waar is de perfecte curryworst??

Gestart door De Sjeng, 04 juni, 2009, 18:10:30

Vorige topic - Volgende topic

Mounty

heb gisteren in Heimbach een currywurst gegeten...ik denk een 4 of minder op de schaal van sjeng..
Vanuit smidt naar heimbach, krijg je op een hoek een bistro of zoiets, iets verder is een ,volgens ons, oud tankstation omgebouwd tot bikertreff.. Het was niet duur maar franse frietjes en een worst die maar net warm is.. :-X
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

God Forgives, I Don't

De Sjeng

Citaat van: YZF_Ron op 03 september, 2010, 10:16:51
Voorheen lagen die op de grote weg bij de kerk met de zonnepanelen  :mrgreen: toen was het al lekker en leuk en gingen we vaker met de kids.. Nu zijn ze verhuist en nog steeds goed, Oma's keuken, niet zo heel veel keus.
Salade kun je aan een bar pakken, zovaak en veel als je zelf wil...
Frite en majo kun je bijbestellen...je krijgt gewoon een kom en als die op is dan vraag je nieuwe..
De curryworst, althans de Grillbratwurst mit curry, heb ik nog niet geprobeert, ik vind de sig.snitsel erg lekker.
Voor de kleinen zijn er kindermenu's en senioren menu's met een maatje kleinere snitsel.
Smaken verschillen maar voor mij een aanrader ja.. :yes6rs: Lekker gewoon zonder poespas en de meesten verstaan en spreken gewoon "plat"

Is dit hem??  http://www.landhaus-wurmtal.de/de/startseite
God Forgives, I Don't

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Door gebrek aan aanlevering van nieuwe adresjes, ben ik zelf maar eens op onderzoek gegaan. Met het zoeken naar leuke routes terecht gekomen bij de Grillshop in lieck op de hoek van de waldfeuchtstrasse/aphovener strasse, grote bak met flinke worst met veel saus. En...niet duur. puntje kritiek, geen broodje erbij. Daarom 8- op de schaal van sjeng.
Daarna door gereden iets naar het noorden,ligt ook nog een leuk gedeelte om te rijden. langs velden en bosgebieden.
In Brüggen op de Borner Straße 74-78 ligt er een bikertreff met imbiss, was er druk met motoren. Je krijgt er je koffie bekers en dat voor 1,20euro. De currywurst was er ook lekker(ja, ja! 2x worsten in een 1,5uur tijd) alleen met weinig saus en zonder broodje. Daarom 7,5 op de schaal van de sjeng.
God Forgives, I Don't

V-Twin

Op de weg terug via de A61 vanuit het zuiden van Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk o.i.d ga ik altijd een worstje eten bij Tankstelle Mosel.
Gewoon bij het tankstation naar binnen, en je vindt een goede curryworst met frietjes voor weinig.....

Groeten V-Twin
Geld moet rollen, het liefst op 2 wielen!

De Sjeng

Hier effe een update.
Afgelopen zondag hier http://www.landhaus-wurmtal.de/de/startseite gaan eten. had mij er erg op verheugd, echter helaas tegengevallen.
Het was er relatief druk(wat verwacht je op zondag) dus parkeren was al wat puzzelen. Bij binnenkomst op mijn vraag of er nog plek was? meteen afgebekt door serveerster(liepen niet over van vriendelijkheid) Het restaurant heeft de duitse gezellige uitstraling.Wel storend was de relatief harde radio op de achtergrond met een duitse zender die meer reclame bracht als wat anders. De kaart was ruim, en voor elk moment van de dag/week wel een aanbieding, alleen niet voor het moment dat wij daar waren. Echter geen probleem want de prijzen zijn er zowieso zéér laag. Ik had mij de zigeuner snitsel besteld. Ook hier weer een tegenvaller, snitsel tergroote van mijn bord(en dat was al groot) echter de zigeuner saus was flauw, was rood/bruin er zaten uien en erwten in, en dat was ook de enige enige vergelijking met zigeunersaus. Mijn betere helft had de curryworst en smaakte wel goed( 7,5 op de schaal van sjeng) echter geen currypoeder.(hoort er toch bij)
Er zaten frieten bij en salade van het buffet( sla/wortel/tomaat/komkommer en dressing)
Opzich smaakte het allemaal goed, echter het geheel viel wat tegen. Kreeg meer het idee van een duitse vreet fabriek(veel vette duitsers, die voor de XXXl/ onbeperkte snitsels komen) Dan toch liever smaak dan groote, toch maar liever teuterhof.
God Forgives, I Don't

DeWitte

teuterhof krijg je mij niet meer naar toe> eten is daar imo de laatste tijd erg slecht. ik noem even koud, rauw (echt de kipsnitsel van mijn dochter was helemaal rauw van binnen) en smaakloos. Ook het personeel is niet erg vriendelijk als je ze wijst op dingen die niet kloppen.  :?

sjek "Oscars Grill" aan de markt in Kohlscheid (Herzogenrath), en bestel daar de gryos complet :yes6rs: :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: De Sjeng op 30 september, 2010, 14:17:49
Hier effe een update.
Afgelopen zondag hier http://www.landhaus-wurmtal.de/de/startseite gaan eten. had mij er erg op verheugd, echter helaas tegengevallen.
Het was er relatief druk(wat verwacht je op zondag) dus parkeren was al wat puzzelen. Bij binnenkomst op mijn vraag of er nog plek was? meteen afgebekt door serveerster(liepen niet over van vriendelijkheid) Het restaurant heeft de duitse gezellige uitstraling.Wel storend was de relatief harde radio op de achtergrond met een duitse zender die meer reclame bracht als wat anders. De kaart was ruim, en voor elk moment van de dag/week wel een aanbieding, alleen niet voor het moment dat wij daar waren. Echter geen probleem want de prijzen zijn er zowieso zéér laag. Ik had mij de zigeuner snitsel besteld. Ook hier weer een tegenvaller, snitsel tergroote van mijn bord(en dat was al groot) echter de zigeuner saus was flauw, was rood/bruin er zaten uien en erwten in, en dat was ook de enige enige vergelijking met zigeunersaus. Mijn betere helft had de curryworst en smaakte wel goed( 7,5 op de schaal van sjeng) echter geen currypoeder.(hoort er toch bij)
Er zaten frieten bij en salade van het buffet( sla/wortel/tomaat/komkommer en dressing)
Opzich smaakte het allemaal goed, echter het geheel viel wat tegen. Kreeg meer het idee van een duitse vreet fabriek(veel vette duitsers, die voor de XXXl/ onbeperkte snitsels komen) Dan toch liever smaak dan groote, toch maar liever teuterhof.

tja, ik/wij zijn er altijd hartelijk bediend en er werd altijd wel een plekje voor ons vrijgemaakt... over smaak valt te twisten. Ook een sigeunersaus heb je in vele soorten. Van zuur tot zoet en van flauw tot pittig.  De eerste keer had ik ook zoiats van..huh is dat sigeunersaus?...maar het smaakte wel goed en erg lekker. tis waar je van houd. Wij gaan er graag naar toe. Tis goedkoop, dus dan zijn onze verwachtingen wel wat lager. Ach ja..smaken verschillen.

Was je met de motor daar?

De Sjeng

Citaat van: YZF_Ron op 30 september, 2010, 18:56:19
Was je met de motor daar?

Nope! want dan had ik waarschijnlijk al niet binnen gemogen. Maar met betrekking tot landhaus wurmtal, het was ook zeker niet slecht. En zéér goedkoop en echt grote snitsels. Ik denk dat ik gewoon op een druk moment daar was. En mogelijk waren ook mijn verwachtingen te hoog. Zal zeker nog eens teruggaan maar dan door de week.(3 gangen menu'tje met snitsel voor nog geen 5euro, kun je zelf niet voor koken)
God Forgives, I Don't

De Sjeng

Toen jullie allemaal lekker nieuwjaarsborrel aan het houden waren, was ik al weer onderzoek voor jullie aan het doen.

Op de parkeerplaats globus supermarkt, losheim am see. Grillstube->smal worstje iets te lang gebakken, saus was lekker echter geen currypoeder. wel broodje->6je op de schaal van de sjeng. Meteen maar boodschappen meegedaan in de globus->currywurst fur zuhause(6x  :mrgreen: )
Op de terugweg gestopt bij frits&heidi's futterkribbe(lunebacherstrasse,pronsfeld) op aanraden van d'r Blieje. En idd zeer goede wurst, goed van formaat, goed gekruid, lekkere saus met curry poeder en broodje. Een van de betere worsten. Kleine 8,5 á 9 op de schaal van de sjeng. Worst word alleen gesneden met zo'n automaat, waardoor hij er wat gehavend uitkomt. Echter de smaak was er niet minder door.
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Joker

MMMM het het weer laat het ook weer toe. een curryworsttour  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

wanneer gaan we? ;)

trouwens midden in hartje Aken (aan het busstation) de "sultans of kebap" is ook aan te bevelen :mrgreen: