Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CafeCB360

Vandaag weer verder :cool:

Velgje even in de sneeuw/zon gezet:


Vervolgens de rotor gemonteerd, was even puzzelen hoe het moest. Met de hulp van Gassen was het zo gebeurt!:


Ik had geen o-ring op de vrijstandsschakelaar zitten, dus die maar gemonteerd:


Nieuwe moer + borgring voor de oliefilter:


Nieuwe dop aangepast voor die moer vast te zetten, de vorige was crap o.a. doordat ik toen geen maten had oid.:



Gemonteerd:


Vastgezet op 55NM met de momentsleutel:


Vervolgens liggen klooien met het borgringetje.... hoe moest ik die lipjes nu gaan ombuigen na wat prutsen zag ik een oudtangetje liggen, waarvan ik een punt heb omgebogen en toen kon ik de lipjes zo omvouwen :cool:



Afdekkapje met nieuwe o-ring:


Nieuwe borgring:


Gemonteerd:


Achterste voetsteunen gemonteerd:



En een setje verstelbare clipons:


Die worden nog gespoten!!

Steefke™

Weer mooi werk geleverd  :yes6rs: Is dat speciaal gereedschap nog gewoon te krijgen?
Smells like rubber

CafeCB360

Volgens mij niet! Ik ben het nog niet tegen gekomen  :?

Maar het werkt zo prima eigenlijk!

CafeCB360

Clipons gespoten:




Carburateurs binnen gekregen echt zeeeeer netjes:



Dekseltjes erop, deze heb ik zwart gespoten ondertussen zoek ik voor n setje mooie chrome:




Rechtercarterkap gespoten:



Meteen maar gemonteerd:


Met een beetje geluk deze week cilinder en kop wegbrengen en verder met een hoop andere kleine dingen :cool:

Steefke™

Hoe staat het met het machinke ik zie niks meer gebeuren :dunno:
Smells like rubber

CafeCB360

Ben hier beetje vergeten te updaten  :-X

Er is genoeg gebeurd de afgelopen weken, dus even update, posts zijn van een ander forum!:

08-02-2009
Had weinig tijd helaas :(

Dit weekend wat kunnen doen! De kruiskoppen aan de koppelingszijde vervangen voor imbussen:


Heb de cilinder, kop er los opgezet om te kijken of de distributieketting paste want die kreeg ik er met n keer testen niet op maar dat was geen probleem!:

Carburateurs eens erachter gehangen voor de looks:


Afdekkap van het voortandwiel + koppelingsmechanisme gespoten en schoongemaakt:




Stel boutje erin:


Onderste plaatje, keerring etc gemonteerd:




Complete systeem:


Vetnippel erin en dit kapje is klaar :cool:


Verder in de tussentijd de voornaaf opnieuw gespoten, en vrijdagmiddag de velg, hangt hier te drogen in de keuken:


Eerste kant ingespaakt:

Volledig wiel:

Beide wielen:


Dat was het weer!! :cool:

11-02-2009

Gisterenavond nog wat gedaan:

Houder  voor contactslot geschuurt dat ding zat in 5 lagen menie oid :P kapot liggen schuren, en wat ophangbeugels van het blok!
En het telleronsel":


Een schokbreker uit elkaar gehaalt, ben er over aan het denken om de schokbreker zelf zwart te spuiten:


Mijn koppelingshevel eens opgepoetst:


En een revisiesetje voor de rempomp binnen gekregen:


Groetjes

17-02-2009

Deksel van de rempomp geschuurt,

Flinke harde lak, dus met korrel 60 geschuurt en daardoor zaten er flink wat krassen in het dopje..... vervolgens met 270 geschuurt en 400 waterproof..... zaterdag bij de spuiter langs voor meer schuurpapier! 800, 1200, 1400 en 2000! En dan helemaal afpolijsten!

Toch weer een avondje bezig geweest aan 1 klote dopje :P (kwam wel nog wat bezoek tussendoor)





19-02-2009

Zo vandaag eens verder gegaan met polijsten,

Met de borstel aan de slag:


Al het spul bij elkaar:



Vervolgens flink oppoetsen met n wondermiddeltje van mn pa:








Zo dat was weer n leuk werkje :P

Beugels voor het frame die ik eerder geschuurt heb in de menie gezet:




Nou dat was het weer, voorvelg heb ik weggebracht en zodra die terug is kan ik al beginnen met een groot gedeelte op te bouwen :D :D

20-02-2009

Vandaag weer verder gegaan met wat vies werk!

Begonnen met de circlip van de hoofdremcilinder. Kreeg hem er niet uit :(

Uiteindelijk met een centerpin midden op de ring geslagen waardoor hij naar boven ging vouwen en hierdoor kon ik hem uiteindelijk eruit trekken! Hierdoor is wel het binnenste gebroken maar dat is geen probleem die heb ik nieuw!

Rempomp zelf is nog helemaal gaaf :cool:




Onderdelen van de schokbreker opgepoetst:



Nog een  :lol:

Overzicht


Rest v an de middag heb ik de laatste onderdelen die nog gespoten moesten worden geschuurt zodat die gespoten kunnen worden!! (op het bodywork na).


Rempomp en drukverdeler:


Carterkap kaal geschuurt omdat de oude lak reageerde met de nieuwe :( klote werk, ding heeft overal hoekjes en bochtjes.


Gereedschapsdoosje en accuhouder


Motorblok en contactsleutel beugels/houders


Heb de handvaten aangepast zodat ze op de clipons passen en geschuurt voor de lak:


Hopelijk kan ik morgen & zondag al het lakwerk afmaken!

Met een beetje geluk kan ik ook het voorwiel ophalen!

En als ik helemaal geluk heb kan ik zelfs beginnen met opbouwen deze vakantie als ik morgen de voorband binnenkrijg!



Het volgende project :lol:



Voor de knastercross!

23-02-2009
Nouja gisteren weer verder gegaan, echt alles leek gisteren tegen te zitten :(

Wilde mooi gaan beginnen met opbouwen.... wilde ik onder het balhoofd wat bijtippen liep die verf waarmee ik bijtipte over de framebuis naar beneden en toen ik die wegveegde veegde ik zo de lak eraf :(

Opnieuw spuiten dus:





Nouja hierna maar eens begonnen met het t-stuk te monteren, rest van de middag liggen kloten om het goed te krijgen.... uiteindelijk gelukt en voorvork, lamporen en clipons gemonteerd:




Toen ik dit erin had zitten en wilde gaan afmonteren zag ik dit: :(



Clipons ben ik overigens ook niet tevreden over, denk dat ik ze vervang voor andere!

T-stuk is krom :( GVD ermee gekapt en vanmorgen weer verder gegaan...

Spul maar uit elkaar gehaalt vanmorgen, plan is het t-stuk te richten en anders vervangen! :(

Ook was ik al 2 weken aan het wachten op banden, blijken ze niet meer te leveren, ook dat weer....

Zijstandaard maar gemonteerd:


Rempomp gespoten met deksel erop:


Tellerronsel, remlichtschakelaar en beugeltje voor de drukverdeler:


Beugel voor de rempomp en contactslot:


Beugels voor het blok:


Was het weer, morgen 2 beugeltjes van het frame afslijpen en proberen het t-stuk te richten!

Dan kan de voorvork er weer in en kan ik weer wat meer opbouwen :)

24-02-2009

Nadat het gisteren kut ging vandaag vol goede moed begonnen:

Spul voor de rempomp

Nieuwe rubber en drukpen:

Gemonteerd, helaas de lak wat beschadigt:



Vervolgens de rempomp maar afgemonteerd:



Vervolgens het t-stuk gaan richten, wat eigenlijk heel goed gelukt is.... er zat uiteindelijk nog een heel klein beetje in, maar nadat ik alles had afgemonteerd was dit volledig weg!
T-stuk opnieuw gespoten:



gemonteerd:



Drukverdeler en remlichtschakelaar gemonteerd:



Nog beugels van het frame gemonteerd:



Handvaten gespoten:




Voorvork afgemonteerd met clipons en lamporen:



Voorwiel erin, met schijf + remklauw....

Voorwiel moet er wel nog uit voor het bandje natuurlijk, maar wilde even kijken of het goed erop wilde!



Koplamp erop,

En toen de tank eens erop gezet om te kijken of of ik een beter beeld van het totaalplaatje kreeg, maar GVDDDD die tank staat super mooi dat rode!!!! Was de bedoeling helemaal zwart te maken maar pfieow :D








Mischien laat ik deze tank er wel op! Had eigenlijk een cb750 tank erop willen zetten! Eens even bekijken!

Morgen weer verder :cool:

25-02-2009

Thnx, tank staat erg gaaf ja!!!

Is alleen nog niet heel strak :P

Buiten foto's gemaakt:






Erna nog 2 beugels van het frame afgeslepen en menie erover:



Erna wilde we met Pur-schuim een mal maken voor een polyster kontje, dat was geen succes:

4 uur geleden die rotzooi in een doos gespoten en het is nog niet hard!

Erna maar ander schuim gepakt:



Hieruit wordt het zitje gemaakt :P ligt nu te drogen(lijm)

En de letters van de handvaten rood gemaakt!:


Dat was het weer.!

02-03-2009

Inmiddels ligt alles weer uit elkaar, de achterbrugas weekt nou in de kruipolie, hij is er toch al een flink stuk uit! Dus dat komt wel goed!

Afgelopen zaterdag verder gegaan met het kontje:



Dit was toch een gehannes, die zooi was veel te hard...

Dus weggegooit en verder gegaan op dat aangepaste suzuki gs550 kontje wat ik gebruikte,
Dit kwam met maten totaaaaal niet overeen, te breed en liep schuin etc.... dus door gezaagt, en opnieuw begonnen.
Erop gemonteerd met lijmklemmen en wasknijpers:


Zachtjes vastgesoldeerd:



Vervolgens met oude stukjes plastic helemaal dichtgesoldeerd:




Mijn pa neemt nog PE mee van zijn werk waarmee ik het in de binnenkant kan opvullen, ook verstevig ik het nog met polyster zodat het niet kan scheuren en overal is opgevult!

Boven ga ik alles strak trekken plamuur! Dat moet wel gaan lukken :cool:

03-03-2009
Vandaag weer verder,

Achteras kreeg ik er gisteren steeds maar n stukje uitgeslagen, wat heb ik gedaan, steeds 10 minuten aan elke kant van de as kruipolie gespoten en dat gedurende de hele avond gisteren.... ondertussen de as rondgedraait..... en de rest van de nacht laten inweken...

Toestraks was hij los genoeg om met flink wat klappen los te schieten :cool: as is los en ik heb n popeyarm :lol:




Heb geregelt dat 14 maart alles naar de coater gaat en ik het 28ste (net na ik mijn loon heb) kan ophalen! Ik probeer de 14e ook de cilinders + kop weg te brengen zodat ik die ook de 28ste kan ophalen en dan begint het bouwen en gaat het wss lekker snel :cool:

Verder zijn de bandjes binnen gekomen, en  meteen de voorband gemonteerd :cool:

Die linker is dus de voorband 3.00 en de rechter de achterband 4.00.


Gemonteerd:



En voor iedereen die betweterig was/is, geen enkele beschadiging in de lak doordat ik op chroom gespoten heb!

Blijft super goed zitten :cool:

15-03-2009
Nou gisteren gaan beunen :lol:

Plaatstaal gehaalt, 2 en 3mm:


Vervolgens wat plaatjes opmaat geslepen:


Neem beunhaas nummer 1:


En beunhaas nummer 2(dat ben ik)


En je hebt een verstevigd frame :lol:

3 hoekjes gelast:


Hier een plaatje tussen ingelast:


Oud zundapp stuur verslepen(net de goede dikte en lengte) er tussen gelast, vervolgens onder die opstaande balkjes plaatjes gelast. Dat is nu ook flink stijf.


Vervolgens nog even kijken, het balhoofd moet nog verstevigd worden en een stukje bij de schokbrekers:


Deze probeer ik morgen/dinsdag af te hebben. Dan kan ik de rest van de week alle lasnaden netjes maken en zaterdag naar de poedercoater brengen!!

NU!!!

Nou dat was alles van de afgelopen weken, vanavond frame afmaken, zaterdag wegbrengen, hopelijk dna ook de cilinders + kop weg brengen! En de week erna alles ophalen en opbouwen  :twisted:

SuzukiLimburg

Respect voor dit werk en het geduld wat je ermee hebt. Zitten toch meer onderdelen aan zo'n ding als dat je in eerste instantie zou denken.

Keep up the good work  :worship-cool:

Ps. Die Golf 1 Cabrio is ook leuk...heeft alleen zo te zien al een tijdje geen daglicht meer gezien.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

Citaat van: Steefke™ op 12 maart, 2009, 12:06:58
Hoe staat het met het machinke ik zie niks meer gebeuren :dunno:

Nu snap ik waarom het zo stil was aan de overkant :worship-cool: :worship-cool:
Smells like rubber

CafeCB360

#113
Bedankt  :cool: :oops:

Weer wat verder:

rame afgemaakt!! En klaar gemaakt voor poedercoating.

Ook alle spullen klaar gemaakt voor het revisiebedrijf.





Volgende week frame + spullen ophalen!!

Ook heb ik de cilinder + kop weggebracht, cilinders worden gehoont en opgeboord, gevlakt en de kleppen worden opnieuw geslepen en ingefreest!

Dus dat wordt weer mooi :D

Ook nmmet de zundapp sprinter over de kop geslagen :( :mrgreen:

CafeCB360

Nou gisterenmorgen het frame en al het kleine spul opgehaalt bij de coater, erna kreeg ik ook een telefoontje dat het achterwiel klaar was!:







Schrijfremmetje gemonteerd:


Voorvork, balhoofd, clipons, lamporen gemonteerd:


Wielgemonteerd, alles op het juiste moment nagetrokken en even buiten gezet:









Passing van de achterbrug kaalgeschuurt:




Naar binnengereden en zijstandaard erop gezet:

Drukverdeler:


Koplamp gemonteerd:



Het ingekorte spatbord erop gezet om te kijken hoe t uitziet, ziet er goed uit moet ik zeggen, spiegeltje staat ook leuk!:



Houder voor contactslot gemonteerd + contactslot:


Achterband erop gelegd en erin gehangen, alles ligt nog los want krijg deze week nieuwe bussen voor de achterbrug, dan kan ik het rijwiel gedeelte grotendeels afmonteren!:



Laatste foto's zijn wat slecht, maar de achterband staat erg dik!! Maakt hem heel erg dik van achteren!

Ook heb ik een andere tank gekocht deze komt ook binnen! En nog een setje om de carburateurs te reviseren!


CafeCB360

Vandaag na het werk meteen weer verder:

Achterbrug gemonteerd + vering, alles lekker ingevet:


Vervolgens naar buiten gerolt en wat poser pics gemaakt:












Erna het spatbord eens erop gelegt staat erg goed!!: Alleen het chroom is slecht en moet eigenlijk opnieuw gedaan worden, alleen verchromen is 140 euro :(



Erna de rode tank eens erop gezet, staat toch heeeeeeel erg gaaf!!:



Trotse eigenaar :lol:










Ik had zo mijn twijfels over het kontje nou bij het laag uitzien van de motor, maar het staat toch wel gaaf, dalijk met een mooi zwart leren zadel!:




Ja ik ben zelf nog n beetje overrompeld!! Maar ik vind het erg gaaf!

En het rood is mischien toch een blijvertje, incombinatie met zwarte uitlaten en hittelint :cool:



Gassie

KTM SMT 2011

Toledo

 :worship-cool: Je bent heel goed bezig , rood is inderdaad erg mooi bij het zwart. Ik vind persoonlijk de wielen erg mooi geworden.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Desmo-devil

Je bent echt geweldig bezig, begint er schitterend uit te zien. Ik persoonlijk ben alleen niet
zo kapot van het kontje dat je aan het maken bent. Ik zou er een mooi klein klasiek rond kontje op zetten.
Voor de rest  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Yvil

 :stupid: :worship-cool:

Met zo'n rond kontje zou hij helemaal af zijn, prachtig om te zien!!