Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CafeCB360

project staat even stil,

ik ben nog eens gaan kijken..... een complete revisie van t blok zal me een 650 euro gaan kosten alleen aan de onderdelen....
Inc aankoop en de rest van de onderdelen zal het dalijk op een bedrag van dik 1500 euro uitkomen..... want ik erg veel vindt voor deze motor...... want volgens mij brengt dit type totaal niks op........

En die 650 voor alleen het motorblok vindt ik overdreven veel..... ik wil graag dit project afmaken maar de kosten lopen nogal hoog op.....

En verkopen lijkt me nou ook geen slim plan? Aangezien er al zo'n 500 euro inzit die ik er waarschijnlijk nooit voor terug zal krijgen.....

What to do??

Gassie

sommige onderdelen op de sloop halen misschien ????
zeg maar wat
KTM SMT 2011

Joep

Tsja twee dinger.

1. Geweun door pongele en de motor maken zo wie detse 't zellef wils en sjoon vinjs. En vervolge smit gaon tuffen. Dan zuusse de sente waatse d'r in sjtops es "leergeldj" of "hobbygeldj"

2. Zo te koup zitte en dan en gein plezeer d'r meer aan höbbe en ech sente höbbe weggegooid ;)

Zellef zou ich veur optie 1. gaon. Fijn pongele, mit vare en wiejer boeje.
Höb zellef eine sirkwiejmotor "gebouwd" weit ich ouch zeker van det ich d'r geldj op toe ligk es ich dem noe zou verkoupe, mèr ach mos ein hobby höbbe toch  :D :lol:

Steefke™

Ik zou hem zeker afmaken. Als ie af is kun je hem nog altijd laten taxeren als je bang bent je geld kwijt te raken door een ongeval of zo. De husq heeft inmiddels ook meer gekost als ie waard is maar daar gaat het niet om. Het gaat om de motor waar aan je je hart hebt verpand. Ik vind het gaaf wat je tot nu toe hebt gedaan, het zou jammer zijn als je nu het bijltje erbij neer gooit.
Smells like rubber

CafeCB360

Ja jongens jullie hebben helemaal gelijk :cool:

Gisteren nieuwe nokkenas+tuimelaars binnengekregen, vanmorgen nog voorvork keerringen..... dus dat was ook weer een stimulatie  :cool:

Ik maak hem gewoon lekker af!

BMWhub



Ik maak hem gewoon lekker af!
[/quote]

:worship-cool: :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Gassie

voila het dipje heb je nu gehad

afbouwen en rije met dat ding
KTM SMT 2011

B-Witch

Succes verder!!!!!!!!!!
En als ie af is, dan weet ik zeker dat je met een smile van oor tot oor gaat tuffen met um  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Citaat van: CafeCB360 op 07 november, 2008, 10:14:41
Ja jongens jullie hebben helemaal gelijk :cool:

Gisteren nieuwe nokkenas+tuimelaars binnengekregen, vanmorgen nog voorvork keerringen..... dus dat was ook weer een stimulatie  :cool:

Ik maak hem gewoon lekker af!

:yes6rs: :yes6rs: :thumbsup:
Smells like rubber

CafeCB360

@burner welke locktide kan ik het beste gebruiken voor lagers?

New parts  8)

Zuigers:






Voorvork keerringen!:

Dat is nog een heel verhaal opzich.... een poot lekte een beetje.... nou bleek net die bout dol te zijn gedraait aan de onderkant(voorpoot) Imbusje..... dus weer even pielen om die eruit te krijgen  :lol: 

Een pakje met.....



Tuimelaars!



Andere nokkenas(mooi ding) voor 25 dollar  8)



het spul:


Heb bij verschillende mensen navraag gedaan voor lagers, kijken waar ik ze het goedkoopste kan vinden.... en dan de rest voor de versnellingsbak bestellen en beginnen met montage :cool:

Ook krijg ik een klein meetklokje binnen waarme ik de huidige lagers kan nameten.... ook nog een statief zoeken!

Dat was het weer even.....

Heb even weinig tijd.... erg druk druk met school.... na deze week is dat voor een groot gedeelte hopelijk weg  8)

groetjes

CafeCB360

Bedankt  8)  8)

Eerst examens zijn voldoende! Dinsdag weer de volgende, hier hoef ik niet veel voor te bereiden dus weekendje vrije tijd  8)

Nieuwe zuigers! De vorige waren 3.00 mm groter, hier moest vanalles voor worden aangepast waar ik op het moment geen zin en geld voor heb!
Deze kon ik via ebay australie kopen voor een leuke prijs!:




Ook is het verzinkspul terug  8)


Ook nog een een setje coole schokbrekers binnen gekregen, ik ga ze nog uit elkaar halen en oppoetsen en mischien het midden zwart spuiten! 
8)

Alle onderdelen van de voorvork, dit was heel leuk want 1 boutje was aan de onderkant dol gedraait, na lang boren sloeg het boortje vast en kwam erna zo uitgedraait toen ik erin boorde!



Bij het vastklemmen van de voorpoot waren ze wat beschadigt dus even opnieuw gespoten:


Alles schoongemaakt en nieuwe boutjes, ringetjes en keerringen:



Gemonteerd:



Toen maar het onderste carter gaan schoonmaken, wat een vieze rotzooi was dat, hele zaterdag middag mee bezig geweest, vanmorgen alle 2 de carters ingespoten en erna afgespoten met de hogedruk reiniger:




Vervolgens zwart spuiten, laten drogen en vervolgens afbakken in de oven op 160 graden!  :affraid: :



Deze zijn weer lekker schoon  8)



Ondertussen nog een wandbord binnengekregen voor in mn hok:



Vorige week zijn ook alle onderdelen van CMS binnen gekomen:

1 lager zat vast en draaide niet, die heb ik terug gestuurd, zodra ik de nieuwe heb kan ik beginnen met de montage van het blok  8)  :afro:

Koppelingskap die ik al gespoten had met nieuw verzinkte boutjes even voor het idee, deze wordt nog een keer overgespoten want heel netjes is hij niet!:


Vervolgens eens begonnen aan de km-teller, deze heb ik op nul gezet en er komt nog een andere tellerachtergrond in.... wss wordt hij gewoon zwart.... lijkt mij mooier dan dit blauwe!






Nou dat was het, een hoop foto's  :hap1:

Deze week even rustig aan, en dan zaterdag mss kijken of ik wat tijd vind, dan ga ik aan het blok beginnen 8)  8)

Tot de volgende keeeeeer

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Straks is ie nog beter dan nieuw :worship-cool:
Smells like rubber

Joepie1958

In ieder geval minder k.m.'s op de teller :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

CafeCB360

Bedankt jongens  :worship-cool: :)

Vandaag weer proeven gehad en dus vroeg thuis :cool:

Remklauw maar tevoorschijn getoverd, had al met luchtdruk geprobeerd de zuiger eruit te krijgen maar doordat de remblok er helemaal in vast gekoekt zat kwam dit niet los, na ff denken maar besloten de remhendenl/pot in de bankschroef te zetten en gewoon aan te sluiten, 5 minuten later lag het zooitje uit elkaar:



Alles schoongeschuurd/gekrab en in powercleaner met warm water gelegd:


Doordat er overal remvloeistof lag was de lak aangetast, deze kaal geschuurd en opnieuw gespoten!:



Hierna verder aan de teller! Binnenste bakje/rand geschuurd en gespoten:


Vervolgens de buitenste ring geplamuurd, geschuurt en gespoten:



Ondertussen het tellerglasje laten weken in azijn:

Ook de rubbers mooi schoongemaakt:


Verder lekt de remhendel dus die moet uit elkaar en gereviseerd worden, deze ligt nu te weken omdat alles volgekoekt zat, morgen hiermee verder  8)

Ook morgen de remklauw weer monteren met een nieuwe afdichtring en dan is deze weer klaar  8)

Heb ook al wat ontwerpen voor mn teller, hopelijk deze week nog een leuke uit te zoeken en uitprinten, dan kan de teller ook weer in elkaar!  8)

Groetjes!!!!!!!