Hoofdmenu

KTM 1198 RCR 2009

Gestart door DeWitte, 30 november, 2008, 07:19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Meer prestaties door meer cilinderinhoud

De nieuwe RC8R, de tweede versie van KTM's superbike, heeft z'n prestaties opgewaardeerd door middel van een grotere aandrijfunit. De boring is gegroeid van 103mm naar 105mm bij gelijkblijvende slag van 69mm. Hiermee is het slagvolume van de 70 graden V-twin gekomen van 1148cc tot 1198cc. De compressie verhouding steeg gelijktijdig van 12,5:1 naar 13,5:1 De vloeistof gekoelde V-twin gebruikt deze veranderingen aan de motor om het vermogen te laten stijgen van 155 pk naar 165 pk. Het vermogen is op te voeren tot 180 Pk door middel van een sport kit. Vering bestaat uit WP componenten, met een 43 mm voorvork en monoshock. Het gewicht zonder brandstof bedraagt nu 182 kg.



Motor: 75-graden V-Twin
Slagvolume: 1195 cc
Boringxslag: 105 x 69 mm
Koeling: vloeistof
Vermogen: 165 PK @ 10250 rpm
Koppel: 122.83 NM (90.7 lb-ft) @ 8000 rpm
Compressie verhouding: 13.5:1
Versnellingen: 6
Branndstof: Keihin EFI (52 mm (2.05"))
Koppeling: Nat multi-disc hydraulisch
Frame: Chromium-Molybdenum buzen frame
Voorvering: WP 43mm USD vork,120 mm veerweg
Rear suspension: WP-Monoshock, 120mm veerweg
Voorrem: Radiale Brembo vierzuiger, dubbele 320mm schijven
Achterrem: Brembo tweezuiger, 220mm schijf
Wielen: Aluminum 3.5 x 17"; 6 x 17"
Banden: 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17
Naloop: 97 mm (3.82 in)
Wielbasis: 1425 mm (56.1 in)
Zithoogte: 31.69/32.48 in
Brandstof tank:16.5 liter, 3,4 reserve
Gweicht: 182 kg (401.2 lbs)

Bron: motorcycle-usa 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: Dwars® op 30 november, 2008, 07:19:21
Branndstof: Keihin EFI (52 mm (2.05"))
Brandstof tank:16.5 liter, 3,4 reserve

Bij welke pomp tank je die brandstof en hoe krijg je die 52 mm in je tank.

:twisted:  :twisted:  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Heftig speelgoed :shock: :worship-cool: Laat die Keihin EFI maar lekker werken :yes6rs: Het merk Keihin heeft ze zich al lang bewezen. Op den husq gaat er ook een Keihin carburateur komen. :yes6rs: Om precies te zijn een FCR MX 41 mm :cool: Scheelt al gauw een paar kptjes
Smells like rubber

Joepie1958

Niet voor Nederland, met een compressie van 13,5 moet je wel zeer hoog octaan brandstof hebben, daar zijn we in Nederland niet op toegerust, ik vraag me sowieso af of je dan geen te vroege ontbranding krijgt, nog een beetje meer en hij dieselt :oops:
Volgens mij staat EFI trouwens voor Electronic Fuel Injection :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Citaat van: Joepie1958 op 30 november, 2008, 16:30:37
Volgens mij staat EFI trouwens voor Electronic Fuel Injection :-X

Ja en wat wil je daarmee zeggen :mrgreen:

jaren geleden hadden ze dat EFI geneuzel ook al bij ford en toyota maar wat ik bedoel is dat Keihin goei spul maakt.
Smells like rubber

Hakinnen

Citaat van: Steefke™ op 30 november, 2008, 12:57:59
Heftig speelgoed :shock: :worship-cool: Laat die Keihin EFI maar lekker werken :yes6rs: Het merk Keihin heeft ze zich al lang bewezen. Op den husq gaat er ook een Keihin carburateur komen. :yes6rs: Om precies te zijn een FCR MX 41 mm :cool: Scheelt al gauw een paar kptjes

hmm..toch niet steefke
een FCR zal echt geen pk's schelen.
"the power is in the head" zoals bij de meeste éénpitters.

Ze zijn overigens wel tof die FCR's
heb er ook voor gekeken maar toch niet gekocht omdat ik ze te duur vond en eigenlijk de meerwaarde van een acceleratiepomp niet echt inzag voor wat ik er mee moest
Heb toen een gewone Keihin PJ flatslide gebruikt gekocht en laten reviseren bij Topham in Duitsland



..............die hier vervolgens een half jaar heeft rondgeslingerd ..heb er de vorige week maar iemand blij mee gemaakt voor kleingeld  (was een  38mm dus te klein voor een 610 Huskie)

Zoek evt wel nog een tweetal FCR's voor de Yammie maar alleen als ik ergens tegen een koopje aanloop.

Steefke™

Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:31:10
hmm..toch niet steefke
een FCR zal echt geen pk's schelen.

Tegenover die uitgelebberde Dellortos is alles beter :mrgreen:

Het afstellen van een FCR gaat beter.
Smells like rubber

Hakinnen

trouwens...

lees ik net

compressie verhouding van 13.5 op die RC8?
miljaar..das heavy idd.
alez..ze zijn nog niet zo lang bezig met die dikke twin supersports en ze moeten de pk's natuurlijk ergens vandaan halen  :mrgreen: