Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"probeer het gewoon nog een keer: hoe kan dat nou dat in die zuidelijke landen veel meer de regels overtreden worden, er slechtere wegen en voertuigen (technisch) zijn er factum weinig ongelukken in verhouding gebeuren :!:

Waar staat dat er minder ongelukken gebeuren?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Joepie1958"Het is weer zover
CiteerDoor een verkeersongeval in Weert is vanmiddag een motorrijder om het leven gekomen.

Het ongeluk gebeurde rond vijf uur op de kruising Ringbaan-Marconilaan, bij industrieterrein Kampershoek. De politie heeft de weg enige tijd afgezet. De identiteit van de motorrijder is nog niet bekend.
Bron: L1

Rond 17.00 uur op ringbaan noord ?? bij afslag kampershoek ?

Waarom herhaal je dit Ron, ken je iemand die daar vaker rijdt rond die tijd?

Altijd weer heel vervelend dit soort berichten  :cry:


ken idd iemand die geregeld aldaar rijd rond dat tijdstip...gelukkig was hij het niet..maar ik gun het niemand..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"probeer het gewoon nog een keer: hoe kan dat nou dat in die zuidelijke landen veel meer de regels overtreden worden, er slechtere wegen en voertuigen (technisch) zijn er factum weinig ongelukken in verhouding gebeuren :!:

Waar staat dat er minder ongelukken gebeuren?

ik schreef het toch :mrgreen: dan moet het wel waar zijn :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"probeer het gewoon nog een keer: hoe kan dat nou dat in die zuidelijke landen veel meer de regels overtreden worden, er slechtere wegen en voertuigen (technisch) zijn er factum weinig ongelukken in verhouding gebeuren :!:

Waar staat dat er minder ongelukken gebeuren?

Hier:

Motorrijden is veiliger geworden

LEEUWARDEN/BRUSSEL - Motorrijden is de laatste jaren een stuk veiliger geworden. Het aantal doden per duizend motorfietsen is sinds 1994 ruim gehalveerd.

Het aantal doden bij motorongelukken daalde van 0,38 naar 0,17 per duizend motoren, blijkt uit cijfers van de Motorrijders Actie Groep (MAG). De bond wil hiermee het argument onderuit halen voor het EU-plan om de leeftijd voor het berijden van zware motorfietsen te verhogen van 21 naar 24 jaar. 'Veelgehoord argument van de EU is dat het aantal motordoden niet snel genoeg daalt. Daarbij vergeten ze voor het gemak dat er veel meer motoren op de weg zijn gekomen', aldus beleidsmedewerker Wim Taal van de MAG donderdag.

Trend
Het aantal motoren in Nederland is bijna verdubbeld van 291.000 in 1994 naar 516.000 in 2004. Het aantal doden bij motorongelukken daalde in die tijd van 112 naar 87. Andere Europese landen vertonen dezelfde trend.
De Europese Commissie stelde recent dat dit aantal doden in de EU tussen 2000 en 2003 is gestegen met ruim 5 procent. Daarbij is niet gekeken naar het groeiend aantal motoren op de weg. 'We weigeren te accepteren dat maatregelen worden genomen op basis van subjectieve en eenzijdige uitleg van ongevalscijfers', aldus Taal.
De motorgroep, die circa 12.000 motorrijders vertegenwoordigt, ziet meer heil in een strengere opleiding dan een hogere leeftijd. De vereniging heeft hiermee alvast CDA-Europarlementslid Corien Wortmann aan haar zijde. Wortmann vindt het niet logisch dat een achttienjarige wel in een snelle Ferrari of zware terreinwagen de weg op mag, maar niet op een zware motor.
Taal vermoedt dat de relatieve daling van het aantal motordoden komt door verschillende campagnes en maatregelen. Onder meer voorlichting over veilig filerijden slaat aan. 'Ik denk ook dat Nederland in de EU voorop loopt met de opleidingseisen'.

Voor meer informatie over deze kwestie kun je je op de hoogte houden via de MAG-site: www.mag-nl.org

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Karin

Citaat van: "Herr Tod"In Turkije...

Oeps  :oops:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"

Holy Shit !

De bestuurder van de oude pick up is zo te zien flink over de streep gegaan .........  :shock:
En Paul heeft errug veel geluk gehad.

Waar is hun motorkledij gebleven ?  :? (niet dat het Bo veel geholpen zou hebben .........  :cry:  )
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

kzie in de amerikaanse filmpjes de bikers in t-shirt en spijkerbroek op de motor scheuren..tja..deze zullen dan ook geen complete uitrusting aangehad hebben...zie Jason maar op de motorkap met de helm nog op...Paul had alleen een motorjas aan met spijkerbroek en gympen..Bo is niet meer te zien maar een goed pak had zijn leven idd niet kunnen redden..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: "Herr Tod"Hmmmm..... :?

Filmpje

lijkt op jou schuivertje laatst ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

jah..jij had gelukkig geen auto wat over je heen reed...je moet er niet aan denken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

AngelInMe

Gister zag ik ene in Mestreech een proefrit maken op een racer (zover ik kon zien) in gympies, spijkerbroek en T-shirt :roll: niet erg verstandig van de desbetreffende motorzaak toch :?: Of gaat het uiteindelijk toch om de verkoopcijfers ipv veiligheid :?: Okeej ze zullen wel goed verzekerd zijn tegen schade die opgelopen wordt tijdens proefritten...

Ik sta in het donorregister maar mn vel sta ik niet af na mn dood  :shutup:

_P_

2 weken geleden, ik rij vanuit echt naar de A2, achter me 2 yammies. Bij het stoplicht aangekomen links voorgesorteerd, helemaal links gestopt en ca. 4 meter voor de streep gestopt. Yammies komen langs, gozer bedankt me voor de ruimte. Andere motorrijder was z'n chickie, strak in't (hagelnieuwe) pak en op een R6 met groen kenteken.

Licht op groen, hij (R1) linksaf, zij: rechtdoor, nee toch niet! Rechtsaf! Oh nee, toch rechtdoor.. Nee, toch rechtsaf!!

Was duidelijk te zien dat ze het sturen niet echt onder de knie had, vraag me dan af hoe dat afloopt met +100pk... Tuu'k, het staat leuk op't terras, leuk lijffie in een strak pakkie op een gepimpte R6. Maar je moet ook nog heelhuids van en naar het terras zien te komen..