Hoofdmenu

Motorgroet

Gestart door Gummi-Kuh, 19 oktober, 2005, 20:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: "WhomBom"ik groet meestal alles behalve brommers ja.. en C1's die zijn gewoon té erg, hoe hard ik ook probeer, dat krijg ik niet over mijn hart  :?

Kijk, soms gaat het gewoon niet, en dan ga ik het ook niet proberen. Maar motor-juten groet ik net zo goed, zijn imho ook gewoon motorrijders.


Naar een C1 moet je niet groeten, als ze terug groeten laten ze het stuur los en valt hun de meegeleverde rollator uit de handen. :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

G.WINGER

groeten doe ik naar iedere motorrijder als de weer/weg en rij omstandigd heden dat toe laten doe het al 20 jaar merk wel dat het minder word en naar oom agent groet ik ook en sommigge groeten terug.

DeWitte

2cv en W123 piloten groeten elkaar :shock:, mensen met ne camper ook is me opgevallen.

Wie is er eigenlijk mee begonnen :?: de Ridders heel lang geleden :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

kever-rijders ook....

salueren schijnt wel uit de tijd van de ridders te komen... als je "friendly" was, zette je je vizier open
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Groeten is iets voor de winter :mrgreen: Gisteren wel nog ff gegroet... naar Raaz meen ik. Althans ik meen dat die reed bij Vijlen met een Hayabusa er achter... na 1 bocht zat ik achter ze en na de 2e bocht wilde ik mn machine naast die Busa zetten.... maar toen gaf die gas :rofl: Vervolgens geeft die voor hem richting naar rechts aan en houdt in zodat ik mijn 3 favoriete bochten lekker kon pakken. Kijk dan steek ik wel een handje uit maar voor de rest, allemaal zondagsrijders.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


@Nippon

Citaat van: "Herr Tod"Groeten is iets voor de winter :mrgreen: Gisteren wel nog ff gegroet... naar Raaz meen ik. Althans ik meen dat die reed bij Vijlen met een Hayabusa er achter... na 1 bocht zat ik achter ze en na de 2e bocht wilde ik mn machine naast die Busa zetten.... maar toen gaf die gas :rofl: Vervolgens geeft die voor hem richting naar rechts aan en houdt in zodat ik mijn 3 favoriete bochten lekker kon pakken. Kijk dan steek ik wel een handje uit maar voor de rest, allemaal zondagsrijders.

Vertel eens Herr Tod  :!:

ben je soms een boskabouter  :?:
je rijdt alleen maar in 't vijlerbos  :mrgreen:

Herr Tod

Ik vind die bomen zo rustgevend :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Jor

En toch worden wij enduro rijders en Smérs altijd genegeerd door andere moto rijders  :evil:  :evil:  :evil:
Toch un bitje frapant..........

Stap ik op de soes dan groet bijna iedere moto rijder!!!!

Vind ik wel weer een beetje jammer, ze moeten wel een beetje consequent blijven.... of wel of niet....  8)  8)
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

Citaat van: "Jor"En toch worden wij enduro rijders en Smérs altijd genegeerd door andere moto rijders  :evil:  :evil:  :evil:
Toch un bitje frapant..........

Stap ik op de soes dan groet bijna iedere moto rijder!!!!

Vind ik wel weer een beetje jammer, ze moeten wel een beetje consequent blijven.... of wel of niet....  8)  8)

? Is dat zo.. waarom zou je een uitzondering maken voor enduro rijders en Smérs ?  Ik zie geen reden om die niet te groeten.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Citaat van: "Herr Tod"Ik vind die bomen zo rustgevend :yes6rs:


:stupid:  :mrgreen:
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Jor"En toch worden wij enduro rijders en Smérs altijd genegeerd door andere moto rijders  :evil:  :evil:  :evil:
Toch un bitje frapant..........

Stap ik op de soes dan groet bijna iedere moto rijder!!!!

Vind ik wel weer een beetje jammer, ze moeten wel een beetje consequent blijven.... of wel of niet....  8)  8)

? Is dat zo.. waarom zou je een uitzondering maken voor enduro rijders en Smérs ?  Ik zie geen reden om die niet te groeten.

Enduro/Supermotard piloten zijn in de ogen van de meeste tupperware-ridders "brommerrijders"
We krijgen nu eenmaal weinig respect...

Maar dat dwingen we wel af  :twisted:

WhomBom

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Jor"En toch worden wij enduro rijders en Smérs altijd genegeerd door andere moto rijders  :evil:  :evil:  :evil:
Toch un bitje frapant..........

Stap ik op de soes dan groet bijna iedere moto rijder!!!!

Vind ik wel weer een beetje jammer, ze moeten wel een beetje consequent blijven.... of wel of niet....  8)  8)

? Is dat zo.. waarom zou je een uitzondering maken voor enduro rijders en Smérs ?  Ik zie geen reden om die niet te groeten.

:stupid:

ik groet alles en iedereen (behalve die scooters..) als het effe gaat...
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Ik groet jou zelfs niet terug :lol: Maar dat is omdat ik bang ben om het stuur los te laten in de bocht :oops:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Gummi-Kuh op 19 oktober, 2005, 20:19:16
O.K. ik heb hem ook maar gejat, maar beter goed gejat dan.....
 

--------------------------------------------------------------------------------

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn oftewel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.

De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% paticipeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.



(Bron: Pan-AuSTria Forum)

deze net ff teruggelezen :rofl:

Groet er hier nog iemand van de huidige MFL-ers (terug?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Tuurlijk, ik vind het er nog steeds bijhoren. Ik hoor echter wel bij de softies. Sterker nog, op een weekend moesel na heb ik nog geen kilomters gemaakt dit jaar  :roll:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!