motorrijders vrijgesteld van de kilometerheffing

Gestart door Varaderos, 22 oktober, 2007, 09:14:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzuki-Babe

Echt waar dat hele verhaal van de autorijder maakt me zo kwaad.
Het slaat toch nergens op dat motorrijders meer moeten betalen omdat ze eerder thuis zijn?
Wat een flauwekul.

Volgens mij wilt diegene gewoon graag een motorrijbewijs maar zakt ie steeds. En is ie jaloers op de motorrijders.
En je gaat me niet wijs maken dat de motorrijders met 100 km/h tussen de file doorrijden. Want er zijn altijd van die automobilisten zoals waarschijnlijk diegene van het artikel, die zomaar van de ene naar de andere baan wisselen.

En als hij geen prive km maakt met zijn lease auto heeft hij ook geen extra kosten.

Echt waar hoe kan iemand zo'n dingen zeggen! :evil: :evil: :banghead4rv: :guns: :overkill:

or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

karz

#16
 :schater:  wat een stakker, die moet het drogredeneren hebben uitgevonden.

Volgens mij probeert hij grappig te zijn , ik weet niet in welke context dit bericht geplaatst is.

Maar ik denk dat hij zich maar moet concentreren op de buurt-nozem die hem blijkbaar irriteert op zijn dagelijkse -vertegenwoordiger in antischimmelproducten- route .

loser.

Hier meer reacties erover :

http://www.nujij.nl/extra-belasting-voor-motorrijders.1168482.lynkx

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Net gelezen op @home  ;)

CiteerVoorlopig geen kilometerheffing voor motorrijders

DEN HAAG (ANP) - Motorrijders blijven voorlopig buiten schot bij het systeem van kilometerheffing dat het kabinet vanaf 2011 wil invoeren. Dit zei minister van Verkeer Camiel Eurlings woensdag in de Tweede Kamer.

Zolang zullen motorrijders wel wegenbelasting schuldig blijven, gaf Eurlings aan. Het kabinet wil in ruil voor de heffing vaste lasten als de wegenbelasting schrappen voor het vracht- en personenvervoer.

Nederland telt ongeveer een half miljoen motorrijders. Motorclubs zoals KNMV en MAG pleitten vorige week in de Kamer voor vrijstelling of een lagere heffing dan automobilisten, omdat motorrijders niet verantwoordelijk zijn voor filevorming.
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch


CiteerGoede Tijden, Slechte Tijden mag dan een zomerstop hebben, dat wil nog niet zeggen dat er geen soaps meer zijn. Minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat laat namelijk in een reactie op berichtgeving van RTL Nieuws weten dat hij niet van plan is een kilometerheffing voor motorrijders in te voeren.

Zoals hij ook al in de Tweede Kamer heeft verklaard. RTL berichtte vrijdagavond plotseling dat er mogelijk toch kilometerheffing voor motorrijders in het verschiet zou liggen. :shock:


Eerder zei een woordvoerder van Eurlings echter tegen een journalist van het ANP dat is uitgesloten dat motorrijders gaan betalen per gereden kilometer zolang Eurlings minister is. Die toezegging is niet zo verwonderlijk, aangezien de kilometerheffing pas vanaf 2011 wordt ingevoerd. Het huidige kabinet kan uiterlijk tot 2010 regeren, want dan zijn er nieuwe verkiezingen...

De Motorrijders Actie Groep (MAG) hoopt van harte dat het ministerie geen woordenspelletje zal spelen, maar oog heeft voor de realiteit in het dagelijks verkeer. Kilometerheffing is tenslotte in hoofdzaak bedoeld om de filevorming aan te pakken; motorrijders zorgen er voor dat de files niet nog langer worden wij leveren een positieve bijdrage aan het terugdringen van de nog steeds groeiende congestie in ons land.

De MAG heeft altijd gepleit voor een aparte positie voor motorfietsen bij de invoering van een landelijke kilometerheffing. Een kilometerheffing mag er niet toe leiden dat juist de weggebruiker die bewust niet meedoet aan het vergroten van de filedruk door op de motor te stappen, gestraft wordt.

De MAG hoopt dat de Tweede Kamer en de minister van Verkeer en Waterstaat zullen inzien dat een kilometerheffing niet als gevolg mag hebben dat de motorrijder de auto wordt ingejaagd.

Bron: Ministerie van Verkeer en Waterstaat/ANP


You may own the bike, but the bike possesses you.