Waarschuwingsysteem op motoren... EU dombo's

Gestart door Herr Tod, 25 juni, 2008, 17:58:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Valt je niks meer in....

Citeer

Motorcycles to get new onboard warning systems
By Steve Farrell

Politics & the law

25 June 2008 13:58


Motorcycles will get new onboard warning systems to tell the rider when he's going too fast under proposals announced in Brussels today.

The technology will tell the rider when he's going into a bend too fast or exceeding the speed limit. A 'frontal collision warning' system will detect when the bike is too close to an obstacle.

On-road trials of the technology will begin by 2010 under the European Commission's plans, which are backed by the Federation of European Motorcyclists Associations.

The project, called Saferider, was unveiled at a motorcycle safety conference in Brussels this afternoon. Its aim is to "design and develop Advanced Driver Assistance Systems and In-Vehicle Information Systems" for motorcycles.

For more on this emerging story, get MCN, on sale July 2.


Alsof ik niet in de gaten heb dat ik te hard rij, waarschijnlijk is dat met voorbedachte rade :roll:

Hoe wil dat systeem weten of ik te hard een bocht in ga? Moeten ze dat voor elke motor apart bekijken, aangezien je met een chopper niet zo hard door een bocht kunt gaan als met een racer. Voor elke rijder apart, voor elke banden/vering combinatie apart enz enz enz.... slaat nergens op :roll:

Dan een waarschuwing als je bijna tegen iets op botst... meestal heb je dat ook al lang in de gaten :roll:

Daar gaan onze belastingcenten naar het zoveelste totaal nutteloze en idiote motor project van de EU. Zit daar dan geen enkele persoon die een motor heeft en de heren even duidelijk kan maken dat ze geen flauw idee hebben over het begrip 'motor' :banghead4rv:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

wat let je? geef je op bij een partij en stel je verkiesbaar voor de EU:

mijn stem heb je al  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik ben bang dat de natuurfreaks me doodschieten :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

jij bent echt NIET bang voor de dood :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

nog ff en moeten zo'n sticker op de tank plakken






:schater:

ReBel

Citaat van: Herr Tod op 25 juni, 2008, 17:58:49
Valt je niks meer in....
Citeer...'frontal collision warning' system...

Tja, zo'n frontal collision warning system zit toch standaard op elke motor? Ik noem het een goed paar ogen :?
...Je hebt dus helemaal gelijk: wat een geleuter. Mark my words: het duurt niet lang meer of 'big brother' rijdt standaard met ons mee, geniet nog van de tijd 'zonder', want die tijd is eindig... :-X

René.

Herr Tod

Ja.... ik moet nog snel ergens een RGV 250 kopen voordat de twee-takt ook helemaal verboden wordt :twisted:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: