Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

Busaberke

Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "De Generaal"
Citaat van: "diddl TL-R"het word tijd dat automobilisten een cursus krijgen om beter op motorrijder te letten, ik werd twee weken s'morgens naar mijn werk nog gesneden op de snelweg maar die kerel zag mij en keek mij aan en bleef gewoon naar links komen terwijl ik daar zat , heb iets gedaan wat misschien wat mensen niet normaal vinden maarja zijn spiegel lag eraf kon mijn voet niet meer op mijn steun houden

Hij gebruikt  blijkbaar zijn spiegel toch niet, dus: je hebt hem eigenlijk geholpen van een nutteloze accesoire af te komen 8)

dat scheelt luchtweerstand, minder benzine verbruik, wat weer zorgt voor een schoner milieu. :wink:

Ik ga zo'n duimpje voor je aanvragen bij die kabouter van wegmisbruikers!  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Steefke"
Citaat van: "De Generaal"
Citaat van: "diddl TL-R"het word tijd dat automobilisten een cursus krijgen om beter op motorrijder te letten, ik werd twee weken s'morgens naar mijn werk nog gesneden op de snelweg maar die kerel zag mij en keek mij aan en bleef gewoon naar links komen terwijl ik daar zat , heb iets gedaan wat misschien wat mensen niet normaal vinden maarja zijn spiegel lag eraf kon mijn voet niet meer op mijn steun houden

Hij gebruikt  blijkbaar zijn spiegel toch niet, dus: je hebt hem eigenlijk geholpen van een nutteloze accesoire af te komen 8)

dat scheelt luchtweerstand, minder benzine verbruik, wat weer zorgt voor een schoner milieu. :wink:

Ik ga zo'n duimpje voor je aanvragen bij die kabouter van wegmisbruikers!  :twisted:
:laughing49so:
Smells like rubber

B-Witch

CiteerMotorrijder zonder rijbewijs verongelukt in Maasbracht
ECHT - In het Limburgse Maasbracht is vrijdagavond bij een verkeersongeval een 37-jarige motorrijder uit die plaats om het leven gekomen.
De man had volgens de politie geen motorrijbewijs.
Het ongeval gebeurde om 23.40 uur op de Kanaalweg, toen de motorrijder in een flauwe bocht van de weg raakte, eerst tegen een boom en vervolgens tegen een lantaarnpaal botste. Hij was op slag dood.

Alweer zo'n triest bericht :cry:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"
ECHT - In het Limburgse Maasbracht is vrijdagavond bij een verkeersongeval een 37-jarige motorrijder uit die plaats om het leven gekomen.
Het ongeval gebeurde om 23.40 uur op de Kanaalweg, toen de motorrijder in een flauwe bocht van de weg raakte, eerst tegen een boom en vervolgens tegen een lantaarnpaal botste. Hij was op slag dood.

idd triest bericht, zeker voor nabestaanden. Maar welke zot springt der op ne moto zonder rijbewijs? :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"

idd triest bericht, zeker voor nabestaanden. Maar welke zot springt der op ne moto zonder rijbewijs? :roll:

Denk dat dat er wel meer ooit gedaan hebben  :oops:

QuattroFrits

Denk dat dat er wel meer ooit gedaan hebben  :oops:

Weet ik wel heel zeker.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

:oops:  in maart en april, toen mn Beemer klaarstond en ik 8 weken moest wachten om af te rijden was ik ook af en toe stout  :oops:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

QuattroFrits

Citaat van: "BeemerBert"

:oops:  in maart en april, toen mn Beemer klaarstond en ik 8 weken moest wachten om af te rijden was ik ook af en toe stout  :oops:

:oops: Ik was dat al met motoren vanaf mijn 13de. :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

heel lang geleden één keer op ne harley van een vriend, heb ik de crossmotors niet meegeteld :oops:
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Ach, op dat gebied zijn de meesten wel eens stout geweest.  :twisted:

Denk dat in dit geval het verschil was dat deze gast dacht dat hij kon rijden en zichzelf daarmee gigantisch overschat heeft. Misschien/waarschijnlijk heeft hij flink doorgekoetscht en op het rechte stuk ging dat goed, totdat er een bocht verscheen en hij niet wist hoe hij daar door heen moest door gebrek aan ervaring.

Erg vervelend, dat wel  :(
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

@Nippon

Gelukkig is het enige slachtoffer bij dit gebeuren  :?  dat hij daar bij het leven heeft gelaten  :!: .

Daar heb ik absoluut geen medelijden mee

Je zult als kind maar op school moeten vertellen dat je pa dood is gebleven met een motor en hij er geen voor rijbewijs had  :evil:

BeemerBert

Kan het nog sterker ?

Bron: Nu.nl

Motorrijder verliest been maar rijdt door
Uitgegeven: 14 augustus 2007 17:29

TOKIO - Een motorrijder in Japan is maandag ten minste twee kilometer verder gereden voordat hij merkte dat hij een been verloren was, meldde de Japanse krant Mainichi Shimbum dinsdag op haar website.

De 54-jarige man verloor zijn been vanaf tien centimeter onder zijn knie. Dat gedeelte werd door de vangrail van zijn lijf gerukt. Pas toen hij een bocht moest maken, merkte hij het verlies op.

Redder

Een andere motorrijder die met de man op pad was, is toen terug gereden en heeft het afgerukte been gevonden, meldde de politie. De man en zijn been zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Verdoofd

Experts denken dat de enorme pijn van de verwonding de man heeft verdoofd, zodat hij zijn amputatie niet direct bemerkte, aldus de Japanse krant.
(c) ANP
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Varadero3005

Drie weken geleden op de terugweg van een weekendje Winterberg ook een vervelend ongeluk meegemaakt. Tegemoetkomend op een lekkere bochtige weg kwam een duitser met zeer hoge snelheid door de bocht maar haalde deze niet en kwam op de verkeerde weghelft terecht. Laat daar nu net een dikke mercedes aankomen met als gevolg een frontale aanrijding. Wij waren erbij voordat de hulpdiensten er waren. Beroepsmatig probeerde ik de knul te helpen maar hier kon niets meer gebeuren. Hij ademde nog wel maar zijn hoofd was onder de helm volledig gebarsten, benen verbrijzeld en inwendig zag je dat er niet veel meer goed was. Hij is wel nog met de traumahelicopter weggebracht maar is later die dag overleden. Hij was net 25 jaar en zoals zovaak woonde hij vlakbij en meende de wegen goed te kennen. Volgens de politie gebeurd dit daar wel wekelijks. Het is dat daarom in de eiffel veel, juist zo mooie wegen, voor motorrijders in weekenden verboden is. Het was geen prettig gezicht.

DeWitte

Citaat van: "Varadero3005"met zeer hoge snelheid door de bocht maar haalde deze niet en kwam op de verkeerde weghelft terecht

das imo de nr 1 fatale fout:  :!:

voor je gevoel een bocht te langzaam aansnijden en dan volgens de enige juiste wijze de lijn nemen (zodat je max zicht hebt) linker bocht rechts beginnen en andersom. En dan snel (en mooi) een bocht uit accelereren. En dat hebben er velen echt nie onder de knie :? helaas.............
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Varadero3005"met zeer hoge snelheid door de bocht maar haalde deze niet en kwam op de verkeerde weghelft terecht

das imo de nr 1 fatale fout:  :!:

voor je gevoel een bocht te langzaam aansnijden en dan volgens de enige juiste wijze de lijn nemen (zodat je max zicht hebt) linker bocht rechts beginnen en andersom. En dan snel (en mooi) een bocht uit accelereren. En dat hebben er velen echt nie onder de knie :? helaas.............

Niet onder de knie hebben van bochtentechniek, zichzelf overschatten en wellicht groot doen of niet onder willen doen voor een andere motorrijder, dat is in mijn opinie in dit soort ongevallen de top 3 van oorzaken.

Lijkt me overigens niet echt prettig als je je bij zoiets uitrijdt, of ziet gebeuren.