Hij is er: de Aprilia RSV4 Superbike

Gestart door karz, 22 september, 2008, 16:00:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Steefke™

Smells like rubber

Hakinnen

Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(

Groeten V-Twin

niet :( maar :shock: :guns:

tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner"  inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.

;)

Steefke™

Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(

Groeten V-Twin

niet :( maar :shock: :guns:

tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner"  inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.

;)

Daar zit wat in :yes6rs:
Smells like rubber

karz

#18
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(

Groeten V-Twin

niet :( maar :shock: :guns:

tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner"  inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.

;)

Daar moeten mensen dan wel in willen trappen..
:?   dat lukt denk ik makkelijker als je Ducati of Benilli heet o.i.d. , beetje moeilijk te verkopen als de rest van je Gamma relatief cheapo is.
Voor dat geld kun je betere merken roepen aan de bar (want waarom wil je anders exclusief rijden  ?) dan een merk waarmee allerlei snotneuzen ook op scootertjes rondrijden.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: karz op 02 december, 2008, 10:41:12
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(

Groeten V-Twin

niet :( maar :shock: :guns:

tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner"  inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.

;)

Daar moeten mensen dan wel in willen trappen..
:?   dat lukt denk ik makkelijker als je Ducati of Benilli heet o.i.d. , beetje moeilijk te verkopen als de rest van je Gamma relatief cheapo is.
Voor dat geld kun je betere merken roepen aan de bar (want waarom wil je anders exclusief rijden  ?) dan een merk waarmee allerlei snotneuzen ook op scootertjes rondrijden.



ja..
zit wel wat in ja..
je hebt daarmee wel een punt..

tis niet bepaald een merk met "uitstraling" (ja..uitstraling is het verkeerde woord..maar je snapt wat ik bedoel he) ..

tsja..
een 1198 is ook niet goedkoop , een RC8 evenmin (alhoewel ik dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel cooler vindt dan whatever welke aprilia dan ook / en ze kosten redelijk normale prijs) en die nieuwe BMW superbike zal ook gehomologeerd moeten worden en ook daar zullen dus straatfietsen van komen en die zullen zeker weten meer gaan kosten dan 20k

Ik weet het ook niet..

Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..

karz

Citaat van: Hakinnen op 02 december, 2008, 11:26:14

Ik weet het ook niet..

Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..

Dat heeft volgens mij met publiek te maken.
Iemand die zich een follig ausgestattete GS 1200 adventure koopt om mee naar zijn werk te rijden kijkt niet op een paar euro, als het ding 2000 euro duurder of goedkoper is zal niet uitmaken, ze kopen 'm toch.
BMW heeft/had de naam oerbetrouwbaar te zijn dus dat is de fiets die ze moeten hebben en niets anders. Om de zoveel tijd een zak eurootjes naar de dealer brengen is ook geen probleem .'. 't zal wel nodig zijn zeker.'. .. BMW heeft gewoon een hele pleur klanten met die mindset.

KTM is een ander publiek, daar zit volgens mij meer volk tussen die het ding echt gebruiken waarvoor ie is. Maar er zijn wellicht ook andere motormerken waar ze dat mee kunnen, en dan is een KTM soms ook nog relatief duur.  Ik denk dat KTM zich meer van de concurrentie moet aantrekken dan BMW , waar het de allroad adventures betreft.

Alez, denk ik dan he ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Eens, wat mij dan weer wel opvalt is dat de riesbrenners/tupperwarecrossers (XT-Tenere, Trans-alp, Viagradero of V-strom) wel waar (kwaliteit) voor stukken minder (kostprijs) centen leveren. je kan dus ook "last" hebben van een "goed" imago??? ??? soort negatieve discriminatie?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

specs en slide show.

http://www.youtube.com/watch?v=v899g54jTb0&eurl=http://www.motornieuws.nl/2008/12/techniek_aprilia_rsv4_2009.php&feature=player_embedded

De vier cilinders in V-65° configuratie maakt een compacte bouw van het motorblok mogelijk. De nieuwe 999cc V4 bestaat, net als de V-twins , uit een carter met geïntegreerde cilinderbehuizingen. Ook maakt men gebruik van een Wire multimap, met verschillende selecteerbare mappings, wat garant staat voor een goede controle van het vermogen. Elke cilinder heeft een eigen inspuitkanaal met een aparte regelbare ride-by-wire gasklep. De injectie is voorzien van verschillende mappings, de voorste en achterste inlaatkelken kunnen variëren in lengte, afhankelijk van de input van de ECU. De reeds genoemde korte bouw van het motorblok maakt een korte wielbasis mogelijk en de mogelijkheid voor het toepassen van een langere swing arm en een betere massa centralisatie, wat ten goede komt van de wendbaarheid van de machine. De casetteversnellingsbak en antihop koppeling benadrukken het race karakter van de RSV4. Naast rijhoogte zijn ook de balhoofdshoek, swingarm hoogte en de positie van het motorblok instelbaar. Hierdoor kan altijd de meest gewenste chassisafstelling gevonden worden. Dit chassis en aluminium swingarm zijn samengesteld uit dikwandig giet aluminium wat in dikte varieert. Voorvork, schokbreker en stuurdemper komen van Öhlins en de hoogwaardige remmen van Brembo. De stroomlijn is ontworpen in de windtunnel. In combinatie met de smalle bouw van het motorblok resulteert dit in een erg klein frontaal oppervlak. De triple koplamp maken de motorfiets erg herkenbaar

Motor
-4 cilinders in V configuratie, 4 Takt, vloeistof koeling
-4 klepen per cilinder, DOHC
-Slagvolume 998,9 cc
-Max. vermogen: 180 PK (132 kW) @ 12.500 rpm
-Max koppel:. 115 Nm @ 10.000 rpm
Transmissie
-Natte platenkoppeling met anti hop inrichting
-6 Versnellingen
Chassis
T-win beam aluminium frame samengesteld uit dik-wandige giet en extrusie delen.
Vering
-Voorzijde: Öhlins multi instelbare 43 mm Ø veerpoten
-Achterzijde: Multi instelbare Öhlins monoshock met piggy-back cilinder
Remmen:
-Voorzijde: 320mm lichtgewicht roestvrijstalen zwevende schijven met radiale 4 zuiger Brembo monoblok remklauwen, radiale rempomp en staalommantelde remleidingen
-Achterzijde: 220 mm remschijf met 2 zuiger remklauw
Wielen:
-Lichtgewicht versterkt aluminium wielen
-Voor: 3,5"x17"
-Achter: 6"x17"
Banden
-Voorzijde:; 120/70 ZR 17
-Achterzijde; 190/55 ZR 17
Maten en gewichten
-Totale lengte: 2.050 mm
-Wielbasis: 1.424 mm
-Totale hoogte: 1,165 mm
-Totale breedte : 715 mm
-Droog gewicht 179 kg
-Tankinhoud: 17 liter

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: karz op 02 december, 2008, 12:16:33
Citaat van: Hakinnen op 02 december, 2008, 11:26:14

Ik weet het ook niet..

Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..

Dat heeft volgens mij met publiek te maken.
Iemand die zich een follig ausgestattete GS 1200 adventure koopt om mee naar zijn werk te rijden kijkt niet op een paar euro, als het ding 2000 euro duurder of goedkoper is zal niet uitmaken, ze kopen 'm toch.
BMW heeft/had de naam oerbetrouwbaar te zijn dus dat is de fiets die ze moeten hebben en niets anders. Om de zoveel tijd een zak eurootjes naar de dealer brengen is ook geen probleem .'. 't zal wel nodig zijn zeker.'. .. BMW heeft gewoon een hele pleur klanten met die mindset.

KTM is een ander publiek, daar zit volgens mij meer volk tussen die het ding echt gebruiken waarvoor ie is. Maar er zijn wellicht ook andere motormerken waar ze dat mee kunnen, en dan is een KTM soms ook nog relatief duur.  Ik denk dat KTM zich meer van de concurrentie moet aantrekken dan BMW , waar het de allroad adventures betreft.

Alez, denk ik dan he ;)

is 't "succes" van de 1200 niet te danken aan 't feit dat er veel 1150 'ers overstappen naar zo'n dikke berta

7 van de 10 1200'ers wordt gekocht voor de oprit  :roll:

Desmo-devil

Wat hebben ze toch met die drie koplampen bij Aprilia ?
Eerste rsv smoel is voor mij nog altijd de mooiste. Deze vind ik niet geslaagd.
Voor de rest retecool.