPX gezien, mooi in de verf etc..helaas toen ik de stap had genomen om deze te kopen was deze al weg...ff verder zoeken en zag ik een foto op internet staan van een FZ...leuke motor...voor weinig geld..wel oud maar dat geeft ff niet..
tja, na het zien van deze motor was ik verkocht aan deze en de motor dus aan mij.
Dus zodoende heb ik nu een Yamaha FZ750 uit 1989. Rijd goed, lekker in de bochjes..
Hoop deze lang te mogen rijden. Hierna wil ik wel wat pittigers en moderners..maar de komende jaartjes nog niet..

So far..
FZ_Ron
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009