GS, Varadero of V-strom?

Gestart door d'r Blieje, 27 juli, 2008, 10:28:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d'r Blieje

D'r Blieje is zich aan 't orienteren...

Ikzelf twijfel tussen de 1150 GS en de Varadero. De missis wil dat ik de DL 1000 (V-strom) ook in het rijtje houd. Ze vind deze nl veel mooier. De GS vindt ze niet om aan te zien, de Varadero gaat wel.

Is de 1150 GS zoveel beter dan de 1100 GS?
Bij de Varadero moet het een model zijn vanaf 2003 met injectie ivm verbruik. Moet je dan een PowerCommander installeren of rijdt de Varadero standaard goed genoeg?
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk (100 km/dag) dus het verbruik telt zwaar mee!

Welke fiets heeft jullie voorkeur en wrom? Waar moet ik op letten?
Blieve lache...8)

DeWitte

De V-strom vind ik persoonlijk te sportief, het vermogen komt er nogal in-hakken: Hij is wel echt de snelste van deze 3. Qua Comfort en zeker de remmen is ie de minste. Daarbij is alleen op de 650 abs te krijgen. Hij is wel de goodkoopste.  De Gs 1150 is een superbrommert qua lichtvoetig en pcies sturen (helaas zoals aan zoveel GS-en gaat er nogal eens wat duurs aan kapot) De betrouwbaarste van die 3 is de Vara, typische hoge Honda kwaliteit, stuurt ietwat lomper, maar remt daarentegen veel beter en het (duo-) comfort is ook stukken beter dan op de GS. Ook is de Vara stukken vlotter dan de Beemer die soms nogal traag overkomt of adem te kort komt. Daarbij de V-twin Honda levert zijn vermogen errug liniear: verrast je nooit, verslikt zich nooit en geeft geen krimp.

met ze alle 3 uitgebreid rijden, zou ik zeggen. Ik stem voor de Varadero (idd van na 2003) (wel niet vergeten ff een paar andere voorvorkveren en bertoli bij bijv. Haki erin te laten frunniken: een wereld van verschil :yes6rs:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Ik zeg (ja..heb ze alle drie uitvoerig gereden ) :

Varadero.!

mits "geen eerste generatie"..sturen "gelijk ne badkamertegel" ..niet dus
daarna zijn ze beter en zeer betrouwbaar..niet bepaald spannend maar wel oerdegelijk en ze doen alles wat je ervan vraagt..bovendien..er is best mee te raggen ook nog ..

de v-strom is sneller, veel rauwer blok..maar stuurt totaal niet (zware onbalans aan de voorzijde) en je komt ze niet meer kwijt.

beemer?  tsja..iedereen rijdt een GS al..alleen daarom zou ik 'm al niet willen..bovendien is de kwaliteit in sommige gevallen bepaald geen Honda en zit er een blok in dat zo dood als een pier is.
dingen sturen wel erg goed..

eigenlijk zou je het rijwielgedeelte van de beemer moeten hebben met daarin het Vstrom1000 blok

maar dat bestaat niet..
dus ..dan de varadero nemen..

alhoewel ik persoonlijk (mocht ik een dergelijke motor zoeken voor niet al te veel geld) op zoek zo gaan naar een zo jong mogelijke supertenere...die zijn goed , snel en alleskunners

had ik geld genoeg..: KTM LC8 adventure..de eventuele ongemakken zou ik voor lief nemen..de LC8 990 krachtbron maakt alles goed

d'r Blieje

Ben zowiso Honda fan (Gestart CB450S ff een K100 daarna CBR1000F en Transalp 600)

Wil zo'n €7500,-- aanhangen. Maar zal toch echt de goedkeuring van de missis moeten hebben... Comfort voor de duo telt dus ook zwaar mee.

Hebben jullie wat verbruiksgetallen uit de praktijk?

@Dwars: rij jij met of zonder PowerCommander?
Blieve lache...8)

DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 11:10:01
er is best mee te raggen ook nog ..
:mrgreen: overal is mee te raggen, kwestie van karakter  :yes6rs:

Citaat van: Hakinnen op 27 juli, 2008, 11:10:01
had ik geld genoeg..: KTM LC8 adventure..de eventuele ongemakken zou ik voor lief nemen..de LC8 990 krachtbron maakt alles goed
:( zekers een superbrommert, maar is zoals je zegt errug duur (in onderhoud en reparatie) en ik twijfel zelf steeds meer over de aanschaf van de KTM:
de Viagradero gaat nl. niet kapot en zeker voor woonwerk DE brommert uit deze categorie? Je hebt ook nog de GS1200 (A) maar dan moet je
stalen zenuwen EN een dikke beurs hebben. Niemeernormaal wat daar allemaal aan verrekt als je de helft van de verhalen mag geloven :-X

powercommander? kwatsch: sjpriet derbinnen en de zweep erover :whipping: verbruik tussen de 1 op 20 en de 1 op 8 :oops: :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

#5
Citeer:( zekers een superbrommert, maar is zoals je zegt errug duur (in onderhoud en reparatie) en ik twijfel zelf steeds meer over de aanschaf van de KTM:
de LC8 is een feite een racer in straattrim
Als er één blok indruk op me heeft gemaakt is het wel die LC8
werkelijk subliem wat daar een bak vermogen uitkomt en dan de manier waarop..in een all-road
super!
en aan zo'n blok zitten idd waarschijnlijk wel wat ongemakken..qua onderhoud en reparaties
ik zou ze voor lief nemen..omdat het één het ander goed maakt..
een LC8 is speelgoed imo..verrekte cool speelgoed..

Citeerde Viagradero gaat nl. niet kapot en zeker voor woonwerk DE brommert uit deze categorie? Je hebt ook nog de GS1200 (A) maar dan moet je
stalen zenuwen EN een dikke beurs hebben. Niemeernormaal wat daar allemaal aan verrekt als je de helft van de verhalen mag geloven :-X
Viagra's ..idd..
GS1200?  tsja..ik vindt het helemaal maar dan ook echt helemaal niks..zou nog eerder een GS1100 kopen..
vindt de 1200 zo ongeveer met meest karakterloze "dode" blok hebben dat ik ooit heb gereden
maar..ik weet dat ik ongeveer "alleen sta met die mening"

Citeerpowercommander? kwatsch: sjpriet derbinnen en de zweep erover :whipping: verbruik tussen de 1 op 20 en de 1 op 8 :oops: :-X 

Juist..
eeuwige gezever over verbruik..
ja..de benzine is duur..
na und?
roken is ook duur, zuipen ook en als je een beetje madame hebt rondlopen kost dat ook geld  ..en zo moet dat ook.
loopt half NL wat te zeiken dat de benzine te duur is en vervolgens stappen ze met 50.000 man in de auto om ff voor de lol naar Zwitserland te rijden om daar het nationale elftal ten onder zien te gaan..





karz

Citaat van: d'r Blieje op 27 juli, 2008, 10:28:31
D'r Blieje is zich aan 't orienteren...

Ikzelf twijfel tussen de 1150 GS en de Varadero. De missis wil dat ik de DL 1000 (V-strom) ook in het rijtje houd. Ze vind deze nl veel mooier. De GS vindt ze niet om aan te zien, de Varadero gaat wel.

Is de 1150 GS zoveel beter dan de 1100 GS?
Bij de Varadero moet het een model zijn vanaf 2003 met injectie ivm verbruik. Moet je dan een PowerCommander installeren of rijdt de Varadero standaard goed genoeg?
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk (100 km/dag) dus het verbruik telt zwaar mee!

Welke fiets heeft jullie voorkeur en wrom? Waar moet ik op letten?


Ik twijfel zelf ook tussen de 1150 GS en de Varadero.

Het verschil tussen de 1100 GS en de 1150 GS is de 6-bak, ander snuitje , iets kortere wielbasis en de 1150 is ietsjes zwaarder dan de 1100. Ook heeft de 1150 een betere uitlaat constructie.

Ik twijfel met name door wat Dwars ook zegt, de kosten van een GS als je er wat aan krijgt. Voor het blok hoef je niet bang te zijn, maar de koppeling en alles wat daar achter zit tot aan het achterwiel, kunnen een bron van ellende zijn. Je kan ook 2 ton rijden zonder een centje pijn. Maar dan is de voorgeschiedenis belangrijk.


De Varadero vind ik met rijden wat lichter en kleiner aanvoelen dan een GS. Stuureigenschappen zijn imo gelijk. Alleen de GS heeft daarin wat meer fun karakter. Ook vind ik de varadero wat liefjes uiterlijk hebben t.o.v. een GS. (wel een zwarte met modder erop dan he, niet een gele of andere olily kleurtjes)
Maar de Varadero is betrouwbaar en meteen je vriend. En heeft meer power dan de GS.


De v-strom ga ik ook nog proberen, het blok en zijn karakter ben ik wel gewend waarschijnlijk ;)




sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

apropos voorgeschiedenis, kweet trouwens nog een mooie (schadevrije) mandarin (oranje) Gs1150 staan van 2000 met pas 24dzd echte km's (geen ABS) en koffers. De eigenaar heeft er geen tijd voor: Bij interesse Pb-ff
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

#8
Als het alleen voor woon/werk is , zou ik voor de 650 vstrom kiezen. Deze loopt soepelder dan de 1000, het vermogen is wel minder maar genoeg om goed mee te komen. Ze zijn zuinig, en een stuk goedkoper in aanschaf. Ik rij wel eens op de DL650 van m'n broer, en dat loopt heel mooi , hij heeft wel die verschrikkelijke lompe uitlaat eraf gemieterd en er een Lazer opgelegd, en nou klinkt het ook nog gaaf.
Als je ook met duo gaat rijden zal die misschien toch wat te kort schieten, Maar een proefritje op een 650 zou ik zeker niet overslaan. Hij rijd er gemiddeld 1:20 mee, en hij is bepaald geen rustige rijder . En voor dat geld krijg je een vrij nieuwe v-strom , het blok heeft zich al bewezen.

Ik rij zelf nu 3 jaar met de 1100gs, ik heb er nog geen problemen gehad ermee , gemiddeld verbruik 1:15 . bij 90% duo gebruik. Loopt wel verder mooi zo'n gs. Ik ben het wel eens met Karz en Dwars wat betreft reparatie's. Maar er lopen wel heel wat BMW's rond, en hoeveel % daar werkelijk problemen mee heeft lijken me wel klein te zijn .

Over de Varadero weet ik niks. oja ze schijnen te zuipen,( of ging dat over de bestuurders  ;))
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

De MK1  (carb versie van Varadero , tot 2002) lust wel een slokje idd.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Afgezien van alle aangedragen arumenten zou ik zelf voor een viagradero gaan. Het is een twin, hij is degelijk en onderhouds vriendelijk. Honda is ondanks dat ik een ander merk rijd verreweg de beste.
Smells like rubber

Varaderos

Citaat van: karz op 27 juli, 2008, 15:30:41
De MK1  (carb versie van Varadero , tot 2002) lust wel een slokje idd.

Ik heb er een, verbruik valt nog mee, hangt erg af van je rechterhand  :mrgreen:
Motorcycling is not a crime

karz

Heb vandaag nog eens op alle 3 je kandidaten gereden :mrgreen:

Dus een varadero, v-strom en een 1150 gs.

De varadero heeft gewonnen. ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

#13
Ik kom net terug van Motorcenter Venlo, daar stond een 1000 v-strom op gas .
http://motorcentervenlo.motoroccasion.nl/
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair