Hoofdmenu

Zwerver

Gestart door Zwerver, 14 oktober, 2005, 13:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Neo

Aha ,
daar zal je em hebben.
Begint al aardig op een KTM te lijken ( upsd ,kuipje ), zoals Fred zegt:
er komt een tijd dat iedereen op een KTM Adventure rijd :D
eniet nooit met mate

Zwerver

Verstand komt met de jaren zeggen ze...  :wink: maar neemt ook weer langzaam af...  :)

Weet je toevallig een adresje voor (parelmoer) oranje lak? (past ook beter bij mijn klompen)
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Zwerver

Mijn nieuwe GSA, afgelopen vrijdag opgehaald, net op tijd voor het Belgische GS-treffen :

Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Joepie1958

Beste Geert, heel veel plezier met je nieuwe GSA :D
Bedankt voor het goede voorbeeld, wie volgt :lol:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Citaat van: "Zwerver"Mijn nieuwe GSA, afgelopen vrijdag opgehaald, net op tijd voor het Belgische GS-treffen :


:worship-cool: mooie brommert 8) Proficiat Geert. Mag/kun jij trouwens weer rijden? :shock: je hand weer helemaal 100%?? iig vele veilige km's toegewenst 8)

nu de vraag die op mijn lippen brandt; benoem de verschillen tussen de 1150 GSA en 1200 GSA: bedoel dan niet de "papieren" (specs) onderscheid :!: maar het verschil dat jij als ervaren Gs-rijder ervaart?

hartstikke benieuwd naar je antwoorden :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Joepie1958"Beste Geert, heel veel plezier met je nieuwe GSA :D


:stupid:
Proud on the South  

B-Witch

Heel veel plezierige en veilige Km's ermee!  :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Mooi ding, veel plezier ermee :cool:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Ziet er stoer uit zwerver, veel plezier met je nieuwe bike.

Rookie

Impressive, met 100 pk door het zand raggen! Veel veilige km gewenst.

Karin

Moet zeggen dat ik die GSA´s steeds mooier ga vinden. Veel plezier met je nieuwe bike.

Zwerver

@Dwars:
Mag wel weer rijden, maar duim/pols zijn nog wat stijf. Fysiotherapeut zei dat
het een maandje of drie oefenen kan kosten eer alles weer pijnvrij beweegt.
Rijden op zich lukt, maar bij een stukje onverhard afgelopen weekend kwam ik er
al snel achter dat door kuilen rijden/hard remmen/zoekend voorwiel in het zand
nog wat veel gevraagd is.

Eerste opvallende verschillen met de 1150 gsa, na 500km rijden en een weekendje kamperen:

positief :
- Zithoogte is iets lager, kan met 178cm goed aan de grond.
- Voelt lichter aan met manouvreren en "kantelt" minder met volle tank.
- Overdreven goede wind/regenbescherming door hoog scherm en brede tank,
 na 100km regen enkel binnenzijde van mijn benen nat door water dat van de
 tank liep.
- Verstelbare rempedaal (zoals ook op de hp2) werkt goed; zowel zittend als
 staand is de achterrem nu goed te bedienen.
- Lange bagagerek met veel bevestigingspunten maakt bevestigen van een 90l bagagerol
 erg makkelijk.
- De alu zijkoffers, makkelijk afneembaar ivm andere alukofferoplossingen waar
 de bevestiging meest aan de binnenzijde zat

negatief :
- Foeilelijke extra windafwijzers naast de tank; blijken goed te werken, maar ga
 komend weekedn toch eens zonder proberen
- Meer aan/uit reactie in eerste versnelling bij wat trial achtig rijden
- Rroestvorming op de valbeugels na 2 nachtjes in de regen staan. Ben geen poetser
 en vind een vuile gs nog altijd het mooist, maar gaat me wat erg snel

(nog) neutraal :
- Het gehele uiterlijk en dan met name het vooraanzicht dat wel erg breed is.
 Maar tot nog toe heb ik aan iedere gs een tijdje moeten wennen, en meest begon
 ik dat uiterlijk minder erg/mooier te vinden naarmate ik er meer mee reed.
- zadel lijkt een stuk zachter en ben benieuwd hoe dat voelt op wat langere ritten
- Brede pedalen zijn even wennen; op zich minder druk op je voet bij staand rijden,
 maar iets meer zoeken naar een juiste plek om voeten voldoende te kunnen kantelen
 bij schakelen en remmen.
- Afneembare duozit lijkt qua grootte wat comfortabeler dan het stukje dat overbleef
 voor een duo van het 1 delige 1150 zadel. Nog niet geprobeerd of het in de weg
 zit bij offroadrijden, waar ik vaak iets meer naar achteren wil kunnen schuiven.
- Stuurgedrag, nog aan het inrijden en op noppen, en nog geen tijd gehad om wat met de
 vering te experimenteren, dus nog moeilijk om daar iets over te zeggen buiten
 dat het kantelen met volle tank verdwenen lijkt.
- Motorblok lijkt wat hoogtoeriger zo tegen de bij de eerste 1000km inrijden
 maximale 4000rpm begint er echt leven in te komen.

Maar dit zijn puur wat eerste indrukken,  ik denk pas ik na de zomervakantie met duo en bagage en wat langere ritten over verharde als onverharde wegen echt in staat ben om een wat meer praktijkonderbouwde mening te geven over de verschillen.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

:thumbsup: keep-us posted :wink: en rustig aan dan komt die pols weer goed hoop ik
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Ik vind dit verslaag geloofwaardiger dan test in motor tijdschriften  :worship-cool:  :worship-cool:
Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: "Zwerver"
- Voelt lichter aan met manouvreren en "kantelt" minder met volle tank.

da's idd een hele vervelende eigenschap van die motor!  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009