Triumph Rocket III Roadster, the powercruiser?

Gestart door DeWitte, 04 oktober, 2009, 13:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Met de komst van de Triumph Rocket III Roadster introduceert de Britse motorfabrikant de meeste woeste musclebike ooit. Met het waanzinnige 2.3 liter grote motorblok laat Triumph de Roadster los als een streetfighter op anabolen, met een waanzinnig topvermogen van 148 PK en een verwoestende 221 Nm aan koppel. De Roadster maakt van alle andere zogenaamde musclebikes blozende koorknaapjes!

Met de komst van de Roadster maakt Triumph een verpletterende overstap vanuit de powercruisers naar de èchte musclebikes, met standaard het hoogste koppel aan boord ooit, op een in grote aantallen geproduceerde motor. Het dikke driecilinder-blok is daarvoor nog 14% sterker geworden, dankzij een volledig nieuw ontwikkeld uitlaatsysteem en de subtiele aanpassingen die onze technische tovenaars aan het unieke big-block maakten. We kunnen uren doorgaan over de meest subtiele details van onze driecilinder. Laten we proberen het kort houden door te zeggen dat zoveel koppel ongekend is en het geluid van de beide uitlaten continu het "Go Your Own Way" credo van Triumph eruit gooit.

Dat de Roadster er stoer uitziet is een understatement van jewelste. Donker, breed, agressief, woest, deze motorfiets kent geen parallellen in bestaande motoren. Daarbij trapten we niet in de val om te denken dat een motor met zo'n uiterlijk zich niet meer hoeft te bewijzen. De motorische prestaties kunnen we niet duidelijker maken dan met de getallen 221 en 148, de rest van deze motor past daar qua specificaties volledig bij. Het standaard ABS-systeem, de gloednieuwe veringelementen en de aanvallende zithouding zorgen ervoor dat de Roadster zoveel beter stuurt dan je misschien zou verwachten. Dat is nou het voordeel als je met een nieuw project begint en je daarbij niet hoeft te houden aan historische eisen. Zo kom je uit op een motorfiets die naast zulke extreme motorische prestaties ook nog eens heel goed stuurt en gewoon lekker rijdt.

Natuurlijk is deze Triumph leverbaar in elke kleur, als het maar zwart is. Daarbij bieden we nog onderscheid tussen luxe glimmend zwart of duister matzwart. Daarnaast zijn er, zoals u van ons gewend bent, nu al zo'n 50 perfect passende kwaliteitsaccessoires leverbaar. Dan moeten we het alleen nog hebben over de prijs. Als u de foto's heeft bekeken zult u het met ons eens zijn dat die er niet toe doet. Vooral ook omdat u de kwaliteit kent die u van het moderne Triumph gewend mag zijn. Toch hebben we op dat vlak fijn nieuws, de Rocket III Roadster is namelijk zelfs goedkoper dan zijn voorgangers. Zo eren we het Engelse credo "more for less" nog eens!

De Rocket III Roadster is vanaf februari 2010 leverbaar naast de Rocket III Touring, een exacte prijsstelling volgt nog.
filmke: http://www.youtube.com/watch?v=CvjOZV7i3lY&feature=player_embedded

bron Triumph Motorcycles
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

boh ee, wat ne brommert en dat veur ne 'sjoppert'  :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Smells like rubber

De Sjeng

Vette bike, ben ik voor dat ik mijn huidige bike kocht ook naar gaan kijken. Echter 2dehands erg duur.(en die wat ik gezien heb in slechte staat)
God Forgives, I Don't