Harley Davidson lijft MV Augusta in

Gestart door DeWitte, 07 juni, 2008, 12:36:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Onderhandelingen in volle gang. Na de inlijving van Buell heeft Harley-Davidson nu zijn oog laten vallen op het Italiaanse MV Agusta wat momenteel kampt met grote financiële problemen. Volgens de Italiaanse krant Il Messaggero zijn de onderhandelingen in een vergevorderd stadium. Harley-Davidson zou inzetten op 80% van de aandelen; de overige 20% blijft in handen van eigenaar Claudio Castiglioni, die zijn initialen vereeuwigde met MV Agusta's topmodel F4CC. Men verwacht dat de deal deze week nog officieel wordt bevestigd.  :yes6rs:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 07 juni, 2008, 12:36:28
Men verwacht dat de deal deze week nog officieel wordt bevestigd.

Tja....mijn gedachten hierover.... 6 maanden geleden zou Ducatie door HD worden overgenomen, nu dus MV Augusta. Net als toen is dit volgens mij een gerucht, dat door de Italianen in de wereld is gezet. Mischien om de aandelen van hun bijna failliette boedel op te vijzelen? :yes6rs:
Ik denk niet dat HD na de Aermacchi-AMF avonturen in de 60er jaren nog erg snel met Italianen in zee gaat.
Trouwens, wat zouden ze samen met MV Augusta moeten produceren? Een Italiaanse buikschuiver met V-Rod blok, of een Buell met een Augusta blok?  :schater: Een joint-venture met de Jappen kan ik me eigenlijk eerder voorstellen. Harley is nu eenmaal veroordeeld tot het eeuwig blijven produceren van de traditionele luchtgekoelde 45° blok. Alle pogingen om iets anders op de markt te brengen ( V-Rod, Buell ) heeft niet veel nieuwe ( jonge ) klanten opgeleverd. Ze hebben zelfs al eens ooit een V4 gebouwd en getest. Dit project 'Nova' ( http://www.bikerenews.com/AntiqueBikes/CodeNameNova.htm ) genaamd is zelfs lange tijd geheim gehouden en er is ( gelukkig ) geen enkele van op de markt gebracht.  :twisted:
Harley zal echter binnen afzienbare tijd iets moeten ondernemen, aangezien het merendeels van de klanten al 'op leeftijd' is.  :rofl:

groet HD4ever. ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Citaat van: HD4ever op 07 juni, 2008, 15:44:03

Harley zal echter binnen afzienbare tijd iets moeten ondernemen, aangezien het merendeels van de klanten al 'op leeftijd' is.  :rofl:

groet HD4ever. ;)


HD rollator of V2 Wheelchair  :mrgreen:
Proud on the South  

HD4ever

Citaat van: HD4ever op 07 juni, 2008, 15:44:03
Citaat van: Dwars® op 07 juni, 2008, 12:36:28
Men verwacht dat de deal deze week nog officieel wordt bevestigd.


En zoals ik dus al schreef, gewoon Italiaanse geruchten!!! :yes6rs: :mrgreen: :mrgreen:

Volgens MV Agusta baas Claudio Castiglioni zijn de recente geruchten dat Harley-Davidson geïnteresseerd zou zijn in een overname van de MV Agusta groep "onjuist".

Volgens Castiglioni worden er geen onderhandelingen gevoerd met Harley-Davidson. De geruchten werden gepubliceerd in de Italiaanse krant Il Messaggero. Volgens deze krant zou Harley overwegen een meerderheidsbelang in het bedrijf te nemen waardoor het zo'n 80 tot 85 procent ervan in handen zou krijgen.
"

grtz HD4ever.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 07 juni, 2008, 12:36:28
Onderhandelingen in volle gang.

De onderhandelingen zijn blijkbaar klaar en MV Augusta is sinds afgelopen Vrijdag 100% van Harley Davidson, voor de spotprijs van 70 miljoen Euro's.  :mrgreen:

Eigenlijk is het "back to the roots" Niet te vergeten dat de broers Castiglioni (CEO MV Agusta) in '78 Aermacchi overkochten van HD. Aermacchi werd Cagiva. Zij kochten in '83 Ducati op, verkochten het in '90 en met dat geld werd MV Agusta terug opgestart. Afwachten wat het huwelijk tussen enerzijds een mythisch merk als MV, met een hoog technologisch karakter en de Harley Davidson Motor Company met haar gedegen kennis & ervaring op gebied van productie, marketing & verkoop zal opleveren. Beide bedrijven hebben elkaar iets aan te bieden waarover het ander niet beschikt. Wat zij wél gemeen hebben is de uitstraling van passie naar en van hun klanten voor motoren.

groetjes,

Augusta4ever !!  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

amaai, toch waar eey!! Een Hamburger-Bolognaise :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 16 augustus, 2008, 14:37:01
amaai, toch waar eey!! Een Hamburger-Bolognaise :mrgreen:

Yes sir !! Je had helemaal gelijk.... en ook bij Augusta wisten ze vroeger blijkbaar al, net als bij HD, hoe ze lelijke hokken moesten bouwen... Getver.... wat een design zeg !. Ze kunnen zo in de top tien van meest lelijkste motoren aller tijden.. :-X..Vooral die voorvork en spatbord op de onderste foto...  :rofl:  En over de moderne Brutale, F3, F4 en Senna wil ik het niet eens hebben. Kan zo uit iedere Japanse fabriek komen rollen...  :-X
Ik ben echt benieuwd wat de invloed van HD op MV zal zijn... of andersom natuurlijk. :roll: De Italianen krijgen nu de marketing en uitgebreide verkoop organisatie van HD, en krijgt HD nu de kwaliteits normen van de Italianen?  :schater:








"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Citaat van: HD4ever op 16 augustus, 2008, 15:13:24
en krijgt HD nu de kwaliteits normen van de Italianen?  :schater:
ja wat is erger? door de hond of de kat gebeten worden?  :D
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 16 augustus, 2008, 16:48:53
Citaat van: HD4ever op 16 augustus, 2008, 15:13:24
en krijgt HD nu de kwaliteits normen van de Italianen?  :schater:
ja wat is erger? door de hond of de kat gebeten worden?  :D
:mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009