R1 2009 scoop, 190 pk?

Gestart door DeWitte, 10 juni, 2008, 09:13:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte



big power komt eraan. 190 pk, nog meer toeren, nog meer massa centralisatie........... weer een scoop van de 2009 R1.




bron motoinsight
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Maximum power 133.9 kW (182 PS) @ 12,500 rpm (without air-induction)


Proud on the South  

Mounty

mm.. :roll: tja... achterwiel vind ik wel super...
de rest een beetje TE!.. motorblok oke, veel power dus super maar 190/182PK ??? is dat nu nodig ?
zo kan ie wel meeconcureren met de busa en de zzr
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

#3
PK's zijn vet :mrgreen: Die hebben gewoon een pilletje in het ding gegooid... hoe dat ding uit z'n 'ogen' kijkt :shock: :shock: :shock: :shock:

Maar dat is ook het enige, best wel een mooie motor zo. Heel mooie achterbrug ook. De uitlaat en kentekenhouder tierelantijntjes let ik niet eens op, dat is toch allemaal milieumaffia supersized en rdw blabla, weg er mee, is goed voor de aftermarket :lol:

Op welke banden staat die standaard?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

deze kleurstelling en die koplampen vind ik super-mega stoer  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Ik vind hem juist op de koplampen na, heel erg vet :yes6rs:

BMWhub

Het belangrijkste nieuws is te vinden in de motor. Deze is net als bij de YZR-M1 MotoGP motor gebaseerd op het "Big Bang" principe, waardoor er meer bruikbaar koppel voorhanden is en het vermogen beter gespreid wordt afgegeven. :mrgreen:

bron: http://demotorsite.clint.be/index.php?option=com_content&task=view&id=1738&Itemid=102

uitleg "Big Bang" :http://demotorsite.clint.be/index.php?option=com_content&task=view&id=402&Itemid=103
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Motzippaldy

Valentino Rossi
"This is a great bike, it's very like my M1 and it's exciting to see so many MotoGP qualities now appearing on a bike for the road. I think everyone who loves the R1 and Yamaha will be very excited about this new version, it's fantastic!"

Jorge Lorenzo
"I think this bike will be very popular. Yamaha have worked very hard to try to make it as like our M1 as possible and it seems they have done a fantastic job. The cornering and agility especially is great, which is of course one of the best qualities of the M1."
Proud on the South  

DeWitte

mja die laatste 2 zijn niet helemaal zuiver op de graat :?: als ik vele miljoenen van mijn baas krijg overgeschreven, prijs ik zijn produkten ook de hemel in  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Smells like rubber

Motzippaldy

Proud on the South  

Steefke™

Smells like rubber

Gassie

wel handig dan heb je niet meer zo,n hoge toeren nodig om het max power eruit te halen  :D
KTM SMT 2011

Mounty

YZF-R1 - MotoGP-techniek nu ook voor jou beschikbaar!
De nieuwe YZF-R1 is vanaf nu nog nauwer verwant met de meest succesvolle MotoGP motorfiets van dit moment, de YZR-M1. Zo heeft het volledig nieuwe 998 cc 4 cilinder motorblok van de YZF-R1 een crossplane krukas met een ongelijke verbrandingsinterval op 270º - 180º - 90º - 180º.



Dit innovatieve, nieuwe design zorgt voor een prachtige lineair controleerbare vermogensopbouw. Met 182 pk bij 12.500 tpm en 115,5 Nm koppel bij 10.000 tpm is dit op de YZR-M1 geïnspireerde motorblok zonder twijfel de meest technologisch geavanceerde krachtbron. De nieuwe generatie R1 heeft een compleet nieuw Deltabox frame met een geoptimaliseerde stijfheidsbalans voor een nog beter rijgedrag.

YZF-R1
Kenmerken - 
Nieuwe generatie R1 geïnspireerd op de YZR-M1
Compleet nieuw 998 cc motorblok met crossplane krukas
Ongelijke verbrandingsinterval voor ultieme tractie
182 pk bij 12.500 tpm, 115,5 Nm bij 10.000 tpm
Nieuw lichtgewicht Deltabox frame
YCC-T en YCC-I voor optimale prestaties



MOTOR - 
Type Vloeistofgekoeld, 4-takt, voorovergekantelde 4 cilinder in lijn motor, 4 kleppen, DOHC
Cilinderinhoud 998 cc
Boring x slag 78,0 x 52,2 mm
Compressieverhouding 12,7 : 1
Max. vermogen 133,9 kW (182 pk) bij 12.500 tpm (zonder lucht-inductie)
Max. koppel 115,5 Nm (11,8 kgm) bij 10.000 tpm
Smeersysteem Wet sump
Brandstofsysteem Injectiesysteem
Type koppeling Meervoudige natte platen met slipperclutch
Ontstekingsysteem TCI
Startsysteem Elektrisch
Versnellingsbak 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
Tankinhoud (reserve) 18 liter
Carterinhoud 3,73 liter


CHASSIS - 
Type Aluminium Deltabox frame
Wielophanging, voor Telescopische voorvork, Ø 43 mm
Veerweg 120 mm
Wielophanging, achter Swingarm
Veerweg 120 mm
Voorrem Dubbele remschijf, Ø 310 mm 
Achterrem Enkele remschijf, Ø 220 mm 
Voorband (maat) 120/70 ZR17M/C (58W)
Achterband (maat) 190/55 ZR17M/C (75W)


AFMETINGEN - 
Lengte 2.070 mm
Breedte 715 mm
Hoogte 1.130 mm
Zithoogte 835 mm
Wielbasis 1.415 mm
Grondspeling 135 mm
Gewicht 206 kg



www.yamaha-motor.nl
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009