uit de krant: de motorrijder

Gestart door DeWitte, 17 april, 2009, 12:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Citeer"De motorrijder"

In de lente schieten de bloemen uit de knop en de motorrijders uit de garage. Net als racefietsers, bezitters van oldtimers en padden, gaan ze het liefst in groepen de weg op. Al dan niet met rugdekking van een blonde stoot op de bijzit trekken ze van leer tegen de stilte van het voorjaarsland.
Op een feestje trof ik Toon. Hij had een motorongeluk gehad. Hij liep stijfjes rond in een soort tuigje. Als een reuzenbaby die uit het autozitje is gehaald. Toon vertelde hoe het was gekomen. Op een smalle weg was hij met zestig, zeventig kilometer een bocht ingegaan. Daar was hem een auto tegemoet gekomen op zijn weghelft. Toon had uit alle macht geremd, zijn motor schaarde en hij was frontaal op de tegenligger geknald.

Ik weet niet wat hij allemaal gebroken had: twee rugwervels, sleutelbeen, armen, botjes van zijn hand en nog een reeks kleinere onderdelen van het menselijk steigerwerk, waar je de namen pas van hoort als ze kapot zijn. Het optillen van zijn kopje koffie deed hem weliswaar pijn, maar dat kon hij toch al weer. Het afvegen van zijn achterste had hij wekenlang in zijn directe omgeving uit moeten besteden.
Ik dacht dat hij het nu wel gehad zou hebben met zijn motor. Maar nee. "De nieuwe staat al weer klaar in de garage," zei hij strijdbaar. Ik keek verbaasd naar zijn vrouw. Zou zij niet protesteren? Maar zij knikte vol begrip. Toon keek mij doordringend aan: "Als jij valt met je fiets, ga je toch ook weer fietsen?"
Daar wist ik niks op te zeggen.

bron: Limburgs Dagblad
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

MHG

Ik had hem al gezien vanmorgen. Einde vond ik erg grappig.  :yes6rs:

Mounty

tja, ik heb ook eens een ongeluk op mijn werk gehad...met een steiger van 7 meter omgekiept...
wilde eerst ook niet meer werken om herhaling uit te sluiten....mja.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Heb al ca 3 maanden geleden mijn enkel gebroken gehad en het gaat de goede kant op, kan niet snel genoeg gaan.
Het jeukt me om weer op de motor te rijden. :evil:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

QuattroFrits

Citaat van: BMWhub op 17 april, 2009, 17:42:46
Heb al ca 3 maanden geleden mijn enkel gebroken gehad en het gaat de goede kant op, kan niet snel genoeg gaan.
Het jeukt me om weer op de motor te rijden. :evil:

Er zijn ook motoren voor mindervaliden.  :twisted:  ;)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.