geheime favorieten? onderschatte top-bikes

Gestart door DeWitte, 03 december, 2008, 05:12:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Heel intressant stuk kwam ik tegen in het duitse motorblad "motorradfahrer". Handelde over de, op verkoopcijfers gebaseerde, conclusie dat er van onderstaande motoren weinig verkocht worden en dat het niet aan de motoren als zodanig lag maar meer aan hun "stoffige" "tuttige" of "billige" naam/type c.q uitstraling. Jammer want stuk voor stuk schijnen ze eigenschappen te hebben waardoor er eigenlijk veel meer voor de aanschaf van 1 van deze 10  spreekt dan tegen. Ook vooral de prijs zou ons zuinige Hollanders vaker overstag moeten laten gaan :yes6rs: Ik probeer het een stukje te vertalen:

Onderschat:
Ze laten allemaal vooruitstrevende technieken, karakter en ieder in zijn segment, sporttourer, funbike, tour of supersport, goede performance zien. Gewoon motoren die veel motorrijdplezier bieden. Kwaliteiten die de meesten motorrijders niet zien of niet willen zien? In de top tien van verkoophits zijn ze onterecht, niet te vinden?

in alfabetische volgorde
-BMW F800 st
-Ducati ST3S (abs)
-Honda CBR600F
-Honda Deauville
-Honda CB 1300S
-Suzuki DR-Z 400 SM
-Suzuki GSX-R 750
-Triumph Sprint ST
-Yamaha XT660 X
-Yamaha FZ1 Fazer

laten we ze gezamenlijk (1 voor 1 wellicht?) eens doornemen: ;) :cool: schroom niet en geef je commentaar hieronder. :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

#1
aftrap met de Beemer ;)





"Ein kerniges landstrassenmotorrad mit prachtigen leistungsentfaltung und niedrigen verbrauch, das selbst auf der autobahn
und im reiseeinsatz eine tolle figur abgibt. Das ganze wird von einem sehr guten fahrverhalten gekrönt".

gewicht 214kg (volgetankt)
max toelaatbaar gewicht 191 kg
zithoogte 790-820 mm
topsnelheid 224 km/h
0-100 km/h 3,8 s
50-120 km/h 8,7 s
verbruik 5,3 lit /100 km
actieradius 301 km
remweg 100-0 39,2 meter
vertraging 100-0 9,85 m/s

en nou jou 2 centen over deze onderschatte "top-bike"? :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Niemand :?? de volgende dan?



Ducati St3S abs

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Diddl

Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Joep

Citaat van: Dwars® op 03 december, 2008, 17:44:10
Niemand :?? de volgende dan?



Ducati St3S abs


Det is neet de ABS versie zo te zeen  ;) :mrgreen:

Hakinnen

volgens mij is de GSXR750 wel in de top 10 best verkopende motoren terug te vinden
Sterker nog..het is de enige supersport in dat lijstje

alhoewel..tis natuurlijk een duits lijstje he..

tsja..

meest ondergewaarde motor aller tijden is imo de yamaha GTS1000

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™



Model: Suzuki DR-Z 400 SM '06
Category: Super motard
Rating: 68.8 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 398.00 ccm (24.29 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Compression: 11.3:1
Bore x stroke: 90.0 x 62.6 mm (3.5 x 2.5 inches)
Fuel system: Carburettor. Mikuni
Fuel control: DOHC
Ignition: Digital/DC-CDI
Lubrication system: Dry sump
Gearbox: 5-speed
More details Consult a Suzuki repair manual.
Physical measures
Dry weight: 134.0 kg (295.4 pounds)
Seat height: 890 mm (35.0 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,185 mm (46.7 inches)
Overall length: 2,220 mm (87.4 inches)
Overall width: 870 mm (34.3 inches)
Ground clearance: 300 mm (11.8 inches)
Wheelbase: 1,460 mm (57.5 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension: Inverted telescopic, oil-damped, adjustable compression and rebound damping
Rear suspension: Link-type, fully-adjustable spring preload, adjustable compression and rebound damping
Front tyre dimensions: 120/70-17 
Rear tyre dimensions: 140/70-17 
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Single disc
Speed and acceleration
Other specifications
Fuel capacity: 10.00 litres (2.64 gallons)


De reden dat ie niet veel verkocht is is volgens mij aan het feit dat de supermotardmarkt door Honda, Yamaha, Husqvarna en KTM gedomineerd wordt en het feit dat er alleen een 400 ter beschikkings is. Velen vinden dit te weinig en kiezen dan voor een zwaarder model.
Smells like rubber

Motzippaldy

Citaat van: Steefke™ op 04 december, 2008, 10:44:42

De reden dat ie niet veel verkocht is is volgens mij aan het feit dat de supermotardmarkt door Honda, Yamaha, Husqvarna en KTM gedomineerd wordt en het feit dat er alleen een 400 ter beschikkings is. Velen vinden dit te weinig en kiezen dan voor een zwaarder model.


450 is niet veel zwaarder volgens mij  :?

Proud on the South  

Steefke™

Citaat van: Motzippaldy op 04 december, 2008, 16:19:55
Citaat van: Steefke™ op 04 december, 2008, 10:44:42

De reden dat ie niet veel verkocht is is volgens mij aan het feit dat de supermotardmarkt door Honda, Yamaha, Husqvarna en KTM gedomineerd wordt en het feit dat er alleen een 400 ter beschikkings is. Velen vinden dit te weinig en kiezen dan voor een zwaarder model.


450 is niet veel zwaarder volgens mij  :?



Dat klopt, maar de yammies en de hondas staan beter aangeschreven waardoor het tweedehands aanbod uiteindelijk ook groter is. Het heeft ook te maken met hoeveel je er op straat ziet.  Ik heb ook het idee dat Suzuki nooit echt zo in de endurowereld thuis is geweest, waardoor ze ook niet door kunnen dringen in de Supermotowereld.
Smells like rubber

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 04 december, 2008, 06:17:33
wrom? zijn tijd te ver vooruit?



nuh..
reden:

De oppermachtige engelse motorpers