Meldpunt overlast motoren

Gestart door suzuki-girl, 19 juni, 2009, 21:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mounty

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Veel motoren hebben andere uitlaten erop, niet voor die 5 Pk meer, neen, voor het geluid, die mooie donkere roffel. Zeker, ik vind dat ook mooi maar tegelijkertijd verafschuw ik het. Ook ik ben een natuurmens en zit vaak in het bos met mijn camera etc, dan hoor ik "ze" vaak wel aankomen die motoren. Dan denk ik ook "moet dat nou zo'n hard geluid zijn?"
Zelf heb ik ook een hele kleine aanpassing aan de uitlaat, het uitstroompijpje is 4 cm ingekort..hierdoor klinkt hij een beetje zwaarder als orgineel, maar qua volume is het iets minder geworden.

Ik kan me voorstellen als je aan een weg woont waar veel motoren langs komen je gek word van het geluid, zou je ook worden als er dagelijks 100 vrachtauto's langs zouden komen, en zeker in het weekend als je lekker in je tuin zit te barbequeen en het genieten van je welverdiende rust... Ik erger me al groen en geel aan mijn achterbuurjongen die met zijn bal een half uur tegen de schutting aan zit te trappen...wil zwijgen over mijn toestand als dat getrap het hele weekend te horen zou zijn.

Van mij uit mogen ze zeker strenger worden op de geluidsnorm, desnoods duitse maatstaven. Ook moeten ze dan ook maar wat verzinnen voor de harley's die met orginle open uitlaten rijden. Laat de fabrikanten maar een demper fabriceren. menig harley maakt meer geluid dan een hele stoet racers  :mrgreen: :yes6rs:

Aan de andere kant mogen ze dan ook strenger optreden tegen de wielrenners die met meer dan 2 naast elkaar rijden, het overige verkeer onnodig hinderen en zelfs menig verkeersregel aan hun laars (schoentje) lappen. Ook strenger optreden tegen de wandelaars die maar te pas en te onpas op de weg lopen, ook met groepen en hinderend voor het overige verkeer. Ook strenger optreden tegen de scooters die toch ook buiten de bebouwde kom niet op het fietspad rijden...etc etc etc.

Hoe ging die stelling nog eens...verbeter de wereld, begin bij jezelf. maw tis gemakkelijk om ook naar de andere te wijzen terwijl jezelf ook met openuitlaat en te hard rijd..

oef, nu heb ik dikke vingers van het type :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

#16
Dan moeten ze maar net zo doen als bij onze oosterburen, de populaire wegen op zondag dicht :shock:
Zo te zien zal het de meeste aanwezigen alhier geen mallemoer schelen, "wij" rijden er toch niet :cool:
Het valt me wel op dat de grootste gemeente (met de meeste motordiefstallen van Nederland) hier niet aan meewerkt, maar dat zal wel zijn omdat die het te druk hebben met de drugs-overlast :-X

En zoals de meesten al refereren, in het weekend rijden is over het algemeen geen fun meer, lekker door de weeks is veel leuker, alleen moet je wat meer rekening houden met camions en landbouwvoertuigen (en die weekend opa's en oma's zijn dan ook wel on the road maar daar moet je maar begrip voor tonen :oops: :oops: schreef opa)
Mbt. die Rooie motor op het plaatje............. we kunnen nog altijd vertellen dat dat een lokmotor is, knappe knul erop en de vrouwen vliegen erop af :worship-cool: :worship-cool: Eigenlijk dus voor wat extra goodwill te kweken :haildaking:
Op dit plaatje gaf hij extra voorlichting aan de agenten over vriendelijk kijken en zwaaien :mrgreen: :mrgreen:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

karz

Citaat van: Suzuki-Girl© op 19 juni, 2009, 21:28:34
Moet niet gekker worden, een Meldpunt met betrekking tot overlast die motoren veroorzaken in het heuvelland.. :puke:


Waar op die site kan ik dat melden dan ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Sjeng

Ik denk idd ook dat het een financiele kwestie is, afgelopen mei, lang weeknd in lutz(hotel sonnenblick) geweest, is maar 1 weg in en uit. een dorp met misschien 1000 inwoners. Gezien het motor hotel, gehele dag door het aan en wegrijden van motoren. Normaal zou je dit niet klaarkrijgen in z'n dorp, was het niet dat het in het gehele dorp om bikers draait, iedereen die ook maar een kamer vrij heeft, verhuurde dit aan het hotel zgn gastehaus.De horeca waren motorsport bar, enz enz. Het gehele dorp verdiende aan de bikers, en je hoorde dan ook niemand klagen. Je ziet!! geld maakt veel geluidsoverlast goed. Kijk naar de eifel! overal staat bikers welkom. Maarja  busladingen van die wielrennertjes, of wandelde bejaarden brengt natuurlijk meer op dan motorrijders die door het dorp cruisen. Dan is rekensommetje snel gemaakt, motoren eruit, wielrenners/wandelaars erin.
God Forgives, I Don't

BeemerBert

Prima actie toch ?

Dit is hun doelstelling volgens de site:
Doelstelling
Enerzijds het beïnvloeden van het verkeersgedrag van de motorrijders in het Heuvelland. Anderzijds het verhogen van een bepaalde acceptatie van overlast onder omwonenden.


Dwars moet gewoon wennen aan de overlast  :mrgreen:

Maar zonder gekheid, zie er niks verkeerds in, ze proberen alleen gedragsverandering te promoten.
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Mounty

Citaat van: BeemerBert op 20 juni, 2009, 18:27:03
Prima actie toch ?

Dit is hun doelstelling volgens de site:
Doelstelling
Enerzijds het beïnvloeden van het verkeersgedrag van de motorrijders in het Heuvelland. Anderzijds het verhogen van een bepaalde acceptatie van overlast onder omwonenden.


Dwars moet gewoon wennen aan de overlast  :mrgreen:

Maar zonder gekheid, zie er niks verkeerds in, ze proberen alleen gedragsverandering te promoten.

:stupid:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 20 juni, 2009, 14:15:34
de wielrenners die met meer dan 2 naast elkaar rijden,

Zelf twee naast elkaar is op veel wegen al teveel en zeker op de buitenwegen oftewel de 80 km wegen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

kom net terug van een currywurst in Rurberg met R-yen en nog ene incognito :mrgreen: heerlijk up-tempo kunnen gassen, zowel in de Eifel als op de terugweg via het circuitje en het heuvelland :worship-cool:

Probeer dat morgenmiddag maar eens als de zon schijnt............ :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik zie dit nu pas en ik ben inderdaad niet blij met mijn foto op deze site.
Ik heb ze ook onmiddelijk gemaild met het verzoek de foto te verwijderen maar ik krijg inderdaad
ook een mailtje terug dat mevrouw tot 20 juli op vakantie is dus ik ga ze nu maar eens bellen.

Mounty

Citaat van: Desmo-devil op 26 juni, 2009, 12:44:30
Ik zie dit nu pas en ik ben inderdaad niet blij met mijn foto op deze site.
Ik heb ze ook onmiddelijk gemaild met het verzoek de foto te verwijderen maar ik krijg inderdaad
ook een mailtje terug dat mevrouw tot 20 juli op vakantie is dus ik ga ze nu maar eens bellen.

voor elke dag dat ie langer online staat kun je een vergoeding vragen.... :yes6rs: eens zien hoe snel ie weg is..

Zag trouwens je motor in Amby staan, Donderdag (eergisteren)
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Ik weet niet of je een zaak hebt , deze heeft toch in de krant gestaan of op een nieuwssite ?
Volgens mij had je dat met hun moeten regelen. Het enige wat deze vrouw op haar site hoeft te doen is een bronvermelding plaatsen denk ik.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 27 juni, 2009, 17:17:08
Ik weet niet of je een zaak hebt , deze heeft toch in de krant gestaan of op een nieuwssite ?
Volgens mij had je dat met hun moeten regelen. Het enige wat deze vrouw op haar site hoeft te doen is een bronvermelding plaatsen denk ik.


in de krant ja, bronvermelding zie ik nergens..en dan nog kan/mag dat niet zomaar, zeker als diegen die te zien is het niet wil..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

De foto heeft inderdaad in de krant gestaan echter ook zonder mijn toestemming.
Ik kreeg zojuist een mail van de Gemeente Gulpen.
Ze hebben begrip voor mijn standpunt en hebben hun excuses aangeboden, welke ik
geaccepteerd heb.
De foto wordt zsm verwijderd.  :worship-cool:

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Een tijdje terug was ik met de mountainbike in het Vijlenerbos... toen hoorde ik 'ze' ook rijden. Vind dat niet kunnen, kreeg meteen zin om om te draaien en de motor thuis te pakken. Maar ik ben dan ook een rare. Volgens mij ligt het ook aan de dag, er zijn dagen dan zie ik iedereen vrolijk kijken als ik langs rij of met een groepje gelijkgezinde, dan staan de mensen nog te klappen of steken een arm op a la "GO!!!!!!" .... en andere dagen zie je iedereen zuur kijken. Ach ja, laat maar gaan, gaat goed zo. Men moet toch iets hebben om zich van die correcte boxer rijders te distantieeren :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: