Hoe vaak laat jij je motor omvallen?

Gestart door HD4ever, 01 februari, 2009, 12:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Ik lees of hoor wel eens dat iemand bij reparatie, poetsen van de bike of voor een stoplicht vanaf stilstand zijn motor laat omvallen. Ben benieuwd hoe je dat klaar hebt gespeeld en wat de schade was.  :twisted:
Zelf heb ik wel eens mijn bike uit mijn klauwen laten vallen. Een keer wou ik de motor tijdens een poetsbeurt een paar meter verplaatsen omdat ik in een plas water stond. De motor was net ingezeept en ik liet hem tegen de muur vallen ..... Resultaat, krassen op de uitlaten, valbeugels, stuur en knipperlichten.  :oops:

En jij dan ?  :twisted: 
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Toledo

Ik ben 2,5 jaar geleden met m'n GS omgedonderd, ik keerde op een hellend grindpad (in Eys). Ik kreeg tijdens het keren een dikke kei voor het voorwiel, wat daarop blokkeerde. Toen ik een voet aan de grond wilde zetten, voelde ik dus de grond niet. En werd toen van de GS afgelanceerd, en kwam plat op m'n buik terecht. Schade 850 euro , en een gekneusde pols. 
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Gassie

afkloppen heb de mijne nog niet laten omvallen

ben wel een keer met de lesmotor omgegaan met keren op de weg tijdens een regen bui vizier beslagen dus zag de putdeksel niet liggen gleed zo onder me weg
KTM SMT 2011

Motzippaldy

Het schijfremslot zat er nog in en dat was 2  :-X keer gebeurt  :oops:
Proud on the South  

DeWitte

sjek  :oops: ikke ook 1x met keren omgekieperd, wel gelukkig bovenop iets zachts (Berke met z'n Busa :rofl: die flink schade had) en 1x op het werk met wegrijden (schijfremslot vergeten) en toen ook omgekieperd bovenop een kawa van een collega (schade 1200pleuro :-X ) in beide gevallen had ik schade van een paar tientjes (knipperlichtje van leopardtank/GSA :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

hahahaha  :schater: Mijn benen waren te kort !

Citaat van: Gassie op 01 februari, 2009, 14:55:05
afkloppen heb de mijne nog niet laten omvallen

ben wel een keer met de lesmotor omgegaan met keren op de weg tijdens een regen bui vizier beslagen dus zag de putdeksel niet liggen gleed zo onder me weg

Bij het zelfde.

Ik heb m'n eigen fiets nog niet plat gelegd. Wel de lesmotor ongeveer een uur voor dat ik het examen van de bijzondere verrichtingen moets afleggen :yes6rs:
Smells like rubber

d'r Blieje

De lesmotor. Dat was er nog een met een stuur voor de rij-instructeur... Tijdens het opstappen met m'n been ertegenaan gezwaaid. Schade heb ik niet naar gevraagd.  :oops:

De K100 na het afstappen. Eerst op de jiffie, dat ging nog goed... maar bij het op de middenbok zetten ging het mis. Ik had hem nog aan de linker stuur-helft vast maar je voelt dat je 'm niet meer kunt houden. Dus maar zo "zachtjes" mogelijk van me weg laten vallen. Schade: voornamelijk m'n ego  :-X, en wat krassen op het zijkoffer.

De Transalp tijdens het bandenpompen. Hij hoefde maar een beetje naar voren... fuck dus toch iets te ver, klapt zo van de jffie af tegen de grond. Schade: wat krassen op de valbeugel.

En wat zijn die krengen zwaar als ze op de grond liggen!!!
Blieve lache...8)

Road Racing Tonnie

Het is 30 jaar geleden, had zojuist de nieuwe Honda 750 16 klepper gekocht, en zouden een lang weekend met de toenmalige motorclub, naar het Zwarte Woud gaan, en s,morgens om 6 uur de motor uit de garage gehaald, en wilde hem op de oprit keren, toen ik struikelde, over een verhoogde tegel, en hij pardoes uit mijn handen viel, schade; remhandel half afgebroken, en de rechter zijkoffer beschadigd, maar ook met deze schade, hebben Ma Racing en ik, een prachtig lang weekend gehad. :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

De Sjeng

#8
gone
God Forgives, I Don't

Mounty

Een keer in de oprit gezet met draaiende motor...bergaf op de jiffy  :oops:  :oops: resultaat een kapot knipperlicht en een speigel.

Een keer zet ik m in de garage en krijg de deur niet dicht...ik duw m wat naar voren en hij valt om doordat ie van de jiffy af gleed.
resultaat: kapotte spiegel (had net de andere spiegel vervangen van het vorige voorval.

De rest van vallen en zo laat ik maar achterwege.. :shock:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

1x omgekiept met de TLR bij een tankstation.
We stonden met 2 man naast elkaar , alleen ene stond wat dicht op me, toen ik mijn linkervoet wilde neerzetten bleek het wat schuin af te lopen en zakte ik dieper dan ik dacht. Ik was er niet klaar voor om het meekomende gewicht van de TLR op te vangen.

1x omgekiept met de monster. Een of andere pik in een koekblik reed rechtsop , maar duwde op het laatste moment nog even snel op de rem. Hij durfde toch nog niet. Ik hing al over naar rechts en moest abrubt remmen, toen heb ik hem ook niet gehouden.

TLR had een spiegel gekraakt en het bolletje van de hendel af.
De duc had niets.

Beide gevallen mijn been onder de motor gelegd tegen de schade. (bij de TLR heb ik daardoor scheef gelopen).

De R1100rs is een keer met de jiffy door de grond gezakt, maar in een rustig tempo op de linkercilinder gezakt. Ik heb hem ook zo laten staan totdat ik klaar was met eten :lol:



1x meegemaakt dat iemand door abrupt remmen op een rotonde omkiepte, en een halfuur later de motor liet omvallen met het van de bok afhalen op de andere kant.  De motor was net een uur in haar bezit :rofl:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Varaderos

Ik een keer met tussen de file doorrijden.
Collega (in de auto) toeterd, ik schrik, knijp in de rem, en houd 'm miet meer.
Zachtjes op zijn zij gelegd.
Valbeugel, trillingsdemper, en de 2 steps beschadigd. (verf er af)
Beetje opschuren, spuitbusje eroverheen en klaar.

Schade fiets, 10 euro, schade ego  :oops: :oops:
Motorcycling is not a crime

B-Witch

ik een keer met parkeren, ik ging Mr.kawa van zijn werk halen en ik had de motor (bandit) op de jiffy staan, ik ga nog terug om te zien hoe laat het was, draai de sleutel om, draai de sleutel terug, loop weer weg en ik hoor ineens een slag... lag mijn motor om :shock:
Schade: een knipperlichtje en een kras :evil:

Een keer wilde ik nadat ik links voorgesorteerd stond toch nog rechtsaf... lagen er wat steentjes op de weg en ik kiepte bij het optrekken om.
schade:  andere kant de knipper.:-X

een keer kwam ik wat te hard aanrijden bij een bocht, en in plaats van gas bij te geven trok ik aan de rem....
Dat was met de GSR, en gelukkig had ik valstoppen gemonteerd, dus een kapot handel en de stop beschadigd :?

pfff  :shock: en ook nog met lessen een keer ongekiept net voor mijn examen dat ik daar lag met de lesmotor bij het oefenen van een achtje...Niet erg, ik heb mijn examen toen wel gehaald.
Schade? boeit mij niet... :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Bakkertjedeeg

Nou... vandaag 2x in ieder geval. Boomstammen waar te glad.... :-X

the Stig

Ik ben ook 1 keer vanuit stilstand omgevallen  :banghead4rv:
De schade is een paar krasjes her en der.