Permiso de Conducción / Patente di Guida

Gestart door DeWitte, 06 oktober, 2009, 17:13:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

ook wel genoemd rijbewijs :yes6rs:. Ik moet een nieuw (zo'n pasjeding) binnenkort maar wil graag mijn ouw vodje met die mooie stempel (fahrverbot) van de PolizWei bewaren :mrgreen:. Kan of mag dat? iemand ervaring mee? Mag je trouwens overal pasfoto's laten maken of...........?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Het ligt aan de gemeente of je het oude rijbewijs mag behouden, het wordt dan wel op een of andere manier ongeldig gemaakt.
Pasfoto's mag je overal laten maken, ook mag je ze zelf maken, maar ze moeten wel aan diverse eisen voldoen zoals een witte achtergrond, beide oren zichtbaar, niet lachen, enz. enz. dus kun je ze beter laten maken dan heb je recht op nieuwe als ze niet voldoen.
Als je vrachtwagen of bus rijbewijs hebt moet je minimaal 3-4 maanden van tevoren aanvragen, je moet namelijk ook nog eens op medische keuring voor deze twee, of je moet ze laten vervallen, de medische keuring moet je zelf betalen en MOET bij een arbo arts, zijnde niet je eigen huisarts. (geldklopperij allemaal)

Succes.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Ik heb nog niet eerder gehoord dat je het oude vodje kon houden. :dunno:
Smells like rubber

BMWhub

Van het vodje heb ik het ook nooit eerder gehoord, wel van je oud paspoort waar de diverse stempels in kunnen staan waar je overal geweest bent en door de gezichtscontrole bent gekomen :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

d'r Blieje

Rijbewijs weet ik ook niet, was ook niet interessant (geen stempeltjes!) maar bij de pas knippen ze een hoek eraf met een gedeelte van het nr. (deze had veel stempeltjes!) dan kun je hem weer mee naar huis nemen.

In het uiterste geval ben je je pas dus kwijt, gestolen of zo...  :-X kun je hem ook niet inleveren toch?  :twisted:

Blieve lache...8)

DeWitte

ja maar dan moet je naar de pliessie, aangifte doen en is het volgens mij duurder?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Maak er een mooie dubbelzijdige kopie van, dat lijkt ook net echt en heb je verder geen gezeik aan je kop.  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

idd, voor de vrachtauto en/of bus moet je een medische keuring ondergaan bij een arts zijnde niet je eigen huisarts. Kosten daarvan zijn verschillend van 65 tot wel 150 euro. (ik moet komend jaar) Mja, het laten vervallen van de C of D is ook jammer....krijg je niet meer terug zonder weer opnieuw te gaan lessen etc.
Ik betaal iig 75 euro voor de keuring.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 07 oktober, 2009, 05:50:38
Ik betaal iig 75 euro voor de keuring.

Dat is de meest gebruikelijke prijs.
Ga in ieder geval op tijd, 4-5 maanden van tevoren, dat kan veel geld uitsparen.
Ik was veel te laat omdat ik het niet wist (van die keuring) en dat heeft mij veel geld gekost.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Citaat van: YZF_Ron op 07 oktober, 2009, 05:50:38
idd, voor de vrachtauto en/of bus moet je een medische keuring ondergaan bij een arts zijnde niet je eigen huisarts. Kosten daarvan zijn verschillend van 65 tot wel 150 euro. (ik moet komend jaar) Mja, het laten vervallen van de C of D is ook jammer....krijg je niet meer terug zonder weer opnieuw te gaan lessen etc.
Ik betaal iig 75 euro voor de keuring.

Wat ze mij verteld hebben blijft geregistreerd staan dat je C en/of D hebt, je kunt dan als het moet nog altijdt een vodje aanschaffen (kost wel wat, maar dan heb je wel wat), je hoeft er dus niet meer extra voor op examen te gaan. Even op de gemeente na vragen.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Citaat van: YZF_Ron op 07 oktober, 2009, 05:50:38
idd, voor de vrachtauto en/of bus moet je een medische keuring ondergaan bij een arts zijnde niet je eigen huisarts. Kosten daarvan zijn verschillend van 65 tot wel 150 euro. (ik moet komend jaar) Mja, het laten vervallen van de C of D is ook jammer....krijg je niet meer terug zonder weer opnieuw te gaan lessen etc.
Ik betaal iig 75 euro voor de keuring.

De mijne is nog tot 2016 goed. Ik hoef dus nog ff niet op keuring.
Smells like rubber