Inrijden na 1000 km beurt.

Gestart door ahamay, 18 juni, 2008, 21:25:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ahamay

Hallo allemaal,

Mijn Kawasaki Z750 krijgt a.s. zaterdag zijn 1000 km beurt. Tot nu toe heb ik constant rond
de 5000/6000 toeren max gereden. (zoals aangegeven)

Hoe snel kan ik nu gaan opvoeren richting de 10000 toeren?
B.v. 200 km richting max 7000, 200 km richting max 9000 en 200 richting 10000?

Of kan ik hem nu gewoon maximaal gaan belasten (korte periodes dan wel en goed warm gereden)

Groeten,

Maurice

DeWitte

kzou ut nie weten, is al lang geleden dat ik een nieuwe brommert kon betalen :cry:.
Logisch lijkt me er gewoon mee te koetschen en er niet teveel bij na te denken, tenminste zo zou ik dat doen.

gewoon warm rijden en dan: volle gaassssssssss :mrgreen: :yes6rs:

maar mss dat ene van de heren techneuten hiero er anders over denken?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: Dwars® op 18 juni, 2008, 21:32:50
is al lang geleden dat ik een nieuwe brommert kon betalen :cry:.

:stupid: :banghead4rv:

Citaat van: Dwars® op 18 juni, 2008, 21:32:50

gewoon warm rijden en dan: volle gaassssssssss :mrgreen: :yes6rs:


:stupid:
Proud on the South  

Diddl

vraag het ff na bij je dealer weet je het zeker
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Desmo-devil

Ik heb altijd gehoord dat je de motor gewoon kan opdraaien op vol vermogen en
dan weer rustig uitbollen. Zeg maar een soort intervallen rijden.
Langdurig in de hoge toeren vermijden, pieken mag.
Telefoontje naar je dealer geeft zekerheid !!

ahamay

Ter info:

Men vertelde me volgende.

Ik heb tot nu ingereden tot max 6000 toeren, dus vanaf nu per 100 km 1000 toeren erbij.

Groeten,

Maurice

B-Witch

Citaat van: ahamay op 22 juni, 2008, 19:39:31
Ter info:

Men vertelde me volgende.

Ik heb tot nu ingereden tot max 6000 toeren, dus vanaf nu per 100 km 1000 toeren erbij.

Groeten,

Maurice

Gewoon normaal mee rijden, in alle toeren, maakt helemaal niks uit hoor.
Ik heb mijn GSR de eerste 1000 km ontzien, daarna is die op een normale manier  "vol" aan de bak gegaan.
Zal niet zeggen dat ik hem toen meteen tot de begrenzer heb getrokken, maar gewoon normaal mee gereden hoe je het normaal gezien bij een ingereden motorfiets ook zou doen.
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

tot aan de begrenzer.... bedoelen jullie dan door het rooie gedeelte van de toerenteller en tot dat ie vanzelf niet verder kan/gaat ? en ik m maar uit het rooie houe..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 23 juni, 2008, 05:40:54
tot aan de begrenzer.... bedoelen jullie dan door het rooie gedeelte van de toerenteller en tot dat ie vanzelf niet verder kan/gaat ? en ik m maar uit het rooie houe..

ja Ron dat gedeelte bedoel ik  :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Nou respect, als je altijd doortrekt tot in de begrenzer dan moet je behoorlijk snel onderweg zijn ????????

B-Witch

Citaat van: Desmo-devil op 23 juni, 2008, 07:57:51
Nou respect, als je altijd doortrekt tot in de begrenzer dan moet je behoorlijk snel onderweg zijn ????????

Nee niet altijd hoor, maar soms wil ik perse iemand bijhouden  en dan heb ik het enige nadeel van een 600 (je moet wat vaker schakelen), wil ik dan snel meekomen heb ik dus geen tijd om te schakelen, en dan trek ik hem gewoon de toeren in en soms tot de begrenzer  :oops:

You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Het mooie van die begrenzer is.... dat je kunt schakelen terwijl je het gas vol open houd, scheelt weer een paar tienden :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

gisteren eens geprobeerd...door het rode heen tot hij niet verder gaat...effe over het rode voelde ik nog een kleine kick.
toch zal ik dit niet vaak doen, wil deze oude dame niet gaan afpoeieren, ze is pas 20 jaar oud met bijna 65000km erop..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 24 juni, 2008, 05:50:54
gisteren eens geprobeerd...door het rode heen tot hij niet verder gaat...effe over het rode voelde ik nog een kleine kick.
toch zal ik dit niet vaak doen, wil deze oude dame niet gaan afpoeieren, ze is pas 20 jaar oud met bijna 65000km erop..


Ik geloof niet dat dat echt veel kwaad kan, die begrenzer zit er ook niet voor spek en bonen in.
Zolang je dat niet altijd doet, zie ik daar geen probleem in, moet ie kunnen hebben  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

oke dan. Deze {motor} gaat er toch uit hier...tenminste..is de bedoeling. dus als ie wat meer olie zou gaan gebruiken maakt nu ook niks meer uit.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009