Doorrijden: definitie?

Gestart door DeWitte, 29 december, 2008, 05:55:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

doorrijden is toch elke dag en niet alleen op zondag eej?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Als het perse moet omdat de auto weg is, tja dan neem ik wel ff de motor. Laatst nog 70km maar dat noem ik idd niet doorrijden.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#2
wat is jouw definitie van doorrijden? elke dag zover het weer/omstandigheden het toelaten? of??

na?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Voor mij is doorrijden woon-werk zolang het weer 't toelaat. Ijzel en sneeuw worden met 't koekblik bedwongen.

Doorrijden is eigenlijk 's winters dezelfde (motor)gewoontes erop nahouden als in de zomer. Ben je een zondagsrijder, dan ben je voor mij ook een doorrijder wanneer je die zondagsritten ook in de winter maakt. Rij je woon-werk met de moto dan ben je doorrijder wanneer je ook in de winter met de motor naar  't werk rijdt...
Blieve lache...8)

Yvil

Citaat van: d'r Blieje op 29 december, 2008, 11:42:12
Voor mij is doorrijden woon-werk zolang het weer 't toelaat. Ijzel en sneeuw worden met 't koekblik bedwongen.

Doorrijden is eigenlijk 's winters dezelfde (motor)gewoontes erop nahouden als in de zomer. Ben je een zondagsrijder, dan ben je voor mij ook een doorrijder wanneer je die zondagsritten ook in de winter maakt. Rij je woon-werk met de moto dan ben je doorrijder wanneer je ook in de winter met de motor naar  't werk rijdt...

:stupid:

Woon - werk/school doe ik in de zomer niet en nu dus ook niet. Daarbij moet ik zeggen
dat ik waarschijnlijk wel een doorrijder ben. Maar aangezien mijn motor al maanden kapot
is en ik geen tijd heb om er heen te (laten) kijken, rij ik al veel te lang niet meer.

Zou hij het gewoon doen, dan maakte ik ook nu echt wel wat fun km's als ik tijd had!!

ps. De plannen om hem in januari te maken zijn al in een ver gevorderd stadium :mrgreen:

SuzukiLimburg

Waarom altijd die discussies over doorrijden of niet?
Ik zeg, iedereen moet gewoon lekker motor rijden als hij/zij daar zin in heeft. En voor sommigen is het hobby terwijl het voor anderen een pure noodzaak is om met de motor te gaan. Het is echt niet zo dat je een bikkel bent of wordt van het hele jaar doorrijden.

Vorig jaar heb ik de hele winter door gereden omdat ik geen keuze had, dit jaar heb ik een lease auto en pieker ik er niet over om vrijwillig met de motor door deze snijdende kou te gaan rijden terwijl ik een warm koekblik voor de deur heb staan. Ik ben dus geen doorrijder!

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 december, 2008, 12:49:45
Waarom altijd die discussies over doorrijden of niet?

Waarom zou je er niet over mogen praten? Zo staat het je ook vrij te reageren hier, of juist niet...... ;)
wellicht zijn er nieuwe gebruikers of inzichten door oude gebruikers:?? Zou zo maar kunnen dat deze dan een ander licht op de definitie "doorrijden" werpen? Door in gesprek over alles en nog wat te blijven verruim je toch je alleen maar je horizon?  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 december, 2008, 12:49:45
Waarom altijd die discussies over doorrijden of niet?
Ik zeg, iedereen moet gewoon lekker motor rijden als hij/zij daar zin in heeft. En voor sommigen is het hobby terwijl het voor anderen een pure noodzaak is om met de motor te gaan. Het is echt niet zo dat je een bikkel bent of wordt van het hele jaar doorrijden.

Vorig jaar heb ik de hele winter door gereden omdat ik geen keuze had, dit jaar heb ik een lease auto en pieker ik er niet over om vrijwillig met de motor door deze snijdende kou te gaan rijden terwijl ik een warm koekblik voor de deur heb staan. Ik ben dus geen doorrijder!



;) ;) Watje  ;)
KTM SMT 2011

SuzukiLimburg

Tuurlijk mag er over gesproken worden, daar is een forum voor en daarom discussiëren we er hier ook over... :mrgreen:
Ik geef er alleen mijn mening over en naar mijn mening wordt er over dit onderwerp vrij stevig gestigmatiseerd.

"O, jij rijdt niet in de winter, dan ben je een watje" (bedankt gassie  ;)) of "Jij rijdt niet in de regen omdat je niet wil poetsen, dan ben je geen 'echte' motorrijder".
Dat soort uitspraken vind ik jammer, vooral omdat diegenen wat het het hardste roepen vaak zelf maar 135km per jaar maken.

Overigens zeg ik niet dat dit soort uitspraken hier gedaan worden, maar over het algemeen wordt er zo wel over gedacht.
In mijn ogen ben je een doorrijder als je ongeacht weer en wind op de motor overal naar toe rijdt.

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

@Nippon

Citaat van: SuzukiLimburg op 29 december, 2008, 13:15:22
Tuurlijk mag er over gesproken worden, daar is een forum voor en daarom discussiëren we er hier ook over... :mrgreen:
Ik geef er alleen mijn mening over en naar mijn mening wordt er over dit onderwerp vrij stevig gestigmatiseerd.

"O, jij rijdt niet in de winter, dan ben je een watje" (bedankt gassie  ;)) of "Jij rijdt niet in de regen omdat je niet wil poetsen, dan ben je geen 'echte' motorrijder".
Dat soort uitspraken vind ik jammer, vooral omdat diegenen wat het het hardste roepen vaak zelf maar 135km per jaar maken.

Overigens zeg ik niet dat dit soort uitspraken hier gedaan worden, maar over het algemeen wordt er zo wel over gedacht.
In mijn ogen ben je een doorrijder als je ongeacht weer en wind op de motor overal naar toe rijdt.



in de mijne ben je er een als je 800km aflegd zonder dat je onderweg 9 frikandellen/schnitzels/werme chocomel in je strot duwd  ;)

karz

Citaat van: BoxerQ op 29 december, 2008, 13:44:51


in de mijne ben je er een als je 800km aflegd zonder dat je onderweg 9 frikandellen/schnitzels/werme chocomel in je strot duwd  ;)

:schater:

Bij mij begint doorrijder al als je je motor niet op winterstalling zet of je verzekering opzegt vanaf oktober tot maart.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Gisteren 2,5 uur lekker gereden todat de vingers begonnen af te sterven, is dat doorrijden ?
En verzekering stopzetten en winterstalling, wat is dat en kan dat ??????? :mrgreen:

@Nippon

Citaat van: Desmo-devil op 29 december, 2008, 14:43:23
Gisteren 2,5 uur lekker gereden todat de vingers begonnen af te sterven, is dat doorrijden ?
En verzekering stopzetten en winterstalling, wat is dat en kan dat ??????? :mrgreen:

:worship-cool:

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 29 december, 2008, 13:44:51
in de mijne ben je er een als je 800km aflegd zonder dat je onderweg 9 frikandellen/schnitzels/werme chocomel in je strot duwd  ;)

eey ik had gewoon honger :schater:

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#14
Citaat van: Desmo-devil op 29 december, 2008, 14:43:23
Gisteren 2,5 uur lekker gereden todat de vingers begonnen af te sterven, is dat doorrijden ?
En verzekering stopzetten en winterstalling, wat is dat en kan dat ??????? :mrgreen:


Het schijnt te kunnen dat je die verzekering stopzet. Ik kan me herinneren dat gasten in februari met harstikke mooi weer nog niet mee konden omdat hun motor pas vanaf maart weer verzekerd is  :dunno:

En winterstalling bedoel ik mee, wegzetten voor de winter , accu eruit, alles inspuiten met weet ik 't , bandjes van de grond , iets in de tank dat de benzine niet ontbindt . Dat soort gedoe.  Rij dan om de 2 weken even een uurtje denk ik dan..

Vandaag was het ook super, de wegen zijn droger dan in de zomer :lol:

Ik rij zowiezo door omdat ik met de motor naar het werk ga.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.