Doorrijden: definitie?

Gestart door DeWitte, 29 december, 2008, 05:55:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Steefke™

Een echte doorrijder moet iedere jaarwisseling operatief van zijn motor gescheiden worden. :mrgreen:
Smells like rubber

Steefke™

#16
Citaat van: karz op 29 december, 2008, 16:21:24
Citaat van: Desmo-devil op 29 december, 2008, 14:43:23
Gisteren 2,5 uur lekker gereden todat de vingers begonnen af te sterven, is dat doorrijden ?
En verzekering stopzetten en winterstalling, wat is dat en kan dat ??????? :mrgreen:


Het schijnt te kunnen dat je die verzekering stopzet. Ik kan me herinneren dat gasten in februari met harstikke mooi weer nog niet mee konden omdat hun motor pas vanaf maart weer verzekerd is  :dunno:

En winterstalling bedoel ik mee, wegzetten voor de winter , accu eruit, alles inspuiten met weet ik 't , bandjes van de grond , iets in de tank dat de benzine niet ontbindt . Dat soort gedoe.  Rij dan om de 2 weken even een uurtje denk ik dan..

Vandaag was het ook super, de wegen zijn droger dan in de zomer :lol:

Ik rij zowiezo door omdat ik met de motor naar het werk ga.



Ik ga voor die paar rotigge pleuros mijn verzekering echt niet stopzetten. Nu kan ik opstappen wanneer ik er zin in heb. :yes6rs:

Ik zou wensen dat ik met de motor naar het werk kon gaan. Maar m'n pa wil niet dat ik met de motor kom werken. Klinkt een beerje opschepperig maar er zit ook weer een kern van waarheid. In een klein familiebedrijf kun je het risico mss ook beter niet nemen. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik niet meer cross.
Smells like rubber

Mounty

IK heb m niet speciaal gestald voor de winter, al weet ik dat ik voorlopig geen km ermee rij. Hangt niet aan de lader,staat gewoon daar en hoe ie er s'zomers ook staat. Geen special treatment voor de benzine en staat eigenlijk weer startklaar....op de kale achterband na wat me beperkt tot het rijden met droog weer. Als ik morgen ergens naartoe moet en heb geen ander vervoer, pak ik evengoed de motor.

Wat de achterband betreft...ik weet nog niet wanneer ik een andere motor in de garage kan neerzetten en dus wacht ik ff met die nieuwe band totdat ik meer weet, een bandje is zo vervangen als het nodig zou zijn.. :mrgreen:

Maar ik noem me geen doorrijder, ik rij het liefst met mooi warm en droog weer. Regent het of is het koud...dan pak ik liever de auto.
Woon werk verkeer, daar heb ik een auto van de zaak voor, ook bij de nieuwe werkgever. :yes6rs: Ben ik daarmee een watje...pff, whatever, oftoewel BOEIE... :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: Steefke™ op 29 december, 2008, 20:26:35

Ik ga voor die paar rotigge pleuros mijn verzekering echt niet stopzetten. Nu kan ik opstappen wanneer ik er zin in heb. :yes6rs:

Ik zou wensen dat ik met de motor naar het werk kon gaan. Maar m'n pa wil niet dat ik met de motor kom werken. Klinkt een beerje opschepperig maar er zit ook weer een kern van waarheid. In een klein familiebedrijf kun je het risico mss ook beter niet nemen. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik niet meer cross.

Dat klinkt me zo bekend in de oren, net als jij is mijn broer ook definitief met de crossmotor gestopt, vanwege het bedrijf dat hij met mijn andere broer heeft, risico is te groot, Als er wat gebeurt zit je met de shit van extra personeels en ziektekosten die aardig de pan uit kunnen rijzen.

Doorrijden?
Binnenkort weer, als ik op mijn nieuwe plek zit, wilde ik toch ook met de motor op en neer gaan (als het niet meer zo vriest) :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

vriezen waar?  :roll: :-X

brrrrrrr tis fucking koud oppe brommert :yes6rs:, vanmorgen nog erger dan gisteren. Ik ga sjoppen voor verwarmde handschoenen. de handvatverwarming is niet meer voldoende. En dan declareren bij de ziektekostenverzekeraar :mrgreen: samen met een handvol pillen elke ochtend/avond goed te doen dat doorrijden   :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 07:25:47
vriezen waar?  :roll: :-X

brrrrrrr tis fucking koud oppe brommert :yes6rs:, vanmorgen nog erger dan gisteren. Ik ga sjoppen voor verwarmde handschoenen. de handvatverwarming is niet meer voldoende. En dan declareren bij de ziektekostenverzekeraar :mrgreen: samen met een handvol pillen elke ochtend/avond goed te doen dat doorrijden   :-X


die dingen zijn een feest :worship-cool: 

nog een tip als je kouwe handen hebt, opwarmen onder de oksels van je vrouw  :mrgreen:

Yvil

#21
Citaat van: Suzuki-Girl© op 30 december, 2008, 05:31:17

Doorrijden?
Binnenkort weer, als ik op mijn nieuwe plek zit, wilde ik toch ook met de motor op en neer gaan (als het niet meer zo vriest) :yes6rs:


Ook zoiets (ik weet niet of het hier past, maar het kan denk ik wel) dat woon - werk verkeer...

Ik had me dat heel anders voorgesteld toen ik ging motorrijden. Ik was ook van plan om ermee
naar stage/school/werk op en neer te gaan rijden enz. maar wat ik me toen niet realiseerde was
dat je (ik tenminste) altijd met een helm, handschoenen, laarzen, motorbroek en motorjas zit.

Kom die maar eens ergens kwijt of sleep ze maar eens mee. Ik moet zeggen dat vooral dat me
ervan weerhoud om alles met de motor te doen en dus ook om voor dat soort dingen door te
rijden.

Hoe doen jullie dat dan?

edit: ik was de laarzen vergeten :oops: en dat kan ik dan weer niet gewoon laten staan :?

DeWitte

ik sleep dat spul gewoon mee, ben zelfs voor de baas al eens op de weg. ri maasbree of weert. Ben niet anders gewend. Jas kan aan de kapstok en mijn overbroek ook. laarzen ruil ik terplekke voor schoenen die ik in een rugzakje meezeul. En de helm word ik ook wel kwijt ergens altijd.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: BoxerQ op 30 december, 2008, 08:36:37
Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 07:25:47
vriezen waar?  :roll: :-X

brrrrrrr tis fucking koud oppe brommert :yes6rs:, vanmorgen nog erger dan gisteren. Ik ga sjoppen voor verwarmde handschoenen. de handvatverwarming is niet meer voldoende. En dan declareren bij de ziektekostenverzekeraar :mrgreen: samen met een handvol pillen elke ochtend/avond goed te doen dat doorrijden   :-X


die dingen zijn een feest :worship-cool: 

nog een tip als je kouwe handen hebt, opwarmen onder de oksels van je vrouw  :mrgreen:

welk merk heb jij? Gerbring??

en die tip die zal ik niet toepassen, anders krijg ik een watsch om de oren, denk ik :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Citaat van: Yvil op 30 december, 2008, 08:48:24
Ik had me dat heel anders voorgesteld toen ik ging motorrijden. Ik was ook van plan om ermee
naar stage/school/werk op en neer te gaan rijden enz. maar wat ik me toen niet realiseerde was
dat je (ik tenminste) altijd met een helm, handschoenen, motorbroek en motorjas zit.

Kom die maar eens ergens kwijt of sleep ze maar eens mee. Ik moet zeggen dat vooral dat me
ervan weerhoud om alles met de motor te doen en dus ook om voor dat soort dingen door te
rijden.

Hoe doen jullie dat dan?

Ik heb op 't werk m'n eigen kamer. Daar heb ik een paar schoenen staan voor overdag en er hangt een jas voor als ik een wandeling wil maken in de pauze.

Op school is dat natuurlijk wat anders...
Blieve lache...8)

Gassie

ik heb het kwa werk weer makkelijker ben een werkoveraldrager dus moet me sowieso omkleden op het werk of ik dan mijn motorpak aanheb of de gewone kleren dat maakt niet uit


en koude handen heb ik gewoon heel snl op de motor maar hoef 's ochtends hooguit een kwartier op de motor dus dat red ik wel met de handen zou ik langer moeten had ik me allang verwarmde aangeschaft

je merkt wel ddat het allemaal wat stroever gaat op de motor met die kou
KTM SMT 2011

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 09:03:12
Citaat van: BoxerQ op 30 december, 2008, 08:36:37
Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 07:25:47
vriezen waar?  :roll: :-X

brrrrrrr tis fucking koud oppe brommert :yes6rs:, vanmorgen nog erger dan gisteren. Ik ga sjoppen voor verwarmde handschoenen. de handvatverwarming is niet meer voldoende. En dan declareren bij de ziektekostenverzekeraar :mrgreen: samen met een handvol pillen elke ochtend/avond goed te doen dat doorrijden   :-X


die dingen zijn een feest :worship-cool: 

nog een tip als je kouwe handen hebt, opwarmen onder de oksels van je vrouw  :mrgreen:

welk merk heb jij? Gerbring??

en die tip die zal ik niet toepassen, anders krijg ik een watsch om de oren, denk ik :yes6rs:

yep



wel direct op de accu aansluiten en niet via een 12v plug
ik heb de standaard kabel verlengd om 'm op 't stuur te kunnen verwerken
de kabels blijven definitief op de motor  :yes6rs:

Steefke™

Citaat van: BoxerQ op 30 december, 2008, 10:09:39
Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 09:03:12
Citaat van: BoxerQ op 30 december, 2008, 08:36:37
Citaat van: Dwars® op 30 december, 2008, 07:25:47
vriezen waar?  :roll: :-X

brrrrrrr tis fucking koud oppe brommert :yes6rs:, vanmorgen nog erger dan gisteren. Ik ga sjoppen voor verwarmde handschoenen. de handvatverwarming is niet meer voldoende. En dan declareren bij de ziektekostenverzekeraar :mrgreen: samen met een handvol pillen elke ochtend/avond goed te doen dat doorrijden   :-X


die dingen zijn een feest :worship-cool: 

nog een tip als je kouwe handen hebt, opwarmen onder de oksels van je vrouw  :mrgreen:

welk merk heb jij? Gerbring??

en die tip die zal ik niet toepassen, anders krijg ik een watsch om de oren, denk ik :yes6rs:

yep



wel direct op de accu aansluiten en niet via een 12v plug
ik heb de standaard kabel verlengd om 'm op 't stuur te kunnen verwerken
de kabels blijven definitief op de motor  :yes6rs:


Geef dat geen problemen met de kabels als je weer eens je middelvinger moet opsteken als er weer eens zo'ne piemel je van de weg wil rijden. :mrgreen:
Smells like rubber