WMTC Der Kromme Poekel avond vierdaagse.

Gestart door Mounty, 03 juni, 2009, 17:37:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

bericht van de organisatie

CiteerMotorAvond4Daagse Wijlre nieuwe (GPS) stijl.

Motorclub Der Kromme Poekel uit Wijlre is vol op bezig met de organisatie van alweer de 7e editie
van hun MotorAvond4daagse. Dit jaar zal deze Avond4daagse verreden worden van
30 juni t/m 3 juli 2009.
De start en finish locatie is hun vertrouwde clublokaal, "café Oud Wielder". Naast dit eetcafé is een
grote parkeerplaats aanwezig waar de motoren gemakkelijk en op een veilige manier geparkeerd
kunnen worden. De vertrektijden zijn dagelijks tussen 18.30 uur en 19.30 uur gepland.
Het inschrijfgeld bedraagt voor  4 dagen € 7,50 en voor een enkele dag € 2,50 per motor.
Afgelopen jaren is gebleken dat er veel interesse is voor deze 4 daagse. Van heinde en ver komen
de motorrijders naar het kerkdorp Wijlre toe om van daaruit prachtige toer tochten te rijden.
Alle soorten motorrijders komen hier bij mekaar. Zowel de sportieve rijders alsook de echte
doorgewinterde toerrijders. Beginnende rijders maar ook veel her-opstappers komen naar Wijlre om dagelijks een mooie rit te rijden van ongeveer een honderd kilometer.
Deze afstand is uitermate geschikt voor alle soorten rijders. Het is niet te ver en gemakkelijk te doen
op een avond. Onderweg is er dan ook ruimschoots de tijd om tijdens de controle post na te praten en contacten te leggen en te onderhouden door de piloten. Voor beginnende en her-opstappers een ideale combinatie om het motorrijden op zich te verfijnen.

RICHTINGEN

Voorgaande jaren was er bewust voor gekozen om alle windrichtingen op te rijden. Dit jaar is hier
vanaf gezien. Motorrijders vinden het niet leuk om door de stad heen te rijden. Ook willen zij het
liefste niet te veel stoplichten tegenkomen en zeer zeker geen vluchtheuvels. Ook moet het verkeer
niet te druk zijn om hen heen. Dit geeft alleen maar verwarring en veelal problemen en gevaarlijke
situatie.

Al deze eisen bij elkaar opgeteld blijft er dan maar een gezonde richting over en dat is richting het ZUIDEN.  Een route gaat richting Chaudfontaine en Verviers, eentje gaat via aken richting de Duitse Eifel. Een route gaat als een rondje rond Maastricht en de laatste route wisselt over de grensstreek tussen Vaals en Eijsden in.

Avond4Daagse via NAVIGATIE

Het tijdperk van de tanktas-tochten en de route-rollen is snel aan het verdwijnen. Ook in Wijlre zijn
we hier achter gekomen. Mensen die een geschreven route op hun tank geplakt hebben zie je steeds
minder door het Heuvelland heen rijden.
De Navigatiesystemen hebben dan ook bij motorrijders hun intrede gedaan en zeer velen van ons
beschikken reeds over deze geweldige uitvinding.
Met een geschreven tekst moet de rijder steeds weer op de tank kijken welke richting hij op moet rijden.
Dit is zeer vermoeiend maar eigenlijk ook gevaarlijk. Je moet immers op de weg letten en niet op een blaadje kijken en dan ook nog de juiste regel zoeken die op dat moment van toepassing is.
Een GPS systeem bouw je d.m.v. een speciale steun op je motor. Je voert voordat je gaat rijden een
bepaalde route in en je word tijdens het rijden via spraak- en beeld verteld welke richting je op
moet rijden. Ruimschoots voordat je van richting moet veranderen waarschuwt de GPS je al zodat je
je helemaal kunt concentreren op het verkeer.

Verschillende NAVIGATIE-SYSTEMEN.

Tijdens het controleren van  de route's is gebleken dat er veel diverse  merken GPS-Systemen bestaan.
Deze systemen werken niet graag samen en hier ontstaan dan ook diverse problemen voor de organisatie. Een route word bepaald door het uitzetten van diverse punten die je graag wil gaan rijden. Deze punten noemt men WAY-Points. Aansluitend laat je jou systeem een route berekenen via deze punten. Hier
ontstaat het probleem. Ieder afzonderlijk systeem berekent zijn eigen route. Hierdoor is het dus
mogelijk dat er op verscheidene manieren en wegen de routes gereden worden. Wel komt men
allemaal langs deze WAY-Points. DE start en finish, maar ook de controle plaats moeten dan ook
duidelijk als way-point gemerkt worden.
Hier door krijg je natuurlijk de nodige discussies. Welk systeem berekent de mooiste route en welk
systeem is hier het meest geschikt voor.
Dit jaar hebben wij  gekozen voor de TOM-TOM en de GARMIN systemen. Dit is al moeilijk genoeg
omdat genoemde merken ook alweer de diverse types hebben met hun eigen kaartjes en eigen software.

Alles bij alles geen gemakkelijke klus voor de organisatie. Tijdens de ritten en zeer zeker tijdens de
evaluatie zal blijken of we er goed aan gedaan hebben om voor dit systeem van rijden te kiezen.

Natuurlijk leveren we ook nog een geschreven versie om de routes te kunnen rijden. Er zijn natuurlijk
ook nog velen onder ons die niet in het bezit zijn van een navigatiesysteem. Een van de routes is geschreven volgens het bolletje-pijltjr systeem. Met dit systeem is de motoravond4daagse 7 jaar gelede begonnen.
Tijdens het inschrijven zullen er enkele computers aanwezig zijn. Hier zullen de route's overgezet
worden naar de diverse navigatiesystemen.

Afgelopen jaren is er een geweldige opkomst geweest. Ook dit jaar verwachten wij weer een kleine
200 motoren die gaan rijden. Zorg dus dat je erbij bent.
Voor meer informatie kan ook de site, www.krommepoekel.tk bezocht worden.

Grts, ,,WMTC Der Kromme Poekel".
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Zoals het er nu uitziet zit ik die week in Rotterdam.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 20 juni, 2009, 10:18:47
Zoals het er nu uitziet zit ik die week in Rotterdam.

je zit tenminste...staan is vaak vermoeiender.. :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

ik hier  :lol:  N50 36.120  E10 41.238   :mrgreen:

Mounty

Citaat van: BoxerQ op 20 juni, 2009, 14:31:11
ik hier  :lol:  N50 36.120  E10 41.238   :mrgreen:
In dat hotel ? in Suhl
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 20 juni, 2009, 14:16:26
Citaat van: QuattroFrits op 20 juni, 2009, 10:18:47
Zoals het er nu uitziet zit ik die week in Rotterdam.

je zit tenminste...staan is vaak vermoeiender.. :mrgreen:

Misschien moet ik er wel kruipen, ik weet eigenlijk nog niets er van af.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: YZF_Ron op 20 juni, 2009, 19:07:23
Citaat van: BoxerQ op 20 juni, 2009, 14:31:11
ik hier  :lol:  N50 36.120  E10 41.238   :mrgreen:
In dat hotel ? in Suhl

yep... :yes6rs:

en de 14e hier naar toe N57 35.528   E9 58.115  :P

BMWhub

Citaat van: BoxerQ op 21 juni, 2009, 07:23:28
Citaat van: YZF_Ron op 20 juni, 2009, 19:07:23
Citaat van: BoxerQ op 20 juni, 2009, 14:31:11
ik hier  :lol:  N50 36.120  E10 41.238   :mrgreen:
In dat hotel ? in Suhl

yep... :yes6rs:

en de 14e hier naar toe N57 35.528   E9 58.115  :P


Moet op tijdt zijn voor de ferry in Hirtshals :thumbsup:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

zo veel mogelijk avonden van de vier. Misschien wel alle vier :yes6rs:

Gassie

ik kan alleen de vrijdag niet
was het nu tot en met vrijdag ??
KTM SMT 2011

Yvil


Mounty

Citaat van: Gassie op 26 juni, 2009, 15:54:05
ik kan alleen de vrijdag niet
was het nu tot en met vrijdag ??

Di,Wo,Do en Vr  :yes6rs: 4 dagen(avonden)

we zien ons daar wel...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

wie gaat wanneer en hoelaat heb nl geen tom tom om de route erop te zetten
is alleen jamer dat het nu weer zo warm is  :-X
had vandaag et pak aan toen ik terug kwam van het werk man man  ik dreef eruit ongeveer  :shock:
KTM SMT 2011