brotherhood

Gestart door De Sjeng, 11 oktober, 2008, 18:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

De Sjeng

topic gone
God Forgives, I Don't

B-Witch

Gelijk heb je Maurice  :yes6rs:
Het is jammer maar idd zijn er steeds meer motorrijders die alleen met zichzelf bezig zijn, en niet meer de helpende hand willen toesteken voor een motorrijder met pech.
Zelf proberen Mr.Kawa en ik steeds te helpen als we iemand tegenkomen die gestrand is.
Al diverse malen bij pechvogels gestopt en hulp geboden waar dat mogelijk was.
En wie goed doet, goed ontmoet, zo herinneren wij ons die Duitse motoragent die een ongeluk had gehad, en waar wij de motor zolang van in de garage gehad hebben, bij terughalen van de motor kregen we een mooie fles Whiskey aangeboden.. geweldig toch??
En dan die ene groep die mij uit de brand hielp toen ik een verkeersruzie had met een automobilist, en ff zeer dreigend naar hem mij bijstand verleende... dat noem ik nu echte Brotherhood.

Wat mensen vaak vergeten als ze langs een pechgeval oid rijden, is dat het hunzelf ook een keer kan overkomen, en hoe blij je dan bent met iemand die je spontaan hulp biedt  :yes6rs:
Wij blijven helpen en ook zeer zeker groeten  :cool:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte


Het is idd een tendens dat de meeste mensen maar met zichzelf bezig, het zijn woekert als klimop: ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken :yes6rs:. Denk trouwens dat het een groot verschil maakt tussen ons uit de leem getrokken cowboys hier uit Limburg dan de "hollendere", alhoewel daar ook weer echte tussen zitten; ik noem als voorbeeld ff Tonnie :cool:

Maarrrrrrrrr stoppen doe ik altijd bij iemand met brommertpech, je zal er zelf staan ;). Sterker nog ik stop zelfs bij strakke blondjes met koekblikpech :yes6rs:  :twisted:, ben helemaal niet eenkennig. :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 11 oktober, 2008, 18:51:28

Het is idd een tendens dat de meeste mensen maar met zichzelf bezig, het zijn woekert als klimop: ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken :yes6rs:. Denk trouwens dat het een groot verschil maakt tussen ons uit de leem getrokken cowboys hier uit Limburg dan de "hollendere", alhoewel daar ook weer echte tussen zitten; ik noem als voorbeeld ff Tonnie :cool:

Maarrrrrrrrr stoppen doe ik altijd bij iemand met brommertpech, je zal er zelf staan ;). Sterker nog ik stop zelfs bij strakke blondjes met koekblikpech :yes6rs:  :twisted:, ben helemaal niet eenkennig. :mrgreen:
:rofl: :laughing49so: :rofl:
als ze strak zijn mogen ze van mij alle kleuren hebben
KTM SMT 2011

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

och je moet af en toe eens gewoon wat doen zonder er eisen aan te stellen
als dat meer mensen deden waren er ook niet zoveel problemen op de wereld
KTM SMT 2011

Mounty

was dat niet ook een beetje de insteek van zo'n forum: voor elkaar/door elkaar, zoiets als de drie musketiers  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

klopt zoals de drie musketiers maar dan met meer man en vrouwen natuurlijk
KTM SMT 2011

karz

Citaat van: FZ_Ron op 12 oktober, 2008, 07:07:07
was dat niet ook een beetje de insteek van zo'n forum: voor elkaar/door elkaar, zoiets als de drie musketiers  :mrgreen:

Een forum is zeker om elkaar te helpen. Echter ik zie het niet als een 'online' motorclub, want daar is het te vergankelijk voor.
Er zijn mensen die een forum wel als 'motorclub'  gaan zien en dan krijg je zo'n onzin dat je je niet op meerdere motorfora zou kunnen begeven oid. Dus mensen die op hun pik getrapt zijn als op hun forum zit en ook nog ergens anders  :puke:
Als je echte kameraadschap zoekt ga dan bij een motorclub denk ik dan.

Het is mooi als je iemand kan helpen met technisch advies, routes kunt uitwisselen , wat kunt awhoeren etc. Maar een voor allen allen voor een vind ik wat ver gaan ;). Ik ken de meeste hier niet persoonlijk en weet ook niet wat ze uitvreten. Beetje raar om daar blind achter te gaan staan. Maar  daar ben ik misschien alleen in.

Beetje rare noot in dit positieve topic misschien, maar ik heb het toevallig recentelijk met iemand aan de stok gehad die denkt dat hij een nomad is omdat hij 2 jaar op een forum zit  :jack: ..


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: karz op 12 oktober, 2008, 09:41:20
Citaat van: FZ_Ron op 12 oktober, 2008, 07:07:07
was dat niet ook een beetje de insteek van zo'n forum: voor elkaar/door elkaar, zoiets als de drie musketiers  :mrgreen:

Een forum is zeker om elkaar te helpen. Echter ik zie het niet als een 'online' motorclub, want daar is het te vergankelijk voor.
Er zijn mensen die een forum wel als 'motorclub'  gaan zien en dan krijg je zo'n onzin dat je je niet op meerdere motorfora zou kunnen begeven oid. Dus mensen die op hun pik getrapt zijn als op hun forum zit en ook nog ergens anders  :puke:
Als je echte kameraadschap zoekt ga dan bij een motorclub denk ik dan.

Het is mooi als je iemand kan helpen met technisch advies, routes kunt uitwisselen , wat kunt awhoeren etc. Maar een voor allen allen voor een vind ik wat ver gaan ;). Ik ken de meeste hier niet persoonlijk en weet ook niet wat ze uitvreten. Beetje raar om daar blind achter te gaan staan. Maar  daar ben ik misschien alleen in.






:stupid:

Mounty

#10
Word ook niet geopperd dat het forum een motorclub is of zo gezien moet worden. Maar als je hier op het forum een vraag stelt, hulp nodig hebt of een steuntje in de rug vanwege een hoge boete  :mrgreen: krijg je dat wel van een van de forumgangers hier. De ene keer kan ik helpen, de andere keer kun jij mischien helpen.

MFL is voor mij ook niet het eneig forum waar ik kom, ben ook aangemeld andere al kom ik er niet zo vaak als op MFL
De ene keer krijg ik hier mijn antwoorden of hulp, de andere keer elders..

Als hier iemand hulp nodig heeft, een DVDtje, of foto's die ik geschoten heb kan hij die krijgen..al dan niet tegen onkosten vergoeding..
Als het moet download ik zelfs hetgeen die gene nodig heeft zoals bij maurice met long way round...ook al kon ik m verder niet.

Zelfde had ik ook voor jou of iemand anders gedaan..ook op een ander forum.
dat een voor allen en allen voor een vind ik wel opgaan, maar met restrictie's.... :yes6rs: :mrgreen: Wil niet zeggen dat ik voor eenieder van jullie in de bres spring maar zal wel helpen waar ik helpen kan...mischien ben ik te goed voor deze wereld :mrgreen:

ow ja, op een forum moet je niet alles te letterlijk nemen, een dosis humor erbij,relativeren en dan oordelen...soms komt iets helemaal verkeerd over door de gebruikte woorden of text...en voelt zich iemand persoonlijk aangesproken. Meestal als je een verklaring vraagt blijkt het tegendeel

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Een forum is uiteraard geen motorclub. De meeste leden zullen zich ook nooit 'face to face' leren kennen. Zodoende is de betrokkenheid c.q. commitment tot elkaar natuurlijk veel lager. Voor mij is een forum niet meer dan een 'babbelbox', waarbij incidenteel iets kan uitrollen, als een ontmoeting met een van de forum leden of een gezamelijk ritje. Maar het blijft vooral een 'babbelbox' voor online contacten, en daar is op zich niets mis mee.
Ik zie op internet meer pogingen van mensen om een forum, Hyves of MSN group te transformeren in een soort motorclub, en meestal heeft dat matig tot geen resultaat.
Binnen een echte motorclub wordt je nu juist afgerekend op je betrokkenheid c.q. commiment of loyaliteit met je club en de mede clubleden, en is dit nu juist een van de belangrijkste voorwaarden van lidmaatschap. Naar mijn mening heb je binnen een motorclub ook niets te zoeken, als je dit niet kan opbrengen. Op een online 'community' in welke vorm dan ook, kan uiteraard iedereen zonder consequenties komen en gaan als hij wil.

Het zou goed zijn als bikers op straat toch ook een beetje 'commitment' zouden tonen naar andere bikers, zonder zich eerst af te vragen 'Wat levert mij dat op?'  :-X

                        Brotherhood

I don't believe that you can explain in words what brotherhood
means in the biker world.......
If you got it, the right ones will know.
It does not come when you buy a Harley-Davidson,
it is not part of the warranty nor the leathers you wear.
It does not come when your break in mileage comes around,
nor when you get your first service appointment.
It does come with. Respect, Honour,
and Devotion to those who would stand by your side in good times & bad.
It comes when your brothers accept that you have what it takes to be
respected, trusted, and faithful to the end.
If it never comes, you weren't meant to be part of the brotherhood.....

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Citaat van: HD4ever op 12 oktober, 2008, 12:43:49


Het zou goed zijn als bikers op straat toch ook een beetje 'commitment' zouden tonen naar andere bikers, zonder zich eerst af te vragen 'Wat levert mij dat op?'  :-X



:stupid:
Proud on the South  

DeWitte

#13
Ik zie een forum als een kroeg, soms lul ik met die en dan weer met die, af en toe lig ik dubbel en soms reeg ik me op. Precies als de kroeg hiero aan ut eind vd straat :yes6rs:.  Toch heb ik van diverse forums een paar leuke vriendschappen overgehouden en spreek dan eens met die en dan weer eens met die af. Af en toe gaan we saampjes koetschen, ne pint vatten of sjwengele we de bbq aan. Das namelijk het leuke van dat alles, je mag doen wat je wil, ik hou niet van verplichtingen en wil die ook niemand opleggen. Ook word je op een forum wijzer en maak je mekaar wijzer of iets wijs, wat je net wil :mrgreen:.

Verwar wel een forum niet met de realiteit of met een motorclub, persoonlijk wil ik trouwens niet eens lid worre van een motorclub, gaat mij veels te ver.  :? Wil niet zeggen, want daar ging het in 1e instantie om, dat je niets voor een ander (al dan niet oppe brommert) over hebt. Die intentie heb ik namelijk meestal, zolang je je als mens gedraagt en er dus geen voorwaarden aan hangt.   
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

precies wat ik bedoel...voor mij ook geen club of verplichting...heb ik ook geen zin in en geen tijd voor. Ben niet eens in de PV op het werk omdat dat ook weer verplichtingen oproept om je toch eens te laten zien op een bijeenkomst..bah.

Met iemand van jullie iets afspreken om te gaan koetsje, je kunt kop koffie komen drinken, ik wil wel wat voor je downloaden en op cd/dvd zetten ... kan allemaal, maar verplicht me tot niets..dan doe ik het juist niet :mrgreen: Net zo dwars als Dwars dus :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009