Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"ik gebruik de brommert al dik 22 jaar naar volle tevredenheid door weer en wind gewoon op de weg.

En morgen komt er iemand uit een oprit gevlogen en kun je het niet meer navertellen  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

DeWitte

och guttegut, heppie hem ook weer, lees uilskuiken wat ik schrijf en ruk het niet uit z'n context. daarbij zal jou dat veel eerder overkomen want het remt nou eenmaal minder alleen op je achterwiel rijdend :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

EvilSoes

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"ik gebruik de brommert al dik 22 jaar naar volle tevredenheid door weer en wind gewoon op de weg.

En morgen komt er iemand uit een oprit gevlogen en kun je het niet meer navertellen  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

euhmz... leuke opmerking...
niet ierdereen kan zo remmen/uitwijken als jou  :lol:  zoals je zelf scrijft..
eter een beunhaas dan een paashaas!

Schmetzke

Citaat van: "EvilSoes"
niet ierdereen kan zo remmen/uitwijken als jou  :lol:

Neuh, dat wil ik er helemaal niet mee zeggen.

De beste rijders komen om in het verkeer. Hoe goed je kunt rijden heeft er helemaal niks mee te maken.

DeWitte

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "EvilSoes"
niet ierdereen kan zo remmen/uitwijken als jou  :lol:

Neuh, dat wil ik er helemaal niet mee zeggen.

De beste rijders komen om in het verkeer. Hoe goed je kunt rijden heeft er helemaal niks mee te maken.

:banghead4rv: doe nou niet zo 'blöd" G, het is de combi van: Anticiperen, kijken, (rij-)techniek/ vaardigheid en wellicht een portie mazzel: als het je tijd is , zal het je tijd zijn: maar een (groot) deel kun je ondervangen  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"en wellicht een portie mazzel: als het je tijd is , zal het je tijd zijn:

:stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:

Desmo-devil

Ik kan me precies voorstellen waar dit ongeluk gebeurd is , kom er regelmatig. Is een onoverzichtelijke bocht naar rechts. In die bocht ligt een boerderij waar ze fruit verkopen en regelmatig auto's uitrijden. Ik weet dat en rem altijd voor die bocht omdat je inderdaad nooit kan zien of er iemand uit die oprit komt. Als je daar niet bekend bent en je gaat iets te hard de bocht in kan dit het gevolg zijn.
Je kunt nog zo'n geweldige motorrijder zijn maar te "hard" een onoverzichtelijke bocht in gaan is altijd link, ik denk dat we dat allemaal wel eens meegemaakt hebben. En met te hard bedoel ik niet met illegale snelheid maar gewoon te hard voor de situatie. Maar daar heeft die jongen niet veel meer aan. Is klote !

Mounty

Volgens het L1 nieuws zou de auto tegenmoet gekomen zijn..??
De autobestuurde was trouwens de eigenaar van die boerdrij waar ze dat fruit verkopen..

De Motorrijder was bezig met een zuidLimburg toertochtje met wat mede motorrijders..

Tis daar een rot stuk waar je vanuit Colmont gezien de weg af kunt kijken..maar net voor de bocht is die uitrit, je kunt dus wel van te voren zien of er een tegeligger komt maar je houd er geen rekening met een auto die net uit een uitrit is gekomen en alsnog op de weg rijd..

edit:
Heb net ff nog eens gekeken..is in de flauwe bocht die heeeeel overzichtelijk is..zo te zien heeft de motorijder deze overschat of juist onderschat en is rechtdoor onder de auto in gereden. Kijk maar es op L1 of L1.nl -> webtv en dan het nieuws van Za ..


Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "FZ_Ron"maar je houd er geen rekening met een auto die net uit een uitrit is gekomen en alsnog op de weg rijd..

kijk dat is mijn punt: waarom doen mensen dat niet dan: bedoel daarmee rekening houden?: is toch niet onlogisch dat een auto van een uitrit afkomt? tunnelvisie??: alleen maar op de weg letten en geen oog hebben voor wat er zich naast afspeelt. Kinderen? auto's, trekkers, beesten en noem maar op.  :roll:

nog zo wat: de te hanteren lijn op de weg: regelmatig zie je nl. ook dat motorrijders zich zelf totaal geen "bewegingsvrijheid", dus uitwijkmogelijkheid in een bocht gunnen.

mijn punt is en blijft: een groot gedeelte van het gevaar heb jezelf in de (rechter-) hand. zoals al gemeld, beetje mazzel moet je hebben, je kunt de goden echter ook verzoeken....  :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Tja...als je een weg af kunt kijken en je ziet geen uitritten,huizen etc en tegenliggers ga je gemakshalve ervanuit dat de weg voor jou is.....fout dus..je moet vooruit kijken en handelen naar wat je ziet..maar ook handelen naar wat je niet ziet..het onverwachte dus.
Ik hou er meestal rekening mee dat er iets tegenkomt of er iets op de weg kan liggen...Hierdoor "durf" ik vaak niet te snel door een bocht, gewoon het risico niet nemen.  Evengoed haal ik soms wel die stunts uit en haal ik een auto links door de bocht in, rij ik zo snel als ik kan en durf links door de bocht.....weet dat het dan ook mis kan gaan en rij dan toch maar weer rustig en "normaal" omdat ik nog langer van mijn hobby wil genieten...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

The Dominator

dan toch ook maar es een reactie van mij........

sinds dat ik Vstrom heb, merk ik dat t steeds harder en harder ging, 140-160  op provinciale wegen begonnen eerder regelmaat als sporadisch te worden.  Opzoeken van grenzen (en verleggen hiervan) was na het opgebouwde vertrouwen op t circuit van Croix (team sjraap) ook steeds vaker het geval  8) (t sjrapen blijft leuk)

aan deze "leefwijze" hangen natuurlijk ook een paar kanttekeningen:
- zoek je je grenzen, kan je dr ook overheen met alle gevolgen vandien
- t wordt steeds drukker op slands wegen ergo ook meer risico's
- snelheden boven 50 te hard kunnen resulteren in weg geliefd roze papierke

een en ander heeft mij voor mezelf doen beslissen voorlopig es effe te stoppen met "snellere" motoren op de weg. Vandaar dus ook verkoop van de Vstrom http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=1366 en t es effe rustigaan te gaan doen....... (ga ik dan nu echt verstandig worden??)

wat natuurlijk niet wil zeggen dat t op lichtere motoren (bij domi) veiliger is maar dit rijdt enerzijds een stukje rijbewijsvriendelijker en liggen de snelheden ook wat lager dus ga je t plezier op andere manieren zoeken, stukjes gravel/ofroad etc

misschien komend seizoen toch maar e circuitfietske kopen en daar "de snelheidskick" mee behalen..... :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

HD4ever

Citaat van: "The Dominator"dan toch ook maar es een reactie van mij........

een en ander heeft mij voor mezelf doen beslissen voorlopig es effe te stoppen met "snellere" motoren op de weg. Vandaar dus ook verkoop van de Vstrom http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=1366 en t es effe rustigaan te gaan doen....... (ga ik dan nu echt verstandig worden??)

Wordt dus tijd voor een Harley Davidson of een andere ouwe lullen motor, aangezien jij al een tractor kan berijden en je dus al weet hoe dat aanvoelt.  :lol:

Erg verstandig van je om het een beetje rustiger aan te doen. 60 tot 80 km te snel op een provinciale weg is dus ook niet helemaal normaal meer.  :stupid:
Niets is zo belangrijk dan s'avonds weer gezond thuis op de bank te zitten. Het is tenslotte maar een hobby nietwaar?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

d'r Blieje

d'r Blieje sluit zich helemaal aan bij Dwars en FZ_Ron !

Het is nu eenmaal zo dat je niet alleen op de weg zit...
En na ±200.000 km op de motor en meer dan 500.000 km in 't koekblik denk ik dat ik er nu langzaam over mee kan praten.

Hoe komt 't dat sommige mensen altijd zogenaamd "pech" hebben? Nou, volgens mij is dit een kwesti van NIET anticiperen, de situatie NIET overzien of harder rijden dan je kan remmen/kijken. Ikzelf heb me hier zeker ook schuldig aan gemaakt! Maar wat 't verschil maakt is dat ik probeer te leren van iedere akkefietje dat me "overkomen" is. En iedere keer als ik achteraf de chain of events nog eens naliep er voldoende punten waren waar ik anders had kunnen/moeten reageren. Zo kom ik hopelijk steeds minder in een "situatie"!

En je kunt dan wel foeteren op een automobilist die uit z'n oprit komt, maar wat doe je met die informatie? Ik zit op de weg en ga wel reageren astie de weg opkomt, of heb je hem helemaal niet gezien? Die auto kan ook een kind met een bal zijn, dan ben jij opeens de "sterke" partij. Wat doe je dan? of had je dat kind niet gezien! Tunnelvisie..

Wat het ongeluk van zaterdag betrefd. Dit is gebeurd in een onoverzichtelijke bocht waar vorige week nog 3 motoren (waarvan 2 GS-en) uit een hele groep rechtdoor zijn gereden en onderuit gegaan. Zeg maar langs de krijtstreep op de foto. Dit groepje had het geluk dat er toen geen tegenligger kwam, anders was het voor hun ook niet bij materiele schade gebleven!

Deze bocht ligt trouwens zo'n 50-100 mtr voor de uitrit die telkens ter sprake is gekomen. Ter plekke van de uitrit is het ECHT overzichtelijk, alleen de bocht niet. Hoe denk je dat Fam. Wimmer de weg opdraaid? Ze zijn er langzaam aan gewend dat het een echte racebaan is geworden sinds het nieuwe asvalt. Je kunt er ook geen rekening mee houden dat er iemand komt aangevlogen met 100+, dan zou je nooit de weg op kunnen, want langzaam ben je ook een obstakel.


We weten dat automobilisten, zelf zijn we dat ook, altijd (zelf hele stomme) fouten maken. Mijn punt blijft dat je daar rekening mee moet houden! En doe je dat niet, dan moet je je daarbij neer leggen...
Blieve lache...8)

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "FZ_Ron"maar je houd er geen rekening met een auto die net uit een uitrit is gekomen en alsnog op de weg rijd..

kijk dat is mijn punt: waarom doen mensen dat niet dan: bedoel daarmee rekening houden?: is toch niet onlogisch dat een auto van een uitrit afkomt? tunnelvisie??: alleen maar op de weg letten en geen oog hebben voor wat er zich naast afspeelt. Kinderen? auto's, trekkers, beesten en noem maar op.  :roll:

nog zo wat: de te hanteren lijn op de weg: regelmatig zie je nl. ook dat motorrijders zich zelf totaal geen "bewegingsvrijheid", dus uitwijkmogelijkheid in een bocht gunnen.

mijn punt is en blijft: een groot gedeelte van het gevaar heb jezelf in de (rechter-) hand. zoals al gemeld, beetje mazzel moet je hebben, je kunt de goden echter ook verzoeken....  :roll:

100% mee eens..

echter..ook jij verzoekt die goden nog wel eens stiekum..net als ikke...alleen heb ik besloten om het lot niet meer te tarten op de openbare weg..

ik denk dat als je  defensief rijdt op de weg en je gewoon goed oplet op de situaties om je heen en vooral vooruitkijkt en denkt je weinig kans hebt om in de shit te geraken..."denkend rijden" ...

maar toch....ben ik het ook met herr dottore sjeelksi eens..als je op het punt van "gewenning" zit moet je wijselijk ne stap terug doen..

ik heb meerdere malen op mijn "bakkes" gelegen en soms best hard (alez..keerke of vier  / vijf) vroegah....
alle keren te wijten aan pure domheid...denken in de trend van "ik ben de snelste ...wie doet me wat"....alez...de koekblikridders deden het toch..

na 18 jaar en ik schat zeker zo'n 500.000km merendeel SS kilometers op straat het besluit genomen om "het aan de wilgen te hangen" ...paar keer ontzettend geluk gehad en "de echte klapper toevallig voorkomen" en om me heen links en rechts wat echte shit zien gebeuren

klinkt hard maar doorrijden was doodrijden geworden denk ik...mooi geweest..leuk als je alleen op wereld bent..niet als je vrouwke en zoontje hebt ...

Heeft weinig met anticiperen en vooruitkijken te maken denk ik...ben altijd wel een "vooruitkijkende rijder" geweest maar als je eenmaal op het
"punt der gewenning" zit en alles "normaal"gaat vinden qua snelheid valt er weinig meer vooruit te kijken en denken...bedoel..heb tijden gehad dat ik in minder dan 20 minuten van A-werpen afkwam met een MV1000 die niet van mij was onder mijn kont..of s'avonds laat wederom in nog geen 20 minuten van eindhoven af met een "importeurs RSV-mille" naar stein...
en als je dan thuis bent en je helm afzet er niet eens meer aan denken dat dat niet normaal is..door het vele rijden en de altijd te hoge snelheden  er zo aan gewend zijn dat je het "normaal"begint te vinden...pfff
je kunt vooruitkijken, vooruitdenken en anticiperen wat je wilt...maar met  dergelijke snelheden ben je kansloos..
Had wel in de gaten dat het steeds te hard ging en dat dat wel eens fout zou kunnen gaan maar had totaal geen respect meer voor de snelheden...pure gewenning denk ik...als je maar lang genoeg 250+ rijdt wen je eraan..
Tot er mensen tegen me begonnen te vertellen dat ik " niet normaal" was..ik had het er over met één van mijn beste vrienden en zijn reactie was dat ik dus "eroverheen zat" en dat het NU tijd werd om te stoppen met de flauwekul...

Gestopt met testrijden..met als smoesje:  de verzekering dekt de testrijders niet meer"...hetgeen ook zo was eind 2004
naked bike gekocht...hielp slechts ten dele..
helemaal gestopt...
circuitfiets gekocht...

en om te bewijzen dat het "gewenning" was..
rij nu zeer weinig...denk niet dat ik dit jaar 500 circuitkilometers en 2000 straatkilometers heb gedaan...
En heb het lef niet meer om echt hard te rijden..ben een beetje "een chicken" geworden op een motor...GSX-R1000 onder mijn kont...noway dat ik die nog voluit durf te rijden op de weg...
zelfs op circuit ...als de dood om mezelf of de duc te beschadigen..
de gewenning is weg..het gevoel weg al merk ik dat het naarmate de kilometers vorderden weer wat terug aan het komen was...
anyway....ben door het bijna niet meer rijden van een lefgozer verandert in een behouden zelfs voorzichtige rijder...en ik vindt het prima zo...

ik zie soms mensen rijden op een motor waar ik al aan zie dat ze er ooit hard afgaan wanneer ze niet veranderen qua mentaliteit en rijstijl / gedrag...heeft niks met koekblikkers te maken....

het ligt imo meestal niet aan de koekblikkers op de weg..de kans om ze te raken..ligt aan je rechterhand en hetgeen zich tussen je oortjes afspeelt..

Hakki rijdt geen deuk meer in een pakje boter op vandaag...alez...moest laatst bijna alle zeilen bijzetten om dwars op zijn beemer bij te kunnen benen...en durfde het risico niet te nemen om langs te gaan op da bochtenweggeke in belgie..

ik hoef / wil de talloze stoere verhalen niet meer horen / net zo min als ik nog behoefte heb om te horen / lezen over de ongelukken....zoals gezegd...en alez..het zal betweterig klinken..."rechterhand en tussen de oorkes" that's all...

no more big balls for hakki....do not give a f*ck anymore..(kom ik ook niet in de krant...mooi toch)

doe de nordschleife tegenwoordig rond de 8minuten...op luca's playstation..net echt..als ik weer es de bocht niet haal en zo'n hok kort rij duw ik op da knopke op de controller en staat er een nieuwe "hakki" en een nieuw fietske klaar voor een nieuwe poging..het uiteindelijke echte "Game over"bestaat niet

karz

Citaat van: "Dwars"

street kan net (of mss nog meer) fun zijn dan circuit: kan me nix voorstellen bij het feit als wannabee-Rossi wat rondjes te draaien

:?  Heb je al eens circuit gedaan D. ?     Dit is wat makkelijk gezegd he. :yes6rs:  Net zoals voetballen wat achter een bal aan rennen is en golfen wat tegen een balletje slaan is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.