politie slaapt verder na oplichting motorzaak. Peter R. de Vries

Gestart door DeWitte, 27 mei, 2009, 18:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In de uitzending van zondag 24 mei lieten we twee reportages zien over veroordeelde oplichters die de ene na de andere ondernemer duperen. De politie krijgt de daders op een presenteerblaadje, maar doet er helemaal niets mee.

MOTORDIEF JOHAN B.
Hans Smit, eigenaar van een motorzaak in Soesterberg, krijgt half januari bezoek van ene Johan B. die geïnteresseerd is in een peperdure Suzuki-motorfiets. Ze spreken af dat de klant, die alvast een kopietje van zijn rijbewijs achterlaat, de volgende week terug mag komen voor een proefrit.

In de tussentijd ontdekt Hans Smit dat het dezelfde man is die in 2004 een racemotor bij zijn vorige filiaal huurde en nooit meer terugbracht. Johan B. is daarvoor destijds veroordeeld. Nu, vijf jaar later, staat deze man weer bij hem op de stoep om een proefrit te maken. De motordealer schakelt Peter R. de Vries in. We besluiten het spelletje mee te spelen om te zien of de man inderdaad zo brutaal is om weer een motor te stelen bij dezelfde zaak. De showroom in Soesterberg wordt volgehangen met verborgen camera's. In de kanariegele Suzuki wordt een zogenaamd track and trace-systeem ingebouwd, zodat we de bewegingen van de motor op de voet kunnen volgen.

LAKS OPTREDEN POLITIE SOEST
Precies op het afgesproken tijdstip verschijnt Johan B. in de showroom in Soesterberg. Na het ondertekenen van een proefritformulier, met daarop zijn volledige naam en adres, neemt hij de motor mee voor een ritje in de omgeving van de motorzaak. Hij belooft een kwartier weg te blijven. Maar niets is minder waar: de veroordeelde motordief rijdt rechtstreeks naar een wijkje onder rook van vliegveld Zestienhoven in Rotterdam. Daar parkeert hij de gestolen motor in een voortuin.

Hans Smit stapt direct na de diefstal met alle informatie over de dader naar de politie in Soest, maar die blijkt totaal niet geïnteresseerd in zijn zaak. Sterker nog: het is in eerste instantie niet mogelijk om aangifte te doen omdat de ondernemer nog een bekeuring open zou hebben staan. Pas als blijkt dat die betaald is, kan de aangifte worden afgerond.

MOTOR VERDWENEN
Maar wie denkt dat de politie in Soest dezelfde dag nog de dader arresteert, heeft het mis. In de weken die volgen, raakt de gele Suzuki uit Soesterberg uit beeld. Het ingebouwde zoeksysteem kan de motor niet meer lokaliseren. De laatst aangegeven locatie is een bedrijventerreintje in Rotterdam, maar daar is geen motor te zien.

Uiteindelijk blijkt Johan B. weer vast te zitten, vanwege een aantal vergelijkbare vergrijpen in de regio Rotterdam. Dat is niet dankzij het optreden van de politie in Soest. En gedupeerde Hans Smit kan fluiten naar zijn motor.
Bron: Peter R. de Vries
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

ik heb ut gezien en dan valt je gewoon niks meer in :shock:. Bevestigd alleen het beeld dat ik al van die sukkelende hersenloze maar vooral LUIE dwazen had :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: Dwars® op 27 mei, 2009, 18:32:19
ik heb ut gezien en dan valt je gewoon niks meer in :shock:. Bevestigd alleen het beeld dat ik al van die sukkelende hersenloze maar vooral LUIE dwazen had :yes6rs:

Ben ik volkomen met je eens,
Ik weet nu zeker dat de prioriteit van de politie niet ligt bij het opsporen en pakken van criminelen, maar bij het pesten van hardwerkende burgers :evil:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Road Racing Tonnie

En dan wordt er ook nog gezegd, "Meneer Smit, u kunt rustig gaan slapen hoor"
Je zou toch gek worden.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

HD4ever

Maar Hans Smit is ook niet de slimste ! Hij wou ook even snel een BN-er worden en met z'n harses bij Peter R in het programma. Wat een sukkel zeg en nu betaalt hij de prijs. :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Ik had in ieder geval die motor zsm. uit die tuin weggehaald, hij was tenslotte nog eigenaar :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

@Nippon

Precies op het afgesproken tijdstip verschijnt Johan B. in de showroom in Soesterberg. Na het ondertekenen van een proefritformulier, met daarop zijn volledige naam en adres, neemt hij de motor mee voor een ritje in de omgeving van de motorzaak. Hij belooft een kwartier weg te blijven. Maar niets is minder waar: de veroordeelde motordief rijdt rechtstreeks naar een wijkje onder rook van vliegveld Zestienhoven in Rotterdam. Daar parkeert hij de gestolen motor in een voortuin.

dat is geen stelen  :roll:


In de tussentijd ontdekt Hans Smit dat het dezelfde man is die in 2004 een racemotor bij zijn vorige filiaal huurde en nooit meer terugbracht. Johan B. is daarvoor destijds veroordeeld.

ja en ....... :roll: