een krijsende 18 jarige of een ouwe tante?

Gestart door Herr Tod, 15 juni, 2008, 17:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Desmo-devil

Citaat van: Suzuki-Girl© op 16 juni, 2008, 14:33:15
Doe mij er maar 4 :yes6rs:
Nog nooit met een 2 pitter gereden, en eerlijk gezegd waarom zou ik???
Fun gehalte??? nou fun geeft mijn soes me meer dan genoeg  ;)

Moet je toch eens proberen. Dan heb je een vergelijk.
Trouwens als ik een vrouw was zou ik altijd voor een tweepitter gaan (ha ha)   :naughty: :naughty:

Diddl

doe mij maar een ouwe tante
hou niet van dat pijnlijke gekrijs voor mij gaat er niets boven een twee cilinder

en suzuki-girl mijn aanbod staat nog altijd om eens op mijn TL te rijden
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

B-Witch

Citaat van: Desmo-devil op 16 juni, 2008, 15:09:21
Citaat van: Suzuki-Girl© op 16 juni, 2008, 14:33:15
Doe mij er maar 4 :yes6rs:
Nog nooit met een 2 pitter gereden, en eerlijk gezegd waarom zou ik???
Fun gehalte??? nou fun geeft mijn soes me meer dan genoeg  ;)

Moet je toch eens proberen. Dan heb je een vergelijk.
Trouwens als ik een vrouw was zou ik altijd voor een tweepitter gaan (ha ha)   :naughty: :naughty:

Hoezo dat dan??? vertel!!! :mrgreen:

Maar je hebt wel gelijk, moet het mss eens ervaren, mss eens een testritje maken op een monster ofzo.. ;)

Citeersuzuki-girl mijn aanbod staat nog altijd om eens op mijn TL te rijden

Tsja Diddl, Ik weet niet of dat wel zo verstandig zou zijn, denk niet dat ik daar mee onder de voeten uit kan :oops:
En zowiezo de zithouding dat is voor mij helemaal niks.  :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

maakt me nix uit  :confused:


als er maar een sticker van   op staat  :mrgreen:



Mounty

licht eraan wat je ermee wil toch...ik denk dat beide zo zijn gebruiksaanwijzing heeft....iemand die altijd twee piiters rijd zal ff eraan moeten denken om op tijd te remmen voor de bochten, immers een 4 pitter remt echt wel een stuk minder op de motor.
Daarbij zal iemand die altijd 4 pitters rijd rekening moeten houden met de uithaal van de twee reusjes.

Wil je rustig toeren en zo dan lijkt me een 4 cylinder wat rustiger in gebruik...wil je zenuwachtig gaan rijden met strek afremmen en fel optrekken in en na de bochten lijkt me een 2 cylinder leuker..meer fungehalte dus.

Zelf kies ik ook voor de rustig stampende 4 cylinder, maar waneer ik voor een alroad ga kiezen ,doe ik dat voor de fun,dan ga ik voor een twin.

een krijsende 18 jarige ? ook niet leuk altijd dat geschreeuw in je oor...
een ouwe tante...tja, die willen wel eens traag van begrip zijn, daarom nog niet minder lief/mooi...

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Citaat van: SuzukiLimburg op 16 juni, 2008, 09:03:38
Duurt veel te lang voordat 'ie op gang komt.

Dan zit je dus in de verkeerde versnelling :roll: Een 4 cilinder heeft altijd meer koppel en meer vermogen dan een 2 cilinder. Dus als je bij een 4 cilinder op het max koppel toerental zit en je geeft volgas krijg je een hardere trap onder je kont dan bij een 2 cilinder.

Zie het verschil, SP1 vs GSXR 1000





Het koppel gaat min of meer gelijk op, is zelfs beter bij de 4 cilinder. Tot zover het fabeltje 'twin heeft meer koppel' :? Wil niet zeggen dat een twin niet leuk is, ik vind alle motoren leuk om op te rijden maar het liefst heb ik een 4 cilinder. Die gaan harder, harder is leuker :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Motor rijden is touren jagen   :mrgreen:
Proud on the South  

Varaderos

CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)

Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...
Motorcycling is not a crime

Motzippaldy

Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43


Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...


:thumbsup: :stupid:
Proud on the South  

Mounty

Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt... :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
Ik zou zeggen..  2, 3, 4 of mischien wel 6 het hangt er maar vanaf waarvoor je ze wilt gebruiken...

Het maak inderdaad geen donder uit als je maar plezier hebt. Neem mijn Husk dat is echt geen fiets om mee te touren (rolt eigelijk pas lekker bij 100 in de vijf) maar ik vind het heerlijk om op bochtige achteraf weggetjes te raggen en heb helemaal niks met snelwegen.
Smells like rubber

Herr Tod

Citaat van: FZ_Ron op 17 juni, 2008, 05:26:05
Citaat van: Varaderos op 16 juni, 2008, 20:40:43
CiteerDus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden..  :mrgreen:
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  :oops:)


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt... :mrgreen:

Wat nou 'weg komt' ? :naughty: De VaraJohnDeero die dat flikt moet nog uitgevonden worden... doe er dan maar meteen 2 cilinders bij :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Varaderos

#27
Citeer
CiteerCitaat van: Varaderos op juni 16, 2008, 09:40:43 pm
Citaat
Dus eigenlijk is een 2 cilinder maar saai, want dat schiet niet op
Je moest anders maar wat hard werken in de Eifel om mijn 2 cilinder viagradero (berg op) bij te houden.. 
En dan reed ik nog niet eens voluit (wan dat durf ik eigenlijk niet  )


400cc tov 1000cc is ook geen vergelijk...vergelijk eens een 1000cc 4 met een 1000cc 2 pitter, ben benieuwd wat dan de resultaten zijn en of je m dan nog zo makkelijk weg komt...

Is inderdaad geen vergelijk. maar we hadden het over cilinders, niet over CC  :mrgreen: :mrgreen:
Motorcycling is not a crime

Hakinnen

Citaat van: Herr Tod op 16 juni, 2008, 16:37:01
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 juni, 2008, 09:03:38
Duurt veel te lang voordat 'ie op gang komt.

Dan zit je dus in de verkeerde versnelling :roll: Een 4 cilinder heeft altijd meer koppel en meer vermogen dan een 2 cilinder. Dus als je bij een 4 cilinder op het max koppel toerental zit en je geeft volgas krijg je een hardere trap onder je kont dan bij een 2 cilinder.

Zie het verschil, SP1 vs GSXR 1000





Het koppel gaat min of meer gelijk op, is zelfs beter bij de 4 cilinder. Tot zover het fabeltje 'twin heeft meer koppel' :? Wil niet zeggen dat een twin niet leuk is, ik vind alle motoren leuk om op te rijden maar het liefst heb ik een 4 cilinder. Die gaan harder, harder is leuker :yes6rs:

alez..ff olie op het vuur:

de uitdraai van de sp1 is wel dramatisch he..die koppelkromme
- je moet kijken naar de vermogenskromme niet naar het getalletje dat "max" aangeeft
- je neemt een K5 1000 vs een oud fritekot als een SP1.
- De stelling een twin heeft meer koppel is niet per definitie waar..heb je gelijk in..de stelling:"een twin is sterker van onderuit "zou een betere zijn. 
- je kunt natuurlijk een uitdraai nemen van een 1098R vs een 2008 R1 of zo..ziet er al heel anders uit denk ik


en uiteindelijk..wint bij gelijke cilinderinhoud altijd de vierpitter


R-yen





Koppelkromme is nu iets anders... (de prijs van een 1098s ook vrees ik... maar de 1098 zal er niet sterk van afwijken?)