Lanesplitting, gedoogbeleid of niet ?

Gestart door karz, 12 september, 2008, 12:18:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 september, 2008, 20:42:14
Moet mij nooit een wout wat van zeggen als ik dat doe 's morgens op de A2 als al die gefrustreerde tuupkes in hun (lease) blikken perse op de linkse weghelft willen rijden, ook al rijdt het daar langzamer dan rechts.
Dan weet ik dat ik tegen meneer Agent zeg: ga je die ook aanhouden op grond van onnodig links rijden of gedoogd U dat ?? )   :twisted:

In dat opzicht delen we een mening, daarom rij ik geen leaseblik en hoef ik me ook niet gefrustreerd op de linkse baan te gaan zitten.
Smells like rubber

karz

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 september, 2008, 20:46:54
Citaat van: karz op 12 september, 2008, 20:44:41
En dan zou ik als agent vragen, wat bedoeld u precies met gedogen ?

haha, dan zal ik alvast jou uitleg hierover uit mijn hoofd gaan leren  :lol:

Tis maar goed dat jij geen agent bent  ;)

Dat overleef ik niet denk ik  :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: Steefke™ op 13 september, 2008, 07:20:19
Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 september, 2008, 20:42:14
Moet mij nooit een wout wat van zeggen als ik dat doe 's morgens op de A2 als al die gefrustreerde tuupkes in hun (lease) blikken perse op de linkse weghelft willen rijden, ook al rijdt het daar langzamer dan rechts.
Dan weet ik dat ik tegen meneer Agent zeg: ga je die ook aanhouden op grond van onnodig links rijden of gedoogd U dat ?? )   :twisted:

In dat opzicht delen we een mening, daarom rij ik geen leaseblik en hoef ik me ook niet gefrustreerd op de linkse baan te gaan zitten.

Ja is toch waar??
Ik maak het bijna dagelijks mee, tussen de vrachtauto's tuf ik vaak sneller door dan die gasten op de linkse baan  :yes6rs:

En daarbij: Mensen ergeren zich vaak aan het feit dat motorrijders tussen de file door rijden, maar vragen zich niet of waarom zulke files veroorzaakt worden en waarom ze moeilijk oplossen.
Ik denk namelijk dat als iedereen als het drukker is gewoon zoveel mogelijk naar rechts gaat het fileprobleem ook minder is.
Je krijgt dan een betere doorstroming en hoeven wij als Motorrijders niet tussen de file door te rijden  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Varaderos

Hoorde laatst bij wegmisbruikers die krullebol zeggen:
"Je mag een file, die niet harder rijd dan 50 KmH, inhalen met een snelheidsverschil niet groter dan 10 KmH"
en dan het liefst tussen de 2 meest linkse rijen.
Als hij het zegt zal het wel waar zijn  :mrgreen:
Motorcycling is not a crime

Mounty

Citaat van: Varaderos op 15 september, 2008, 21:17:31
Hoorde laatst bij wegmisbruikers die krullebol zeggen:
"Je mag een file, die niet harder rijd dan 50 KmH, inhalen met een snelheidsverschil niet groter dan 10 KmH"
en dan het liefst tussen de 2 meest linkse rijen.
Als hij het zegt zal het wel waar zijn  :mrgreen:


ow :shock: ik dacht andersom..een file met max 10 KMH niet met meer dan 50 KMH verschil inhalen.. :mrgreen:

neen, ff serieus, ik meen eens zoiets gehoord te hebben: Als het verkeer in een file stapvoets rijd of stilstaat is het gedoogd dat motorrijders tussen de auto's door rijden met een aangepaste snelheid die niet meer bedraagt dan 5 KMH bij stilstaande auto's... Alsi k het tegen kom dan zou ik het wel op die manier doen...niet snel maar langzaam de rij passeren zodat de overeige bestuurders niet schrikken en fratsen gaan uithalen..

Dit moeten we tot op de bodem uitzoeken....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

 :roll:  Er hoeft niets uitgezocht te  worden, hier staat het keurig :

http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten/dienst_verkeerspolitie/info/motorrijders_in_de_file.asp

Er is 2 jaar geleden ofzo nog een campagne geweest .



En het woord  :guns: gedoog     :banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: karz op 16 september, 2008, 08:11:38
:roll:  Er hoeft niets uitgezocht te  worden, hier staat het keurig :

http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten/dienst_verkeerspolitie/info/motorrijders_in_de_file.asp

Er is 2 jaar geleden ofzo nog een campagne geweest .



En het woord  :guns: gedoog     :banghead4rv:

Oet gestechelt  :thumbsup:
Smells like rubber

karz

Tsja weet ik niet, volgens mij werden hier 2 discussies gevoerd..

1 of het beleid (dat dus bekend is) gedoogbeleid is of niet (zoals de topictitel vermeldt).

2 hoe het beleid inhoudelijk is (zinloos, want dat is bekend en vind je overal terug).

Discussie 2 was wat mij betreft al klaar voordat ie begon.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 16 september, 2008, 08:11:38
:roll:  Er hoeft niets uitgezocht te  worden, hier staat het keurig :

http://www.politie.nl/klpd/klpddiensten/dienst_verkeerspolitie/info/motorrijders_in_de_file.asp

Er is 2 jaar geleden ofzo nog een campagne geweest .



En het woord  :guns: gedoog     :banghead4rv:

dat plaatje plakt nog steeds achterop mijn bus...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009