Motorrijders zijn de klos

Gestart door DeWitte, 19 september, 2008, 12:28:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Motorrijden wordt vanaf 2009 elke jaar een beetje zwaarder belast. Het kabinet vindt motoren vies en gevaarlijk. Het oplappen van verongelukte motorrijders kost de gemeenschap bovendien zo veel, dat ze best wat meer belasting mogen betalen. Een motorfiets is minder vervuilend dan een auto. Maar hij is wat de zwaardere motoren betreft wel bezig aan een inhaalslag. Die gaat de fiscus ook maken. Jaar op jaar zal de motorrijtuigenbelasting voor motoren stijgen. Milieuvriendelijke motoren (zero emission motoren) ziet het kabinet wel zitten. Die hoeven geen motorrijtuigenbelasting te betalen en al evenmin de luxe btw bij aanschaf (BPM). Misschien maken zulke milieubewuste mensen ook wel minder ongelukken, maar dat zegt het kabinet er niet bij. bron NRC

Hier alle kabinetsmaatregelen
http://weblogs3.nrc.nl/geld/2008/09/17/overzicht-alle-belastingplannen-voor-2009/


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik vind het kabinet vies en gevaarlijk, mag ik ff vangen? :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 19 september, 2008, 17:41:14
Ik vind het kabinet vies en gevaarlijk, mag ik ff vangen? :roll:

:yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Staat wel niet echt in lijn met de recente campagne van de ANWB en RAI, die het motorrijden juist willen promoten met de aktie :blij dat ik motorrij  :? :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Zeker... ik moet nu elke dag Wijlre-Venlo-Wijlre rijden. Bijna elke dag een paar kilometer tussen de files door rijden. Ondertussen herken ik al een paar auto's die ook elke dag een stuk van die route rijden :lol: Wat zullen ze denken... "doa kump deej kut motorriejer wir dur tusjedoor" :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Citaat van: Herr Tod op 19 september, 2008, 20:49:46
Zeker... ik moet nu elke dag Wijlre-Venlo-Wijlre rijden. Bijna elke dag een paar kilometer tussen de files door rijden. Ondertussen herken ik al een paar auto's die ook elke dag een stuk van die route rijden :lol: Wat zullen ze denken... "doa kump deej kut motorriejer wir dur tusjedoor" :mrgreen:

Dan zag ik het gisteren (donderdag) toch goed volgens mij kwam je gisteren in de file A2 bij Echt met den soes tussendoor getuft.
Smells like rubber

Mounty

daarom kom ik je smorgens niet meer tegen...mischien vanaf volgende week wel weer, ik moet ook naar regio venlo elke dag.. wel maar voor een week of 2 en helaas met de Ploem-bus :roll:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

#7
Dan moet ik toch maar zo'n    gaan met die banaan-electro-motor kopen :-X
of de uitlaat dicht laten lassen, dan  meten ze daar ook geen emissie meer :yes6rs:
Wat 'n zeik met die mannen, laten ze eerst maar eens in europa kijken en het europees parlament verbieden om telkens te verplaatsen tussen straatsburg en brussel, dat kost pas veel op allerlei gebied :mrgreen:
En voor eigen land, waarom rijden allemaal die mannen van RWS met van die 4x4's, de vervoersbedrijven met grote bussen voor 2 of 3 passagiers en Toontje met die grote, vette 8 cilinder Amerikaan :yes6rs:
Ach ja, het is niet goed of het deugt niet, laten we ons maar onafhankelijk maken en een eigen staat beginnen :yeah: :yeah:

Dus joepie1958 for president (hopelijk verdient die wel meer dan Balkie)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Herr Tod

Citaat van: Steefke™ op 19 september, 2008, 21:09:09
Dan zag ik het gisteren (donderdag) toch goed volgens mij kwam je gisteren in de file A2 bij Echt met den soes tussendoor getuft.

Was dat bij de eerste file vanwege die botsing waarbij de 'gebotste' al op de vluchtstrook stonden, of bij die 'kijkers-file' waar een stuk of 5 bergingswagens aan de andere kant stonden? Die 2e was echt erg, stel debielen... als je autowrakken wilt zien ga dan naar Vinkerslag of zo :evil:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Joepie1958 op 19 september, 2008, 22:04:01
Dan moet ik toch maar zo'n    gaan met die banaan-electro-motor kopen :-X
of de uitlaat dicht laten lassen, dan haal meten ze daar ook geen emissie meer :yes6rs:
Wat 'n zeik met die mannen, laten ze eerst maar eens in europa kijken en het europees parlament verbieden om telkens te verplaatsen tussen straatsburg en brussel, dat kost pas veel op allerlei gebied :mrgreen:
En voor eigen land, waarom rijden allemaal die mannen van RWS met van die 4x4's, de vervoersbedrijven met grote bussen voor 2 of 3 passagiers en Toontje met die grote, vette 8 cilinder Amerikaan :yes6rs:
Ach ja, het is niet goed of het deugt niet, laten we ons maar onafhankelijk maken en een eigen staat beginnen :yeah: :yeah:

Dus joepie1958 for president (hopelijk verdient die wel meer dan Balkie)

lukt dat joep, naast die drukke job als MFL-aalmoezenier? :?


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerKNMV keert zich tegen plannen Miljoenennota

Tegen alle afspraken en beloftes in wordt motorrijden de komende jaren fors duurder. Was het uitgangspunt bij het ontwerpen van het dossier Kilometerheffing nog dat er geen sprake kan zijn van lastenverzwaring, ziet de werkelijkheid er fors anders uit. Motorrijders hoeven weliswaar niet mee te doen aan het systeem van betalen per kilometer, maar voor motoren wordt de BPM in stand gehouden en gaat de houderschapsbelasting de komende jaren omhoog! Dat is tegen de afspraken en beloftes in. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is hier fel op tegen. U kunt er zeker van zijn dat we politiek gezien alles in het werk zullen stellen om hierin de redelijkheid terug te krijgen en te bewerkstelligen dat de afspraken worden nagekomen. Wij houden u uiteraard op de hoogte.

Bron: KNMV
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Herr Tod op 19 september, 2008, 23:18:44
Citaat van: Steefke™ op 19 september, 2008, 21:09:09
Dan zag ik het gisteren (donderdag) toch goed volgens mij kwam je gisteren in de file A2 bij Echt met den soes tussendoor getuft.

Was dat bij de eerste file vanwege die botsing waarbij de 'gebotste' al op de vluchtstrook stonden, of bij die 'kijkers-file' waar een stuk of 5 bergingswagens aan de andere kant stonden? Die 2e was echt erg, stel debielen... als je autowrakken wilt zien ga dan naar Vinkerslag of zo :evil:

:schater: :laughing49so: :rofl:
dat zij  pas rake worden :mrgreen:
Smells like rubber