Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

Mounty

Daar zijn we het dus bijna allemaal over eens..Over kids achterop vind ik dat je de nodige maatregelen moet nemen om te zorgen dat het kind beschermd is...Jas Broek Helm Handschoenen en hoge schoenen/laarzen horen daar helemaal bij...kan het kind zich niet goed vasthouden of is gewoon te klein dan heb je daar stoeltjes voor in de handel.

Vind ook dat daar geen leeftijd aan gebonden is BoxerQ, omdat het ene kind niet het andere is..ken een jongen die niet onder doet qua kracht en zo van een 17 jarige...hij is pas 13 nu maar een bink van een jongen..
Kan echt wel meer hebben..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

Citaat van: "suzuki-girl"Ik zal er niet omheen draaien, dat ik ook wel eens in de spijkerbroek heb gereden.
Voor dat kleine stukje (5 km) wat ik een paar jaar geleden naar het werk moest, nam ik de moeite niet om de leren broek uit te halen, en me dan op het werk weer om te kleden. :oops:

Echt stom dus

ik denk dat men zich soms te druk maakt over beschermende kleding... een zeker risico hoort bij het spelletje.
ik rij bijv. altijd in spijkerbroek naar t werk, of naar school. Ik zie het al voor me, bij 30 graden wat rond banjeren op school in de leren broek  :roll: , of geen plaats meer in de rugzak hebben omdat je daar na het omkleden de leren broek in moet zien te proppen, nee danku.
Ik ben al 2 keer op mn plaat gegaan in spijkerbroek, 1 keer had ik mn knie wat opgeschuurd, de laatste keer had ik niks. Zolang je niet met meer dan n km/h of 80 neer gaat denk ik dat de ziektekosten wel mee zullen vallen, en tegen gebroken benen, sleutelbenen, bekkens en weet ik wat helpt een pak ook niet. Dus, of je nu door je eigen schuld of door iemand anders neergaat, hoe hard je op dat moment ging heb je zelf, letterlijk, in de hand. Als ik me uit wil leven, en dus harder ga, en meer risico neem, doe ik dat wel als ik vrij heb, en wel mn pak aanheb  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"ik denk dat men zich soms te druk maakt over beschermende kleding... een zeker risico hoort bij het spelletje.

klopt, maar te vermijden risico; is dus te vermijden :wink: als je gaat lassen zet je ook een lasbril/kap op en trek je handschoenen aan. ff erbij nadenken is imo de oplossing (niet dat ik daar nou zou sterk in ben  :? )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Citaat van: "Dwars"

als je gaat lassen zet je ook een lasbril/kap op en trek je handschoenen aan.

:roll:  ale..... meestal

HD4ever

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "HD4ever"Iedereen mag wat mij betreft zelf bepalen hoe hij wil rondrijden. Voor mijn part zit je in je zwembroek op de brommer. Als je met je 'meloen' of je vel de grond raakt merk je dat vanzelf  :stupid:

Sorry HD4ever maar dat is toch ietwat kort door de bocht :!: Het gaat toch veel verder dan vrijheid: uiteindelijk betalen wij allemaal mee aan letselschade en ziektekosten:  :yes6rs: wat mij betreft iedereen zonder beschermende kleding en goedgekeurde helm op de bon of nog beter van de motor af.....

Tis toch heel simpel. Het gaat ALTIJD gewoon om geld en dat is de reden om mensen steeds meer hun vrijheden af te nemen.  Je mag in dit land alles zelf beslissen, zolang het maar niets kost. Laat diegene die onbeschermd willen motorrijden meer ziektenkosten premie betalen of bij een ongeval hun eigen lijfelijke schade betalen.
Ik betaal toch ook de ziektenkosten voor die eikels van collega;s die zich regelmatig de poten onder hun lijf laten uittrappen op het voetbalveld. Daar hoor je mij toch ook niet over zeuren. Ze gaan hun gang maar  :P  

Citeernet in Bunde op het BIG evenement geweest en als ik daar een miepie met braincap (alhoewel :roll: ) hotpants en hoge laarzen op een HD zie aan komen; kan ik haar als motorrijder iig niet serieus nemen.  :lol:

( Ben net ook bij BIG geweest  :D )
Wellicht heb jij een bepaald idee bij het woord 'motorrijder' en meen je dat zo iemand een bepaald gedrag moet vertonen. Zij moet dus voldoen aan jou waarden en normen om serieus genomen te worden.  
Ik vindt het prima dat 'bikers' zo nu en dan eens de  :fuckyou: opsteken en zich gewoon eens de vrijheid nemen om datgene te doen wat ze leuk vinden. Dat doe ik zelf ook!  En als daar iemand moeite mee heeft is dat zijn probleem.

Citeerik zie het zo: als werknemer vind iedereen het normaal dat je door je werkgever beschermd wordt tegen alle onheil: (kleding, maatregelen, procedure's etc.) in je vrije tijd ga je dan vrijwillig zulks soort risico (dat er wel degelijk is) aan. Snap ik geen reet van: :?

Tja, ik snap dat goed. DAT gaat ook over geld. Je werkgever is ook pas geinterresseerd in jou veiligheid sinds hij zelf 2 jaar lang jou salaris moet doorbetalen en door de wet 'Poortwachter' een hoop kosten moet maken als je iets gebeurt. Indien jij je werk niet meer kan doen, zit hij met jou opgescheept. Ben nu niet zo naief om te denken dat hij dat alles voor jou doet.  Het is zoals altijd gewoon een rekensommetje en geen liefdadigheid.  :wink:

CiteerIk rij voor mezelf motor en niet voor wat anderen er van zouden kunnen denken.

Precies !,  en dat denken dat miepie in Bunde met die braincap, ik en veel andere bikers ook.  Doe je ding en voor de rest 'FTW'  :fuckyou:

gr. HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"klopt, maar te vermijden risico; is dus te vermijden :wink:

Dat kun je ontzettend ver doorvoeren, niet echt een argument imo.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:

Mounty

jah..het m,eest is te vermijden om niet te gaan rijden..thuis in je stoel blijven hangen en wel uitkijken dat het dak niet naar beneden komt...

Wat ik wil zeggen...risico's krijg je niet weg, maar je moet wel voor jezelf weten welke risico's je neemt...en daar dan ook de verantwoording voor nemen.. Dus ieder zijn ding en visie op kleding en helmen..

Wat Dwars onder een Motorrijder verstaat ?

Voor mij is dat iemand die op een 2 wielig motorvoertuig voortbeweegt met meer dan 50 CC, hoe hij voor de rest eruit ziet maakt hierbij niet uit. Er zijn wel weer groepjes in deze catagorie..

Goldwingrijders
HD rijders
Beemer rijders
Chopperrijders
en noem maar op..ook de kleding is over het algemeen verschillend.

tja...daarom is dit hier een discussie groep.. :wink:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: "FZ_Ron"jah..het m,eest is te vermijden om niet te gaan rijden..thuis in je stoel blijven hangen en wel uitkijken dat het dak niet naar beneden komt...

Wat ik wil zeggen...risico's krijg je niet weg, maar je moet wel voor jezelf weten welke risico's je neemt...en daar dan ook de verantwoording voor nemen.. Dus ieder zijn ding en visie op kleding en helmen..

vraagje? waarom draag je dan een helm??

Juist :!:  omdat dat moet, omdat dat verplicht is.
En er is denk ik geen enkele verzekering die zou uitbetalen als je door zonder helm te rijden letsel zou oplopen.
Als beschermende kleding verplicht was, zou je dat na een tijdje hetzelfde ervaren. het hoort er dan gewoon bij, je weet niet meer beter.

Ik vind mensen die zo op de motor kruipen (en ik heb er vandaag weer een stuk of wat gezien) echt niet stoer of ruig, in tegendeel, ik vind die ronduit stom!!
en als ik dan lees wat Dwars schrijft over zo'n miepje dat in de hotpants op de moto zit, dan kan ik me alleen maar de vraag stellen of die mss gewoon aandacht te kort komt :?:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "HD4ever"Tis toch heel simpel. Het gaat ALTIJD gewoon om geld en dat is de reden om mensen steeds meer hun vrijheden af te nemen.  Je mag in dit land alles zelf beslissen, zolang het maar niets kost. Laat diegene die onbeschermd willen motorrijden meer ziektenkosten premie betalen of bij een ongeval hun eigen lijfelijke schade betalen.
Ik betaal toch ook de ziektenkosten voor die eikels van collega;s die zich regelmatig de poten onder hun lijf laten uittrappen op het voetbalveld. Daar hoor je mij toch ook niet over zeuren. Ze gaan hun gang maar  :P  
prima idee, wil je veel risico lopen; meer betalen. kan ik me meteen in vinden :wink:

Citaat van: "HD4ever"Wellicht heb jij een bepaald idee bij het woord 'motorrijder' en meen je dat zo iemand een bepaald gedrag moet vertonen. Zij moet dus voldoen aan jou waarden en normen om serieus genomen te worden.  
Ik vindt het prima dat 'bikers' zo nu en dan eens de  :fuckyou: opsteken en zich gewoon eens de vrijheid nemen om datgene te doen wat ze leuk vinden. Dat doe ik zelf ook!  En als daar iemand moeite mee heeft is dat zijn probleem.

ik heb echt geen bepaald idee bij een motorrijder en gun ieder mens de vrijheid om te doen wij hij of zij goeddunkt: Echter idd om serieus genomen te worden als motorrijder ga je niet zo op een motor zitten. (als ut nou nog een lekker strak mokkel was :roll: ) Daarbij vrijheid is relatief. je bent in elk land aan zoveel regels ondergeschikt. :? wil niet zegen dat ik me er altijd aan stoor, maar de tijd van cowboys en indianen is voorbij. echt wel.  :yes6rs:  niet van deze tijd dus. We worden toch ouder, wijzer en leren van onze fouten??? Vrijheid zit niet in je wijze van handelen doch in je wijze van denken.....

Citaat van: "HD4ever"Tja, ik snap dat goed. DAT gaat ook over geld. Je werkgever is ook pas geinterresseerd in jou veiligheid sinds hij zelf 2 jaar lang jou salaris moet doorbetalen en door de wet 'Poortwachter' een hoop kosten moet maken als je iets gebeurt. Indien jij je werk niet meer kan doen, zit hij met jou opgescheept. Ben nu niet zo naief om te denken dat hij dat alles voor jou doet.  Het is zoals altijd gewoon een rekensommetje en geen liefdadigheid.  :wink:

Nee hoor heeft nix met naiviteit te maken; draait allemaal om de centen: Dus klopt als een bus :!: . Wat ik ermee probeerde te zeggen is dat je zulks soort voorschriften (op je werk) zonder morren accepteerd omdat die zelfde baas je hypotheek en dus ook je hobby's (motorrijden) betaald. Toch?? En in je vrije tijd neem je diezelfde risico's voor lief: geen vrije wijze van redeneren imo :roll:

Citaat van: "HD4ever"Doe je ding en voor de rest 'FTW'
ondanks mijn uiterst recalcitrant (dwarse) karakter zal ik nooit FTW denken; daarvoor gaat me de wereld en ons achterlijke soort (de mensheid) zeker in het licht voor onze toekomst (de jeugd) te zeer aan het hart.  :wink:

Denk dat wij niet zozeer verschillen hoor, wellicht brengen wij het beiden  anders :wink:

Groet Dwars
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Mooi gezegd Dwars.. :lol:

Joepie1958

Een helm is het enige dat aan een keuringseis dient te voldoen, dus volgens mijn mening dienen al die liefhebbers die met zo'n ongekeurd potje rondrijden te worden gestopt en dan voor de keuze gezet te worden, lopen of goedgekeurde helm opzetten :twisted:
Wat kleding betreft mogen ze van mij, met terugwerkende kracht naar gisteren, ook daar een norm voor vaststellen en dan basic zaken verplicht stellen :shock:
Je zult maar bij de hulpverleners behoren en weer iemand van de straat moeten schrapen die het even te warm vond en maar in t-shirt en korte broek op z'n motor stapt :guns:
Ik ben misschien radicaal naar de andere kant, maar als je gaat parachute-springen en het is warm, laat je dan de reserve-chute ook maar beneden  8)

O ja, bij deze verzoek ik motorrijders die vinden dat hun motor veel lawaai moet maken mijn omgeving te mijden, want
1. slecht voor mijn pace-maker
2. ik heb niet altijd oordoppen in
3. m'n hond kan hier niet tegen en moet dan altijd naar het hekje lopen en blaffen
4. ik vind het niet stoer
5. de Awacs maakt hier al genoeg lawaai :whipping:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

WhomBom

even voor de duidelijkheid, een pak helpt alleen tegen de "road rash" het weg schuren van vel, spieren, en als het hard genoeg gaat botten door de weg. Als je echter beschaafde snelheden erop na houdt denk ik dat behalve je vel niet veel beschadigd wordt, als je in je spijkerbroek met <80km/h neerkomt. Ben bijvoorbeeld eens met de brommer met ietsje meer als 60 uit de S bocht in partij gevlogen; 60 is net hard genoeg om het vel op je hand, en een spijkerbroek door te schuren. doet effe pijn, maar is binnen 2 seconden met wat jodium "behandeld".

Het echte "van-de-weg-schraap" werk komt imho alleen voor als je tijdens je val een USO (unidentified solid object) tegekomt, bijv. een lantaarnpaal, vrachtauto, muurtje enz. waartegen een pak ook niet helpt.

waarom ik wel een helm draag? omdat zelfs een tikje op de grond al flinke schade aan je hoofd aan kan richten, en dat tikje op de grond kan inderdaad altijd gebeuren, hoe rustig ik ook rij.
Dat ik zelf "ge zandstraald" wordt, kan alleen als ik zonder pak hard rij  :wink:

Hakinnen

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "AngelInMe"Meen je wat ik vanmiddag gezien heb?

Ene op de autosnelweg zonder helm  :shock: 'z'n haar wapperde wel mooi in de wind :? En 2km later wouten...

Zonder pak vind ik al erg, al rij ik binnedoor ook heeeeel soms zonder. Maar zonder helm vind ik nu echt te ver gaan...idioten doen zoiets en die moeten ze het rijbewijs afnemen..maar goed dat er wouten zijn..

Tja, tegenwoordig krijg je al gelijk een bekeuring als je zonder helm gaat rijden.  :cry:
Tot voor kort mocht je, op sommige HD treffens in het buitenland, in de stad en nabije omgeving zonder helm rijden. De 'wouten' vonden da goed  :lol: En daar heb ik toen ook gretig gebruik van gemaakt.  :D

2 jaar geleden heeft een Duitser in Oostenrijk op een HD treffen geprobeerd om zonder helm een boom omver te rijden. Dat is niet gelukt !Zijn ouders hebben daarop de Oostenrijkse staat aangeklaagd omdat zoonlief zonder helm mocht rijden en de politie dus niet de wet heeft gehandhaafd. En ja hoor !!  Een jaar later was er helmplicht.  :cry:  Iedereen ging dus maar massaal een 'braincap' aanschaffen ( plastic potje zonder CE keuring voor decoratieve toepassingen! ). Braincap op en rijden maar. Nu krijg je in Italië al een bekeuring voor het rijden met een braincap. Waar zijn ze mee bezig :?:

Iedereen mag wat mij betreft zelf bepalen hoe hij wil rondrijden. Voor mijn part zit je in je zwembroek op de brommer. Als je met je 'meloen' of je vel de grond raakt merk je dat vanzelf  :stupid:

En aangezien het vandaag mooi weer is maak ik vanmiddag maar een ritje in mijn T-shirtje en Jeans met een €50,- potje op m'n kop. Dat is nu gelukkig nog niet verboden. :wink:

maaruh..

je schrijft dat je "indien de "wouten" het okay vinden" je graag zonder helm mag tuffen..

okay..maar..ik wil graag weten waarom je dat zou doen? wat beweegt je om zonder helm op te rijden..?

Ik zeg niet dat er helmplicht of verplichte "beschermende kleding plicht" wel of niet moet zijn, ik begrijp ook dat je nogal aan je "vrijheden" hecht en verder wil ik me niet in een discussie mengen of je "het tegenover anderen, je baas, je ziektekostenverzekeraar, je premie betalende collegas of whatever  kunt maken' om rond te tuffen hoe je zelf wilt maar alé...vertel..

wat beweegt je om zonder helm op te gaan motor rijden?  of in je korte broek..

voor de duidelijkheid...het maakt mij geen z*k uit hoe eenieder op zijn motor zit...kan ik immers ook wel gaan zeveren dat ik voortaan weiger om nog dmv de ziektenkostenpremie mee te dokken aan "scheurende 18jarige volgesnoven randdebielen in ouwe VW Golfjes" die zichzelf of een ander "verkeersleed" aandoen...heeft geen zin, komen we niet uit..eindeloze discussie..

Ik wil verder opmerken dat dat hele"vrijheids gedoe" meestal zoals dwars imo terecht opmerkt voornamelijk in je hoofd zit..of het vervolgens nog een keer in je handelen tot uiting komt hangt mede af van je banksaldo..

Ik vindt het soms een beetje tegenstrijdig dat H-D gedoe..dat "vrijgevochten vrijheids gedoe", de opgestoken middelvingers, de "live to ride emblemen" en vooral de FTW kreet..

de meeste van die mannen staan op maandag gewoon weer bij de baas voor de deur..en das niet omdat ze dat zo leuk vinden maar wel omdat het van ze verwacht wordt en ze de vrijheid niet hebben om de baas de middelvinger te geven en FTW te roepen..of wellicht hebben ze die vrijheid toch wel maar er de ballen niet voor..
de  "vrijheid" blijkt dan op maandag een "illusie", beperkte zich daardoor slechts tot het weekend met "de motormaten"..

FTW...my ass...in your dreams..

voor de meeste geldt nog steeds dat ze iedere maand de lening op hun "FTW machine" mogen aflossen..

wederom zoals dwars al riep..

de tijd van cowboys en indianen is voorbij
...de indianen hebben verloren..

er is maar één manier om te voorkomen dat "ze" aan je vrijheden komen of je allerlei verboden en plichten gaan opleggen...dat is het opeisen van "het recht van de sterkste" ...lijkt me vrij lastig door slechts FTW te roepen..

no offense..just my 2 cents

:wink:

Desmo-devil

Citaat van: "WhomBom"even voor de duidelijkheid, een pak helpt alleen tegen de "road rash" het weg schuren van vel, spieren, en als het hard genoeg gaat botten door de weg. Als je echter beschaafde snelheden erop na houdt denk ik dat behalve je vel niet veel beschadigd wordt, als je in je spijkerbroek met <80km/h neerkomt. Ben bijvoorbeeld eens met de brommer met ietsje meer als 60 uit de S bocht in partij gevlogen; 60 is net hard genoeg om het vel op je hand, en een spijkerbroek door te schuren. doet effe pijn, maar is binnen 2 seconden met wat jodium "behandeld".

Het echte "van-de-weg-schraap" werk komt imho alleen voor als je tijdens je val een USO (unidentified solid object) tegekomt, bijv. een lantaarnpaal, vrachtauto, muurtje enz. waartegen een pak ook niet helpt.

waarom ik wel een helm draag? omdat zelfs een tikje op de grond al flinke schade aan je hoofd aan kan richten, en dat tikje op de grond kan inderdaad altijd gebeuren, hoe rustig ik ook rij.
Dat ik zelf "ge zandstraald" wordt, kan alleen als ik zonder pak hard rij  :wink:

Drie jaar geleden met de monster van de weg geduwd de berm in, en over de kop gegaan door de prikkeldraad. Temperatuur die dag meer dan 30 graden, snelheid toen het gebeurde ongeveer 60 km/h.
Je mag mijn pak komen bekijken ik heb het nog, zeker op 30 plaatsen doorgescheurd tot op de voering vanwege de prikkeldraad, hetzelfde met de laarzen en handschoenen. Ik had dit niet graag meegemaakt met een spijkerbroekje aan. Het enige wat ik eraan over heb gehouden was een gekneusde heup en blauwe plekken.
I REST MY CASE !!