het grote Gs by Beemer topic

Gestart door DeWitte, 20 oktober, 2005, 21:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Maar wat te denken van Sjaak Lucassen, die al meer dan 5 jaar onderweg is met zijn "rijstkoker" zijnde een Yamaha R1, en voordien met zijn Blade een 4 jaar lange tocht heeft gemaakt, en dit tot volle tevredenheid, en ook  hele heftige "wegen" moeten nemen, om door te gaan, altijd maar doorgaan met de rijstkoker. :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

volgens Notten: de GS 1200 is een hopenloos geval: NIET doorontwikkeld en de huidige bezitters zijn de proefkonijnen voor de kinderziektes: (leve BMW :guns: ) de 1150 is de te bezitten bike.

Toch wil ik een 1200 volgend jaar (ben ook maar een mens) of een nieuwe Tiger met het speed Triple blok :roll: de V-strom of varadero is geen optie: van japanners koop ik alleen televisie's :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

een heel nest GSen en vooral GSA  :cum:

http://www.youtube.com/watch?v=fxJq-OetIiU&mode=related&search=

jammer van die tuperwareketel durtusse :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"een heel nest GSen en vooral GSA  :cum:

http://www.youtube.com/watch?v=fxJq-OetIiU&mode=related&search=

jammer van die tuperwareketel durtusse :mrgreen:

aahhum wat is dat voor een achtergrond muziekje :thatsgay:

:rofl: :rofl::rofl: :rofl: :rofl:
Smells like rubber

@Nippon

Is toch jammer dat veelal de meeste GS/GSA alleen maar zo gebruikt worden  :roll: .

en dan zegge " ik zoek het avontuur "  :rofl:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"Is toch jammer dat veelal de meeste GS/GSA alleen maar zo gebruikt worden  :roll: .

en dan zegge " ik zoek het avontuur "  :rofl:

wat ne kwatsch :? wie zegt "ik zoek het avontuur" ?? ne Gs is wss de meest all-round bike die er te koop is en daarmee de verkoophit nr 1 (in Duitsland trouwens al jaren nr1) en idd je kan er mee off-road, maar daar is een lichte DRZ / XT oid veel geschikter voor.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Over dat "avontuur" heb ik 't niet  :wink:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"Over dat "avontuur" heb ik 't niet  :wink:

wat dan? praat niet in raadsels :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

@Dwars,

Ik denk dat BoxerQ doelt op de zgn "Centerparksavonturiers" of zoals de Engelsen
het noemen het Long Way Round effect...
Na het zien van die DVD besloten velen dat dat toch wel een wat avontuurlijker image was
dan dat ze tot dan toe als sportmotorbezitter of customrijder hadden...
Wanneer je de verschillende bmw(gs) fora regelmatig leest zal je het onderstaande denk ik wel bekend voorkomen....

Je koopt dus een gs(a), met alle accesoires om zonder hulp van derden de wereld rond te
kunnen. Je outfit, minimaal een rallypak, crosshelm en laarzen is afgestemd op, laten we zeggen,
iets zwaarder te behappen terrein dan de A2. Ook het Dakar embleem mag dan natuurlijk niet ontbreken
op kuip, koffers, helm en snavel...
Je wordt lid van een gs-club, om zo informatie te krijgen wat je nog allemaal moet aanschaffen
om je motor klaar te maken voor lange afstanden en barre omstandigheden. Betere zadels, betere
windbescherming, gpssysteem ect ect..  

Vervolgens ga je dit geheel inzetten voor het grote avontuur....

Ontmoetingen met soortgenoten en gelijkgestemden (natuurlijk wel enkel gs-bezitters) om ervaringen met
de aangekochte zaken te bespreken en vergelijken. Wel moeten deze ontmoetingen plaatsvinden op een niet
al te lange afstand van huis, en het weersvoorspellingen in geheel Europa moeten wel goed zijn in de
week voor en na deze dagtrip.

Avontuurlijke kampeerweekenden, bij voorkeur op een camping die hutten, caravans of binnenslaaplek verhuurt, of waar op loopafstand een hotel is. Er moet natuurlijk wel ter plekke gezorgd zijn voor ontbijt en avondeten, het is ondoenlijk om zelf iets te eten te regelen, hoe zou je per slot van rekening
een brander en wat pannen moeten meenemen, en waar zou je in een vreemde omgeving iets
eetbaars kunnen kopen? Er is nog geen database met waypoints voor supermarkten, slagerijen en bakkerijen
te downloaden via de motor-fora....
Ook de route naar de camping moet natuurlijk wel als gps bestand te downloaden zijn, alsook
de daar ter plekke geplande toerrit. Anders wordt het wel erg onvoorspelbaar en moelijk...
Handige optie is natuurlijk ook je gs op een aanhanger of in een busje mee te nemen om zodoende
niet al te lange stukken te hoeven rijden op een zo onconfortabele manier...

Reizen, liefst georganiseerd door erkende, je eigen moederstaal sprekende reisorganisaties
of in ieder geval door iemand die die reis zelf al regelmatig gemaakt heeft. De tent kan thuisblijven,
want de hotels zijn van te voren gereserveerd, en de te maken route staat van kilometers tot kilometer
al maanden van te voren voorgeprogrammeerd in het gps...
Voor reizen naar het zuiden kies je natuurlijk de autoslaaptrein, want anders wordt het toch wel erg afzien,
een hele dag autobaan zitten...

Bovenstaande ervaringen heb ik tenminste zelf opgedaan binnen de gs-clubs, maar daarnaast heb ik ook velen
leren kennen voor wie de gs een bewuste keuze was als gebruiksmotor die erg goed aansluit bij hun manier
van motorrijden/reizen/raggen...
Is enkel jammer dat ook in dit segment vaak de wannabee's de boventoon voeren op ontmoetingen en fora,
maar dat zal eeniedere liefhebber in zijn segment van motorrijden denk ik niet vreemd zijn...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

@Nippon

kijk van zo'n betoog wordt ik emotioneel  :wink:

Schmetzke

Leuk trouwens zo'n topkoffer. Paar cementzakken erin en wheeeeeeeely  :mrgreen:

Zwerver

Citaat van: "BoxerQ"kijk van zo'n betoog wordt ik emotioneel  :wink:

Niet vrolijk?  :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

wat is of eigenlijk de waarde van een oordeel als "wannabee", Wie bepaald wie in welk hokje thuishoort? :?:  :roll:  geleuter imo. Dat iedereen lekker koopt/rijdt/toert/reis/ op welke manier en met welke moto dan ook en een ander geen maat aanrekent, lijkt mij van meer belang. We gingen toch motorrijden om te motorrijden?

Dat op fora wel een wat "gesteggeld" word is inherent aan het concept. Daarbij dat merken of type-treffens bijv. niet aan mij zijn besteed, wil niet zeggen dat een ander er niet naar toe mag en bij een potje bier veel sterke verhalen verteld alsof ie de grootste wereldreiziger is. Ieder zijn feestje en vrijheid blijheid. Prima toch. :wink:  En als ik mij bijv. een avonturier zou voelen met jantjes smit in de oren (oppe mp3) tijdens woonwerk met de moto, is dat toch prima? heeft toch niemand een zak mee te maken en zeker niet over te oordelen. Na?

Kijk als ik bijv. geen bocht fatsoenlijk rijden kan , mag men daar gerust iets over zeggen. Het liefst op een wijze dat ik er iets van kan opsteken. Let wel:  tenminste als je het zelf aantoonbaar beter kan :wink: anders wil ik van dat geleuter iig niets van weten:

let wel: Dit betoog is niet tegen iemand persoonlijk gericht, maar mijn persoonlijke mening over het "oordelen" van een ander.......
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away