het wat is wijsheid of ook wel wat zou jij doen topic

Gestart door DeWitte, 17 mei, 2009, 09:56:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: HD4ever op 18 mei, 2009, 20:00:24
Citaat van: karz op 17 mei, 2009, 16:58:35
Als je terugmoet voor euvels/terugroep akties enz. En dat hebben ze tegenwoordig allemaal aan zich, kun je je een dag(deel) vrij nemen en dan maar hopen dat het in 1 x gefixed wordt.

Je gaat er dus al vanuit dat je een prul hebt gekocht die ook nog slecht is gebouwd en dat de service bij de local 'stealer' ook al knudde is.  :rofl: Je hebt toch soms geen Harley hè?  :mrgreen:


Ik ga nergens vanuit, dat is gewoon zo. Echter prul en knudde zijn jouw woorden.
Het is een tendens dat merken geen merken meer zijn maar onder druk van een overkoepelende organisaties hun producten zo goedkoop mogelijk inelkaar zetten. En ook door marketingdruk hun producten wat snel in de markt zetten zodat de klant testcase wordt.
Alles wordt dan misschien fijn onder garantie opgelost, maar je bent er wel tijd en km's aan kwijt.
Dan kun je maar beter je dealer om de hoek hebben, dat scheelt wat rompslomp.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

#16
nou in dat geval kan ik me beter bij de Honda blijven. Die gaan niet zo snel "kaput" en wat er niet op zit (cardan) kan dan ook niet stuk gaan. (bij 2 kennissen van 2 nieuwe 1200gs adventures nl wel, ow ja en 1 versnellingsbak, 2x remschijven en nog een hoop geneuzel waar je niet blij van wordt). De Honda is veel comfortabeler en betrouwbaarder, dat staat als een huis. Welliswaar ook ietwat saaier en standaard minder strak sturend, maar dat kan je met andere vering een spannende rijstijl goed compenseren (althans ik doe mijn best :mrgreen:) En of iemand het "verschil" tussen een GS en een Varadero (nieuw toch bijna 5dzd pleuro) kan recht lullen , betwijfel ik ook. Dus rationeel nadenkend kan je niet om de Viagradero heen. De KTM en de Guzzi zullen niet aan de oosterse kwaliteit kunnen tippen en idd dealers vind je er niet van. De triumph heeft een superstrak frame en zeer snel "geil" blok, maar idd zoals Karz al schreef de uitstraling van een kuipje blue-band.  :?

Daarbij interessant om te zien, van alle Gs-en en Varadero's die je op bijv Marktplaats vind, is de km verhouding 1-3. de Varadero's hebben gemiddeld veel hogere km's op de teller dan de Beemers van dezelfde bouwjaren. Boxers met "lage" km's staan er veel, of dat nou voor of tegen het model spreekt?? Ik heb me iig 2 nieuwe bandjes en 1 kettingset besteld voor de Viagradero, die gaan er de komende weken op voor mijn trip ri Oostenrijk half juni en klaar. Ik blijf er nog wel 1 seizoen op koetsche of ik moet de deal van me leven kunnen maken.  :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

KTM SMT 2011

DeWitte

nou als je niks fatsoenlijks te doen hebt :lol: toch een up-date, de viagradero staat sinds vandaag op marktplaats http://link.marktplaats.nl/262188952, ik wil toch wat anders  :mrgreen:

de strijd gaat tussen een zwarte Tiger 1050i  :worship-cool:


en een matzwarte KTM 990 adventure


maar eerst de Viagradero verkopen (liefhebbers pb of bel gerust) en dan rustig op zoek naar de beste deal :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

God Forgives, I Don't

Gassie

KTM SMT 2011

Motzippaldy

Proud on the South  


Joepie1958

Als ik daaruit de keuze zou maken werd het zeker die oranje in het zwart :mrgreen: :mrgreen:

Maar moet je dan geen hoge hakken :-X :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.



karz

#26
KTM, en de tiger voor de vrouw.

Overigens, er zijn geruchten dat Rosa binnenkort tevens Triumph dealer wordt.
Dat is opzich wel prettig als je voor de Tiger gaat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

kheb laatst nog met Ludo gesproken, wellicht nog te prematuur dat ie er op in gaan kon? Maar goed, komt tijd komt raad.
pre voor de Tiger is buiten de prijs die significant lager ligt, is iig het gewicht 220 volgetankt ipv 230 voor de ktm, ook pre is de zithoogte (toch 4 cm lager) en vooral pre is het vermogen van 115 pk tegenover 98 van de ktm. En het vermogen van de Tiger schijnt middels paar truuks zo op 125-130 (Speedtriple niveau) aan het achterwiel te krijgen. (voor wat het waard is uiteraard, dit laatste) contra voor de Tiger is idd zijn lieve uitstraling, vering achter (mja de Haki's moet ook eten)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

In de test van de motor of ehhh!! motor73, tussen o.a de tiger en ktm. Bleef niet veel meer over van de tiger.
God Forgives, I Don't

DeWitte

ik ga ze zelf testen, die testredacteurs heb ik geen hoge pet van op. steletje populisten, die ervan moeten vreten. Valt vooral op in duitse tests dat bmw zelden een slecht figuur slaat. Wat ik boven opsomde zijn vooral de koude cijfers. En zoals ik al zei, de KTM is 10x stoerder qua uiterlijk. Mja een lekker wijf zonder hersens is ook niet alles wa? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away