Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Het is natuurlijk ook mogelijk dat de vorige eigenaar hem ergens op geparkeerd heeft, maar de schade zelf heeft gemaakt zonder te weten dat hij scheef was.
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 18:16:04
de expert zal er snel; genoeg bij komen ik weet dat ik een auto heb geraakt met mijn achterwiel maar mijn frame krom snap ik ook niet toen ik het hoorde had ik het echt helemaal gehad voor deze week en die is net pas bezig

suzuki-girl weet wat ik bedoel

Waar heb je de motor staan??

Bianca

Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 18:16:04
de expert zal er snel; genoeg bij komen ik weet dat ik een auto heb geraakt met mijn achterwiel maar mijn frame krom snap ik ook niet toen ik het hoorde had ik het echt helemaal gehad voor deze week en die is net pas bezig

suzuki-girl weet wat ik bedoel

mmm, ik had ook een ongelukje gehad, naderhand dacht ik ook dat mijn frame krom was omdat de speling tussen de band en kuip minimaal was.. ik denk wel dat het goed kan. Dat klapje wat ik gemaakt had was ook minimaal (wel tegen de achterkant van een auto maat allez :roll: ) Succes ermee!

B-Witch

Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 18:16:04
de expert zal er snel; genoeg bij komen ik weet dat ik een auto heb geraakt met mijn achterwiel maar mijn frame krom snap ik ook niet toen ik het hoorde had ik het echt helemaal gehad voor deze week en die is net pas bezig

suzuki-girl weet wat ik bedoel

Jow, idd, shit genoeg gehad voor deze week he.
Maar goed, dit is ne motor, en die is vervangbaar. :yes6rs:
Nu ff shit, maar alles komt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

#484
Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

:schater:

een krom TLR frame ..bijna onmogelijk,  mag je 'm toch echt met minstens 200km/u ergens laten stuiteren



DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 18 december, 2007, 23:29:07
Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

:schater:

een krom TLR frame ..bijna onmogelijk,  mag je 'm toch echt met minstens 200km/u ergens laten stuiteren




wrom :shock:, of anders, hoe kan die jong dat laten sjekken en dat ie er zeker van kan zijn dat het niet zo is? Vroegah zeiden ze als een moto nog met "losse" handen te rijden was, was ut frame recht (zat?) maar een echte exacte methode is dat natuurlijk niet. :?

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Diddl

ik denk dat je dan moeten meten
meten is weten maar de expert moet er nog bij komen maar ik hoop niet dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten dat is nieuw
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 19 december, 2007, 07:49:36
Citaat van: Hakinnen op 18 december, 2007, 23:29:07
Citaat van: diddl TL-R op 18 december, 2007, 17:24:08
ik heb vandaag tehoren gekregen dat mijn motor waarschijnlijk totaallos is omdat het frame krom is en dat met een licht klapje  :cry:

:schater:

een krom TLR frame ..bijna onmogelijk,  mag je 'm toch echt met minstens 200km/u ergens laten stuiteren




wrom :shock:, of anders, hoe kan die jong dat laten sjekken en dat ie er zeker van kan zijn dat het niet zo is? Vroegah zeiden ze als een moto nog met "losse" handen te rijden was, was ut frame recht (zat?) maar een echte exacte methode is dat natuurlijk niet. :?



100% zeker weten is idd laten checken / meten..door een gespecialiseerd iemand / bedrijf, waarvan ik niet denk dat er hier direct in de buurt iets zit.

Zoals gezegd..je moet zo'n TLR wel behoorlijk hard laten stuiteren om een daadwerkelijk krom frame te verkrijgen.  Al eens een TLR frame van dichtbij bekeken..één massieve bonk alu met name rondom het balhoofd.
Vrijwel onmogelijk als dat door een schuiver (waarbij de motor dus niet gaat stuiteren in zijn val) krom gaat.
Wederom..het zal een hele behoorlijke "klapper" moeten zijn dat een TLR frame gaat bewegen.

Echter..niets is onmogelijk en 100% uit te sluiten en 100% zekerheid verkrijg je door het te laten checken door een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is.
Om zo op het oog te kunnen stellen dat ie krom is..alez..dan moet ie wel echt krom zijn wilt de leek dat op het oog kunnen vaststellen.

Mij lijkt het bijna onmogelijk iig in het geval van een TLR.
Dat een subframeke scheef staat na een schuiverke alez...dat gebeurt al gauw ..maar het hoofdframe?  nuh...niet bij een modern alu deltabox frame en zeker niet bij een massief iets als een TLR frame. 
Dan moet ie toch echt al het luchtruim gekozen hebben en neergeploft zijn , getold hebben of gestuiterd hebben..
terzijde:
Ik heb al racers zien stuiteren dat ik dacht "daar blijft niks van over"...was idd ook vaak zo..slechts de frames "overleefden" en diezelfde frames werden dan weer gebruikt om de fiets weer op te bouwen.

Ik denk dat het zaak is voor de eigenaar om na te vragen aan degene die heeft vastgesteld heeft dat het frame krom is...hoe ie dat dan wel heeft vastgesteld en of ie dat dan ff onderbouwd kan laten zien.

alez..of het moet beter uitkomen om e.a als reden voor een total-loss verklaring te gebruiken als de eigenaar daar tenminste baat bij zou hebben? 

das dat ex TLR-kot van karz?

Hakinnen

#488
Citaat van: diddl TL-R op 19 december, 2007, 08:10:33
ik denk dat je dan moeten meten
meten is weten maar de expert moet er nog bij komen maar ik hoop niet dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten dat is nieuw

een "expert" is per definitie iemand die in staat is  deskundige te oordelen en vervolgens een onderbouwde expertise te kunnen stellen.
Indien "expert" wordt bedoeld als "expert van de verzekeringsmaatschappij"lijkt me dat in het geval van het beoordelen of een frame al dan niet krom is volstrekt kansloos.

je stelling:" dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten  vindt ik wel een aparte..

Je bent gewoon verzekerd toch...als het fietske total is krijg je de dagwaarde op de rekening gestort..klaar


Schmetzke

Citaat van: Hakinnen op 19 december, 2007, 08:35:30
Citaat van: diddl TL-R op 19 december, 2007, 08:10:33
ik denk dat je dan moeten meten
meten is weten maar de expert moet er nog bij komen maar ik hoop niet dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten dat is nieuw

een "expert" is per definitie iemand die in staat is  deskundige te oordelen en vervolgens een onderbouwde expertise te kunnen stellen.
Indien "expert" wordt bedoeld als "expert van de verzekeringsmaatschappij"lijkt me dat in het geval van het beoordelen of een frame al dan niet krom is volstrekt kansloos.

je stelling:" dat hij krom is want dan mogen ze dezelfde gaan zoeken voor mij en mijn eigen blok eronder zetten  vindt ik wel een aparte..

Je bent gewoon verzekerd toch...als het fietske total is krijg je de dagwaarde op de rekening gestort..klaar


:stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid:

Schmetzke

#490
Citaat van: Hakinnen op 19 december, 2007, 08:20:52

Echter..niets is onmogelijk en 100% uit te sluiten en 100% zekerheid verkrijg je door het te laten checken door een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is.
Om zo op het oog te kunnen stellen dat ie krom is..alez..dan moet ie wel echt krom zijn wilt de leek dat op het oog kunnen vaststellen.


:stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid:

Meten is weten, en dat doet een expert ook niet  ;)

Nogmaals de vraag, waar heb je de motor staan??

WhomBom

wat een toeval... ik had de xt gister ook nog ff neergelegd  :oops: op zon kleine rotonde op avantis... het was echt glad en opeens begon ie achter te schuiven... was helaas geen redden meer aan. gevolg was dat mn handkap links al gaar is... die zat er net 3 kwartier of zo op  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Citaat van: WhomBom op 19 december, 2007, 11:19:21
wat een toeval... ik had de xt gister ook nog ff neergelegd  :oops: op zon kleine rotonde op avantis... het was echt glad en opeens begon ie achter te schuiven... was helaas geen redden meer aan. gevolg was dat mn handkap links al gaar is... die zat er net 3 kwartier of zo op  :shock:

eey ik heb nog paar handles liggen van een xt, die zal jij binnenkort toch wel nodig hebben :roll:. kom maar eens graven in men graasjverzameling ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ja is goed, de koppeling is al scheef  :(
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away