Volvo V50 van politie is onbetrouwbaar

Gestart door DeWitte, 03 september, 2009, 07:30:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

 :yes6rs: de V50 zijn door de KLPD als onbetrouwbaar ingeschaald en er mag niet meer harder dan 140 km/h mee gereden worden :mrgreen: geen gein want van die dingen schijnen de remblokken vlam te kunnen vatten  :lol:


.......ze hebben er 40 dus als je die ziet...gas erop  :-X


CiteerPolitiewagen mag niet harder dan 140 km/u AMSTERDAM -  KLPD-agenten mogen in hun nieuwste dienstwagens, de Volvo V50, niet harder dan 140 kilometer per uur. De remmen zijn zodanig slecht dat er anders ongelukken kunnen gebeuren.

De remmen zouden spontaan in brand kunnen vliegen, meldt de Stentor, waardoor het inzetten van een achtervolging praktisch onmogelijk is met de nieuwe wagens.

Mochten agenten toch een achtervolging moeten inzetten, kan dat dus niet bevestigt woordvoerder Frans Zuiderhoek van de KLPD tegen de krant. Dienders kunnen dat alleen in een oudere wagen, de oude vertrouwde Volvo V70.

"Dit kan zo niet'', schampert een KLPD'er tegen het GPD-blad. "De auto is ons gereedschap.''

Bij een incident onlangs op de A20 vatte een KLPD-wagen vlam. Na een test is vervolgens vast komen te staan dat de remblokken oververhit raken als het voertuig na rijden met hoge snelheid en veelvuldig remmen langs de kant wordt gezet, aldus Zuiderhoek. Volvo Cars Nederland is op zoek naar een oplossing voor het probleem.

bron de telegraaf
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.


Timeeh

Citaat van: Dwars® op 03 september, 2009, 07:30:41
:yes6rs: de V50 zijn door de KLPD als onbetrouwbaar ingeschaald en er mag niet meer harder dan 140 km/h mee gereden worden :mrgreen: geen gein want van die dingen schijnen de remblokken vlam te kunnen vatten  :lol:


.......ze hebben er 40 dus als je die ziet...gas erop  :-X




:worship-cool: :schater: :schater:


the Stig

Citaat van: Timeeh op 03 september, 2009, 12:24:13
Citaat van: Dwars® op 03 september, 2009, 07:30:41
:yes6rs: de V50 zijn door de KLPD als onbetrouwbaar ingeschaald en er mag niet meer harder dan 140 km/h mee gereden worden :mrgreen: geen gein want van die dingen schijnen de remblokken vlam te kunnen vatten  :lol:


.......ze hebben er 40 dus als je die ziet...gas erop  :-X




:worship-cool: :schater: :schater:


En btw voor een korte achtervolging waren ze wel nog goed, dus wel van te voren ff tank vol gooien  :twisted:

SuzukiLimburg

Het lijkt mij dat een set fatsoenlijke remblokken wonderen zou doen in dit geval.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Volvo schijnt ut als "larie" weg te wuiven?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Citaat van: Dwars® op 04 september, 2009, 12:58:00
Volvo schijnt ut als "larie" weg te wuiven?

Ik snap ook niet waarom die Nederlanders daarin rijden...  :lol:
In Belgie kom ik de blauwe jassen tegen in VW Touareg e.d. en onze groene oosterburen doen het anders ook niet zuinig aan met hun Porsches.

the Stig

Citaat van: Timeeh op 04 september, 2009, 14:38:59
Citaat van: Dwars® op 04 september, 2009, 12:58:00
Volvo schijnt ut als "larie" weg te wuiven?

Ik snap ook niet waarom die Nederlanders daarin rijden...  :lol:
In Belgie kom ik de blauwe jassen tegen in VW Touareg e.d. en onze groene oosterburen doen het anders ook niet zuinig aan met hun Porsches.

In Engeland rijden ze anders ook in Volvo

karz

Citaat van: Timeeh op 04 september, 2009, 14:38:59
In Belgie kom ik de blauwe jassen tegen in VW Touareg e.d. en onze groene oosterburen doen het anders ook niet zuinig aan met hun Porsches.

Ze rijden ook allemaal in porches daar he :lol:  (vroeger reden ze hier ook in Porches trouwens)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Dwars® op 04 september, 2009, 12:58:00
Volvo schijnt ut als "larie" weg te wuiven?

En terecht, het is geen larie maar wel stemmingmakerij. Zie topic titel bijvoorbeeld.

Het gaat om de  remblokken (vast niet eens fabrikaat Volvo) die bij extreem misbruik vlam vat.

Nou ze hadden met heeeel veel misbruik getest, maar blijkbaar kan de KLPD er nog veeeel meer misbruik uithalen .
Nou boeie, andere remblokken erin klaar.

Edit : wat SuzukiLimburg ook al zei trouwens ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Timeeh

Citaat van: karz op 04 september, 2009, 17:58:19
Citaat van: Timeeh op 04 september, 2009, 14:38:59
In Belgie kom ik de blauwe jassen tegen in VW Touareg e.d. en onze groene oosterburen doen het anders ook niet zuinig aan met hun Porsches.

Ze rijden ook allemaal in porches daar he :lol:  (vroeger reden ze hier ook in Porches trouwens)

En hier rijden ze allemaal in Volvo's....  :roll:  :lol:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

the Stig

In Belgie rijden ze ook in Volvo, Citroen etc. Heb ze gister nog gezien  :twisted:

karz

Citaat van: Timeeh op 05 september, 2009, 09:44:56
En hier rijden ze allemaal in Volvo's....  :roll:  :lol:

Leuke comback  :roll: , alleen had ik geen generaliserende uitspraak gedaan over het uitgave patroon op basis van het topmodel uit het politie gamma.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.