Hoofdmenu

KateehMods

Gestart door DeWitte, 08 augustus, 2009, 15:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

nu na dik 14 dagen en dik 2100 km (en 1 achterband :shock: :-X) verder  :mrgreen: :yes6rs: heb ik de KateehM's pro's en con's in kaart en ook al diverse modificaties (zelf :yes6rs: lang leve het internet) doorgevoerd. Hier wil ik ze opschrijven zodat wellicht een andere er ook wat aan heeft.

1) middels een versnellingssensor meet de kateehm of hij in neutraal, dan wel in de 2e of 3e versnelling staat: in 2e en 3e zorgt dan het motormanagement dat de secundaire gaskleppen niet geheel worden geopend bij het uitacceleren omwille aan emissie en geluidseisen te kunnen voldoen. je kunt ook een andere sensor kopen maar das alweer
60,- voor de dealerT, dus zelf aan de slag.

CiteerGewoon ff het stekkertje zoeken van de sensor, dat ligt vooraan links naast de cover en peuter je tesamen met nog een kabeltje vantussen het blok en de spanningsregelaar. Voor het gemak maak je de 2 voorste bouten van de carterplaat ff los en laat die zakken, dan 1 kabelklemmetje openklippen en je hebt de connector beet.



De zwarte dus. Knippen in de bekabeling langs motorzijde probeer ik altijd te vermijden, dus gaan we langs de kant van de sensor onderbreken.

geelbruin en grijs zijn de versnellingsindicatoren, groenzwart is de neutraal.
Aan de kant van de sensor worden dat wel andere kleurtjes :

- lichtgroen voor de neutraal
- geelgroen en blauwrood voor de versnellingsindicatie.

Aan de kant van de sensor zit er een extra kabelmantel voor slijtprotectie in de kabelhouder, dus dat is de aangewezen plaats om te knippen. Om sluitingen te vermijden knip je beide draadjes op een verschillende hoogte af (half centimetertje verschil is voldoende). Vervolgens een stuk krimpkous erover en de opening heb ik dichtgesmeerd met een afdichtingskit om te vermijden dat de knipeinden mettertijd aan het oxideren gaan.



Dan de extra kabelmantel er weer overschuiven, en als je't niet weet dan kan je zelfs niet zien dat er iets aan gebeurd is.

Het verschil in rijden is opmerkelijker dan ik gedacht had. Het soms wel vervelende maar al gewende inhouden tussen 5000-6000rpm is er volledig uit, waardoor het in 2de en 3de versnelling ineens een pak soepeler gaat. Het zijn uiteindelijk toch de versnellingen waarin je hier het meest van de ene naar de andere bebouwde kom snort, dus het kwartiertje moeite was het zeker en vast waard...
bron lc8.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

#1
2)Het is een fantastisch levendige motor(blok) maar ook nogal nerveus door het lichtgewicht vliegwiel. De zgn. "aan-uit" reactie is heftig in de originele setup. korte bochten of 8tjes gaat vaak met horten en stoten. De geringste beweging met je pols is dan al voldoende om de motor te doen "bokken". Irritant en soms ook gevaarlijk, je moet ook langzaam gedoseerd gas kunnen geven in mijn optiek. Het wordt anders af en toe (binnendoor of in de stad) nogal vermoeiend om te rijden.

Dus zijn er 2 opties:

Optie 1 is naar de dealert om een ander gashandle te kopen a 128,- euri's  :shock: :-X DUUR :shock: ff ombouwen (3mogelijke instellingen met de bijgeleverde ringen),en klaar.


Eigenlijk wou ik dat dus doen, ware het niet dat het kreng 3 weken levertijd heeft :?. En aangezien mijn vrouw nog een electriek frees-setje uit haar pedicuretijd had liggen zelf maar aan de slag met een sjabloontje gemaakt door een duitser op het duitse lc8 forum.

Ik hoop dat de foto's duidelijkheid verschaffen

1 het originele handvat,

vooraanzicht oud


2 het sjabloontje (dat je moet uitknippen en erop moet plakken) zodat je weet tot hoever je mag wegslijpen.


3)het originele handvat gemodificeerd


dat wegslijpen doe je om de gaskabel een paar mm meer ruimte te geven en je pols dus ook: waardoor je veel gedoseerder gas kunt geven bij lage toerentallen. Bij gewoon rijden merk je geen verschil: alleen zoals gezegd bij het korte werk en bij laag tempo. Nu kan ik de digitale snelheidsmeter echt op bijv 30km/h houden en niet zoals voorheen van 30 naar 32 en dan weer naar 28.

Heb er net een dikke 150 km mee gereden en ik mag zeggen een wereld van verschil.  :yes6rs: lang leve het internet en het pedicurefreesje van mijn vrouw :mrgreen: (bij gebrek aan een dremel he?)

binnekort nog de mapping laten aanpassen (voor een rijker mengsel) en wellicht een 16 ipv 17 tandwiel van voren? Waardoor het vermogen nog veel "smoother" wordt afgegeven?? Ik houd jullie op de hoogte ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Je bent heel goed bezig Hub, succes met het verder perfectioneren
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: Road Racing Tonnie op 08 augustus, 2009, 18:16:06
Je bent heel goed bezig Hub, succes met het verder perfectioneren

dank je Tonnie, idd ik ben hem echt op mijn rijstijl en gebruik aan het afstemmen zeg maar. Voor een ander voldoet het wss standaard, mij storen sommige dingen en als je die met zelf wat handigheidjes kan aanpassen ben ik nog meer tevreden. Het is een fantastische motor maar heeft ook (net als alle brommerts) een paar minder leuke eigenschappen. Je moet ze wel onder ogen durven zien imo. Geen merkenblindheid meer wa, er is meer tussen hemel en aarde ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 08 augustus, 2009, 16:17:28
2)Het is een fantastisch levendige motor(blok) maar ook nogal nerveus door het lichtgewicht vliegwiel. De zgn. "aan-uit" reactie is heftig in de originele setup. korte bochten of 8tjes gaat vaak met horten en stoten. De geringste beweging met je pols is dan al voldoende om de motor te doen "bokken". Irritant en soms ook gevaarlijk, je moet ook langzaam gedoseerd gas kunnen geven in mijn optiek. Het wordt anders af en toe (binnendoor of in de stad) nogal vermoeiend om te rijden.



miljaar maan
noe hubs ste ne fits dee "onger metein deet wat stich aan de hendel deis" ..
maak stich er weer ne honda van mit elastieke gaasreactie  :mrgreen:
maar het klop waat ste zeks..
ich haj det aug gemerkt..op de 950 en auch op de 990 . maar mich er gein moment aan gesteurd omdet ich veurnamelijk bezig waor mit mich ongedoseerd oet te laeve.
kin mich idd veurstelluh det es ste gedoseerd stadsverkeer of zoget mos doon het noa verlaup van tied irritant geit weare
good bezig hub maan

loat dee fits ff remmappen bie eemes dee deit echt kint en ziene weg wit ermit (zouws  Hans Kerkhoven in Oss  / dynojet research )kinnuh belluh of dee tied heaf en het wilt doon evt

wanneer zets ste dee fits es op TKC's..kinnuh ver es goan pratsche  :yes6rs: :mrgreen:
bin bang det ich dich op asfalt neet goan biehauwe  :lol:

DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 08 augustus, 2009, 19:40:05
miljaar maan
noe hubs ste ne fits dee "onger metein deet wat stich aan de hendel deis" ..
maak stich er weer ne honda van mit elastieke gaasreactie  :mrgreen:
maar het klop waat ste zeks..
ich haj det aug gemerkt..op de 950 en auch op de 990 . maar mich er gein moment aan gesteurd omdet ich veurnamelijk bezig waor mit mich ongedoseerd oet te laeve.
kin mich idd veurstelluh det es ste gedoseerd stadsverkeer of zoget mos doon het noa verlaup van tied irritant geit weare
good bezig hub maan

Honda? ech nie :lol:, Wel veel beter te doseren nu. Kijk de 1e week heb ik alleen maar volle gaaz gereden met een vette smile op ut bakkes. Daarna ga je er ook mee werken en spelen (8tjes en slalommen etc horen er ook bij) en dan merk je dat ie veels te grof en te rauw reageert. Ready to Race is nie zo handig soms dus  :-X  Nu eerst nog ga ik dat 16-er tandwiel van voren monteren, kosten 25 euri's en een groot verschil, naar ut schijnt.  :yes6rs:

Dat remappen is de kers op de taart, eerst kijken dus voor de slagroom ;)

Citaat van: Hakinnen op 08 augustus, 2009, 19:40:05
wanneer zets ste dee fits es op TKC's..kinnuh ver es goan pratsche  :yes6rs: :mrgreen:
bin bang det ich dich op asfalt neet goan biehauwe  :lol:

Kon je vroegah ook al niet, dat ligt nie aan de brommert :mrgreen: maar banden dat is ook zoiets, TKC's (noppenbanden) zou off-road een verbetering zijn, maar op de weg een verschlechtering en laat ik daar nou 95% van de tijd koetsche. Pratsche vind ik nie zo interesant, :lol: ik zit nog niet in een midlife crisis :rofl: (ja ik von deze heel leuk :mrgreen:)

Dus voorlopig de standaard Pirelli's MT90's en die zijn nog feitelijk te grof. Jammer dat de Anakee's van Michelin niet in die 18"achterband te krijgen is. Dat is imo de ultieme all-road band. De conti's Trail attack zijn wel te krijg maar dat vond ik een nat/koud k*tband. Dus voorlopig deze kl*te spaghetti rubbers :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

gisteren nieuwe Pirelli Mt90 achterop gemonteerd. Hij was niet nieuw dat bandje, maar d'n ouwe heeft toch al 2500 km gedraaid met slim shady op vandaag 3 weken. Lang niet meer zo genoten van een brommert. Straks eens met mijn dochter achterop tuffen, kijken wat die ervan vindt.

trouwens wisten jullie dat zo'n Pirelli gewoon "made in Germany" is :shock: staat er ook nog eens op (rare italianen :yes6rs:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: Dwars® op 12 augustus, 2009, 07:47:07
gisteren nieuwe Pirelli Mt90 achterop gemonteerd. Hij was niet nieuw dat bandje, maar d'n ouwe heeft toch al 2500 km gedraaid met slim shady op vandaag 3 weken. Lang niet meer zo genoten van een brommert. Straks eens met mijn dochter achterop tuffen, kijken wat die ervan vindt.

trouwens wisten jullie dat zo'n Pirelli gewoon "made in Germany" is :shock: staat er ook nog eens op (rare italianen :yes6rs:)

yep
metzeler en pirelli <>different name / same rubberke

wilde gisteren ook gaan tufferdetuf doen..gvd regen
wellicht dat ik vandaag nog ff ga met de jr

Varaderos

En nog geen spijt van het inruilen van de vara voor een K*TM :mrgreen: :mrgreen:
Motorcycling is not a crime

DeWitte

echt niet, dit is superspeelgoed voor volwassen (nou?) kerels  :lol:

iig vandaag in Wurselen (D) bij KTM dealer Stobe het originele voortandwiel (17) laten vervangen door een (16)
nu trekt ie nog meer als een jochie van 13 dat zijn eerste pornoboekje vind :mrgreen: op ut achterwiel als vanzelf :cool:

2009 modellen worden hier trouwens nu standaard mee afgeleverd omwille de motor mooier rond te laten lopen. 75% van alle Adventures schijnen deze modificatie te hebben. Ook handig was om te weten te komen dat de garantie van ktm europawijd schijnt te zijn. Dus voor beurten en garantie kan ik naar Wurselen, scheelt wel 3/4 uur rijden en 20 euro minder uurloon bij die duitsers. Mooie kleine zaak met 2 monteurs in dienst. Kwamen superkundig en vriendelijk over. Stobe ligt ffkes verder dan Wohnwelt Pallen voor wie er wil gaan kijken. (stonden 2 gebruikte 950 adventures voor wie wil)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Volgens mij doet die ook wat met Suksukki, heb daar wel eens een leuke afgeprijsde jas voor mijn dochter gekocht, was ook scootah geschikt :yes6rs: maar de dames zijn nu allen aan de auto :-X
Wel een mooie zaak en toendertijd ook goed advies ;)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

#11
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

btw, kreeg net het garantiecertificaat van KTM in de bus, scherts mijn verbazing dat ik vanaf datum aankoop geen 12 maar 24 maanden garantie heb: ff gebeld met venlo en het klopt idd omdat ie al die tijd voorheen op naam vd fabriek stond en bij aankoop door mij pas het nl kenteken kreeg en dus voor de garantie als nieuw wordt beschouwd. Mooi meegenomen en ik kan er ook mee naar die duitsers toe of waar naar toe, als het maar een erkende KTM dealer is.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Dat is wel netjes hoor! Hopen dat je de garantie niet nodig hebt maar toch!  :lol:

Steefke™

Smells like rubber