Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

Jor

hmm dit was niet helemaal de bedoeling...... :?:  :?:
Was de bedoeling eentje te plaatsen , maja ik had het kunne zien natuurlijk dat ze bij elkaar hoorde!!!!!!!!!!!!!  :?
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

B-Witch

Dat vrouwen beter rijden komt volgens mij alleen door het feit dat ze over het algemeen langzamer rijden.
geen wonder dat er dan minder letsels vallen :roll:
Je moet sommige mutsen eens zien op een kruising :?
stil gaan staan als de kruising / rotonde tot op een kilometer overzichtelijk is, en in velden nog wegen enig ander voertuig te bekennen is. :roll:
Dan heb je nog de catogorie miepen die de auto van manlief mogen besturen, om boodschappen te doen.
Die denken vaak dat ze dan even moeten laten zien hoe snel die slopel Astra van plaats kan komen, door vlak voor je neus de weg op te schieten om vervolgens niet harder te durven dan 40 km/u :?
Wat sommige vrouwen schijnbaar ook leuk vinden is bij wegversmallingen toch voorang te pakken terwijl ze dat eigenlijk niet hebben...Een machtsspelletje wellicht, dat ze spelen omdat thuis door man en koters over hun heen gelopen wordt.:?:
En dan de afdeling miepen die met de cuore alleen luiers voor de kids gaan kopen of de kleine snotterneuzen naar de creche of school gaan brengen, geen wonder dat er zoveel ongelukken met alleen blikschade in die regio's plaatsvinden.
Ik zie het al helemaal voor me, auto vol met aldi waar, uitgelaten kids op de achterbank die net uit school komen, helemaal gestressed, ja dan gaat het natuurlijk wel eens mis.
De cijfers liegen er niet om dus :wink:

En

Gelukkig zijn er uitzonderingen :!:  :!:  :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"En

Gelukkig zijn er uitzonderingen :!:  :!:  :!:

:shock: Oh ja??? :roll:

Waar dan?? :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Citaat van: "suzuki-girl"
Je moet sommige mutsen eens zien op een kruising :?
stil gaan staan als de kruising / rotonde tot op een kilometer overzichtelijk is, en in velden nog wegen enig ander voertuig te bekennen is. :roll:

Mutsen :?:  ik word laatst op de A2 gewoon over de vluchtstrook ik gehaald door een belgische muts met een z'n nieuwe MG :!: en dat nog wel te hoogte van het enige eiland in de maas :wink:
Smells like rubber

Bart

langzaam rijden = beter rijden........ :?
Dat zeen ich neet
uw muk manne

wie durft, wint.

WhomBom

Citaat van: "Bart"langzaam rijden = beter rijden........ :?
Dat zeen ich neet

eigenlijk hoort er te staan; "nooit een risico nemen=nooit meer dan blikschade"  :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Bart"langzaam rijden = beter rijden........ :?
Dat zeen ich neet

eigenlijk hoort er te staan; "nooit een risico nemen=nooit meer dan blikschade"  :roll:

Zo kan je het ook uitleggen  :wink:

Menke

Motorrijder verliest rechterarm in Horn :(

Een 22-jarige motorrijder uit Roermond is vrijdagavond zwaar gewond geraakt toen hij op de afrit van de N280 bij Horn onderuit ging. Volgens een ooggetuige verloor de man de controle over zijn motor in de bocht van de afrit. Het slachtoffer schoot onder de vangrail door en verloor daarbij zijn rechterarm.

Een chirurg van het helikopter-traumateam was snel ter plekke. Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht, waar geprobeerd wordt de arm weer aan te zetten.

PS. Wens deze jongen veel sterkte met zijn zware herstel.  :?

:evil: Alweer die motor onvriendelijke vangrail :!:

Steefke™

Citaat van: "Menke"Motorrijder verliest rechterarm in Horn :(

Een 22-jarige motorrijder uit Roermond is vrijdagavond zwaar gewond geraakt toen hij op de afrit van de N280 bij Horn onderuit ging. Volgens een ooggetuige verloor de man de controle over zijn motor in de bocht van de afrit. Het slachtoffer schoot onder de vangrail door en verloor daarbij zijn rechterarm.

Een chirurg van het helikopter-traumateam was snel ter plekke. Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht, waar geprobeerd wordt de arm weer aan te zetten.

:shock: Gloeiende ik het zo voor me ik kom daar iederedag langs als ik naar het werk rijd. :shock:
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: "Menke"Motorrijder verliest rechterarm in Horn :(

leg me dat 'ns uit  :roll:

Motzippaldy

Proud on the South  

@Nippon

Citaat van: "Motzippaldy"

Dit voorkomt alleen maar dat je er onderdoor schiet  :!:  wil nog niet zegge dat dit een motorvriendelijke vangrail is  

kijk een vangrail is per definitie een "motoronvriendelijk" iets  :wink:
de bedoeling van zo'n ding is om de energie van een ontspoort voertuig te absorberen niet meer en minder
dus als je nu een plank extra op zet loop je "ook" het risico dat je terug de rijbaan opgeslingert wordt en je zult maar op dat moment een wagen van convoy tegen komen  :?.

Menke

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Motzippaldy"

Dit voorkomt alleen maar dat je er onderdoor schiet  :!:  wil nog niet zegge dat dit een motorvriendelijke vangrail is  

Inderdaad dit is een geheel andere soort vangrail, en natuurlijk motorvriendelijk is er bij een ongeluk niks. Maar het gaat er om hoe men terecht komt. Bij de oude vangrails heeft men de pech dat er aan de onderkant te veel paaltjes staan, en bij deze waar de KNMV naar streeft ligt dit toch iets anders.

WhomBom

als je deze zijlings raakt schuur je er wat langs, that's it... bij die paaltjes kun je met lichaamsdelen net achter zo'n paaltje blijven haken.... en dat is natuurlijk minder fijn  :?

a propos vangrails... een gozer op t gs forum ligt momenteel nog steeds in coma, nadat hij een highsiderke  :?  kreeg toen hij een autoweg opreed... ook in de vangrail terecht gekomen.. hij is ondertussen alweer zover dat zijn pupillen op licht reageren, of hij er zonder blijvende hersenbeschadigingen vanaf komt is mogelijk, maar niet waarschijlijk  :?

Laatst kwam trouwens een foldertje van de polite... 1/3 van de ernstige motorongelukken wordt veroorzaakt doordat ze geen voorrang krijgen van automobilisten  :x  1/5 zijn eenzijdige ongevallen (gewoon op je plaat gaan)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

CiteerEenzijdige aanrijding met letsel

Born, 26-03-2007 • Maandagochtend rond 11:40 uur is een 40-jarige motorrijder uit Geleen zwaar gewond geraakt bij een aanrijding. Door nog onbekende oorzaak ging hij met zijn motor onderuit op de N297 ter hoogte van NedCar.

De motorrijder kwam uit de richting van Sittard en reed in de richting van Born. Het slachtoffer is met een traumaheli overgebracht naar het AZM in Maastricht. De oorzaak van het ongeluk wordt onderzocht.

bron: Politie.nl

Ben ik vandaag nog gereden die bocht, is een bocht naar rechts die je makkelijk met hoge snelheid doorkomt, maar daarna komt een bocht naar links die is veel scherper.
Is niet het eerste ongeluk daar, een paar weken geleden lag daar een auto op zijn kop :?
Aan de markeringen (van de politie) op het wegdek te zien is de motorijder voor de linkse bocht, op de linkse weghelft van de weg geraakt, en aan de rechterkant tot stilstand gekomen... :cry:

hopelijk komt alles goed met deze motorrijder
:!: