Buitenlandse verkeersboetes niet meer te ontlopen

Gestart door DeWitte, 18 december, 2008, 17:15:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerEuropees Parlement stemt in met grensoverschrijdende handhaving van regels binnen de EU. Burgers van EU-landen kunnen in de toekomst verkeersboetes die ze in een andere lidstaat hebben gekregen, niet meer ontlopen. Het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met een grensoverschrijdende handhaving van verkeersregels binnen de EU. Op dit moment is er nog een wirwar van verdragen tussen de EU-landen. Daardoor gaan sommige landen wel tot vervolging over na een verkeersovertreding door een inwoner van een ander land, en andere niet. De nieuwe regeling voorziet in een administratieve samenwerking, ze betekent niet dat de verkeersregels overal gelijk worden. PvdA-Europarlemenstlid Lily Jacobs is blij met de nieuwe aanpak. ,,Als we het aantal verkeersdoden in 2010 willen halveren, moeten we een einde maken aan de straffeloosheid.'' Wanneer het regime ingaat, is overigens niet duidelijk. Een aantal EU-landen, waaronder Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, verzet zich er nog tegen. ,,Doodzonde dat ze het belang van verkeersveiligheid niet voorop stellen'', vindt Jacobs.

Bron: brabantsdagblad 

godzijdank verzetten de duitsers er zich nog ff tegen :yes6rs: :mrgreen: :worship-cool: een goeie buur is beter dan een verre vriend :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Die Duitsers en de Britten willen zich niet de wetten door Europa laten opleggen, en als een mak schaap doen wat ze in Brussel willen, zoals Nederland dat als een stel softies dat wel doet  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Citaat van: Dwars® op 18 december, 2008, 17:15:39

godzijdank verzetten de duitsers er zich nog ff tegen

Zo hard verzetten ze zich toch niet, want er kwam een Nederlandse politieagent bij mij aan de deur, omdat ik me in Duitsland op de 'autobahn' een beetje had misdragen. Ze spelen dus het spelletje zelf mee.
Ik denk dat ze alleen tegen zijn als Duitsers in de fout gaan. :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Mounty

Wou ook al zeggen dat als je door rood rijd in duitsland je gewoon een briefje thuiskrijgt, via de nederlandse officier
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

ReBel

Citaat van: FZ_Ron op 18 december, 2008, 20:57:23
...als je door rood rijd in duitsland je gewoon een briefje thuiskrijgt, via de nederlandse officier

Ben benieuwd hoe lang de "afhandeling" in zo'n geval duurt als je tegen zo'n buitenlandse pesterij een bezwaarschrift indient :roll:
...Ben afgelopen zomer (!) genaaid voor een paar KM te hard (in NL), heb een bezwaarschrift ingediend, en wacht nog steeds op antwoord  :roll:

SuzukiLimburg

Wat een dom verhaal dit. Dus door boetes over de grens te innen gaat het dodental halveren.
In theorie is dit een goede wet, maar die domme argumenten wat ze steeds aanvoeren kan ik me altijd aan ergeren.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!