Caferacer project cb360 Opbouwen, *21-09*

Gestart door CafeCB360, 03 september, 2008, 10:36:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CafeCB360

Bedankt jongens  :worship-cool:

Ben er ook blij mee,

Zitje blijft toch zo!!! Elke cafe-racer heeft zo'n rond zitje!!

Zoo sinds vrijdag een hoop gedaan!! Wat gaat er veel tijd in die kleine kut klusjes zitten zeg!

Vrijdag pakketje van CMS binnen gekregen"


Dopjes van de voorvork vervangen:



Voetsteunen gemonteerd:




Accu bakje + fusebox:


Vervolgens verder gegaan aan het blok, rotor gemonteerd + dynamo en alle carterkappen erop:








Vervolgens 3 rvs busjes gemaakt om het accu bakje onder het frame te hangen zodat ik een rechte zadelplaat kan maken:




Vervolgens de kabelboom gestript van de oude tape en voorzien van nieuwe en alle bedrading gecontroleerd:




Bedrading weggemoffelt:



Nog 2 nieuwe afdichtsringen voor de achterbrug gemonteerd:


In de tussentijd ook het achterwiel gedeeltelijk bij gespoten, en de ijzeren buis die tussen het frame en de remankerplaat zit aangepast en opnieuw gespoten, zodat de dikke achterband er niet meer langsschuurde,

Toen heb ik beugels gemaakt voor het kontje te monteren en daarmee ook meteen voor het kenteken. Dit vandaag gelast en er moertjes opgelast zodat alels een stukje makkelijker te monteren is!:


De rempedaal:


Weet niet wat ze ermee gedaan hadden, maar ik heb hem dichtgelast geschuurd en gespoten, geen fotos van gemaakt! Maar hier zit hij gemonteerd:



CLose-ups:



Rem is nog niet afgemonteerd!

Wat totaal pics:



Uitlaat er eens bijgehouden:



Weet het nog niet, vind ze beetje erg groot! maar dat valt dalijk mischien weg als het zadel, blok, cockpitje etc af is!

Hakinnen

had ik al eens gezegd he

maaruh..sjiek man! geweldig topic dit.  :worship-cool:
sterker nog..ik log nog wel eens in speciaal voor dit topic


CafeCB360

#122
@hakinnen, super dat je het zo volgt!!!  :cool:  :cool:!!

Laatste paar dagen wel druk bezig geweest!
Blok erin gehangen, en electronica weggewerkt! Vervolgens zaterdagmiddag met het kontje begonnen, brak deze nog doormidden ook  :(
Hele dag bezig geweest met repareren en wat kleine vooruitgang!!
Gisteren voorvork nagekeken, de boutjes onderin konden er niet meer in omdat de schroefdraad dol was. Deze opgeboort en voorzien van een helicoil!  Gevult en klaar!
Vervolgens 2 dagen liggen schuren, plamuren op het kontje! De vorm is nou ver zoals het moet!!






Type plaatje erop gezet:


Verder nog revisiesetjes voor de carburateurs binnen gekregen! Met daarin:
- nieuwe gasnaald
- stationairsproeier
- hoofdsproeier
- vlotternaald
- vlotternaald passing
- pakkingen
- stelschroeven

Die worden weer lekker nieuw :D

Oude zooi:


Pakkingen erin en vast gezet met tywraps zodat de rubbers in de goede vorm konden trekken:


Nieuw spul gemonteerd:


Ook nieuwe remleidingen binnen:


Deze worden nu gemaakt en kan ik zaterdag ophalen!!

Verder heb ik nog een Moto73 uit 1974 gekocht met daarin een testverslag van de CB360, 250 etc.





Even naar buiten gereden voor wat duidelijke foto's!!



Ja het kontje zit nog niet helemaal recht!




Vandaag kreeg ik een telefoontje!!!  8-)

De cilinders/kop waren klaar!

Wat is gedaan, kleppen geparelt, opnieuw ingefreest en ingeslepen. Kop gevlakt op de cilinder. Cilinders opgeboort en gehoont!:




Liggen nu te weken in schoonmaak spul!! Morgen afspuiten en opnieuw spuiten!

Hopelijk zaterdag allemaal monteren! En wie weet mischien wel de eerste paar klappen!!

Gaat lekker  8-)

DeWitte

Citaat van: CafeCB360 op 14 april, 2009, 21:04:13
@hakinnen, super dat je het zo volgt!!!  :cool:  :cool:!!

hij niet alleen hoor  :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik volg je project ook met grote intersesse. Gisteren een bod gedaan op een Yamaha xs 650 uit 1977.
Ik kan niet wachten om er aan te beginnen. Ik wil er een klasieke racer van maken.
Jouw project en dit topic werken zeer inspirerend.  :worship-cool:

CafeCB360

Altijd leuk om te horen!!!

@desmo-devil, dat is een leuke basis om iets moois van te maken!!!

Kijk anders eens hier: classicbikes.actieforum.com!

Hoe is het met de zundapp van je zoon btw?

CafeCB360

Spul schoongemaakt:



Vervolgens gespoten:


Zuigers gemonteerd:



Vervolgens cilinders erop:


Kop erop:


Deze  vervolgens vast gezet, alles op het juiste moment/volgorde vast gezet.

Erna de kettinggeleiders en nokkenas gemonteerd, en op het juiste moment afgesteld:




Oliebadjes gevult met olie, en alles lekker ingesmeerd!

Vervolgens begonnen met het kleppendeksel. Tuimelaars gemonteerd en alles lekker ingeolied!

Kleppendeksel gemonteerd, en toen begon de ellende :(

Wilde de boutjes aandraaien, bleken 4 van de 6 m6 draden in de kop dol te zijn... GVD, Hele zooitje weer uit elkaar. Kop er weer af.
Draaduitgeboord, getaped en voorzien van helicoils. Rest van de schroefdraad allemaal gecontroleerd en getest, deze waren nog goed!
NOT,

Na dat ik het hele zooitje weer gemonteerd had bleken de twee andere m6 draden ook dol te zijn.... ja hoor weer het hele zooitje uit elkaar  :cry:

Deze ook gerepareerd! Ook meteen alle m8 draad gecontroleerd, denk dit gebeurt me niet nog eens! Alles weer netjes gemonteerd. En op de juiste volgorde gemonteerd. Wil ik de laatste M8 bout monteren, en merkte al dat de draad weer door draaide..... bout eruitgehaalt hele schroefdraad draaide gewoon mee!  :twisted: 

Nou mijn lol kon weer op!! Nu dus een M8 Helicoil setje nodig, zodat ik deze kan repareren en eindelijk het blok kan afmonteren!!

Ondertussen remleidingen opgehaalt! En achterlicht en toeter binnen gekregen:


Overzicht met kleppendeksel erop:



Hele weekend niet veel opgeschoten helaas :(


Joep

Tsja dit soort tegenslagen horen er nu eenmaal bij  :yes6rs:
Maar gewoon volhouden en dan heb je dadelijk een mooie motor erbij  :worship-cool:

CafeCB360

Stonden hier gisteren niet meer reacties??  :?

Gisteren uitlaten, carburateurs, hendel, wat klein spul gemonteerd:





Uitlaten ben ik nog niet over uit! Waarschijnlijk worden de bochten ingepakt met hittelint, en de dempers schuin omhoog gericht, alleen weet ik nog niet of deze blijven, of dat er kleine megaton dempers opkomen!

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

#130
Weer goed bezig geweest :yes6rs: Nog ff dan kun je hem de sporen geven. Ik moet zeggen dat ik het supergaaf vind wat je inmiddels allemaal gefixt hebt. Ik ben zelf ook zo'n tuup die nergens met zijn vingers af kan blijven. Ik heb nu mij koppeling aangepakt, ik vond dat ie niet helemaal naar behoren functioneerd.
Smells like rubber

CafeCB360

@steefke, dankje! Nog heel even ja  :cool: Sorry late reactie, veel in de garage gezeten. Ja gaaf is het om dingen uit elkaar te halen! Mooi wat jij doet hoor!! Wat heb je met je koppeling gedaan?


Had wat (hittelint) dat achteraf een keer niet hittebestendig bleek, om de uitlaat gedraait voor de looks! Ziet er leuk uit! Gaat er dus ook opkomen!!



Vervolgens V-coil setje gehaalt:


Alles afgeplakt, geboort, getapt, schoongemaakt en een helicoil ingedraait met loctide!:




Kop erop finally!!:


Nieuwe puntjes op de onsteking:


Gemonteerd,
onsteking gestelt, kleppen gesteld! En motor gestart, ding starte vrij goed eigenlijk! Alleen klapperde nog wat, onsteking ook fout naar mijn idee.
Had nog een stom foutje gemaakt, had de spanner van de kettinglos gemaakt om die te stellen, maar bij het starten zat die dus nog los  :lol:  :lol:  Vandaar dat ie niet mooi liep! Nou was het al beter! Morgen een lamp halen en mooi afstellen.




Verder, heb ik vandaag knipperlichten, handvaten en kleine megaton dempers bestelt  8-)

Dus komende dagen weer genoeg te doen!!

Steefke™

Gaat dit ut tankie worden?



Ik vind deze mooier dan de rode tank :yes6rs:
Smells like rubber

CafeCB360

Waarschijnlijk wel! Alleen even kijken hoe ik dat met die striping/zwarte vlakken doe op de zijkanten, die zijn gespoten namelijk!
Rood vind ik toch geen succes :P

CafeCB360

Weer verder!!
Wat gereedschap gehaalt:
Compressie tester:

Stroboscooplamp:


Meteen even Ks50 van mijn pa nagekeken:


Bedrading nagekeken, klopte geen ruk van :(




Nou werkt alels zoals het hoort! Alleen nog het startknopje goed werkend maken!!

Toen kwam een leuk pakketje, rubbers:



En dit :D


Een setje megatons :D :D :D :D



Right:


Afstellen:


Toen kwam de ellende, hij liep echt perfect eigenlijk,,,, toen had ik de rechter cilinder wat bijgestelt(onsteking) en opeens, KTING< KTING, paniek natuurlijk :P Uitgezet, starten zonder vonk, geen gekke geluiden te horen. IK start hem, weer KTINGKTING. OHOH, uitgezet, alles losgehaalt, kleppen nagekeken, niks aan de hand. KLeppendeksel eraf. niks te zien! Uit voorzorg ook maar meteen de cilinderkop eraf gehaalt! Niks te zien gelukkig!!....  :evil:

Morgen weer monteren en verder met afstellen! Hopelijk krijg ik hem morgen goed aan t lopen!!