motorrijders ontspringen de dans, kilometerheffing

Gestart door DeWitte, 15 november, 2009, 10:01:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerVolkskrant
VIJF VRAGEN OVER,

Er moeten nog details worden ingevuld, maar verwacht wordt dat de kilometerheffing gunstig uitwerkt op het verkeer.

Hoe werkt het eigenlijk?
In de auto komt een kastje dat via de satelliet bijhoudt waar, wanneer en hoeveel kilometer u rijdt. Het apparaatje stuurt de informatie door naar het inningskantoor dat de rekeningen opmaakt en verstuurt. U mag de apparatuur zelf kiezen; voor de eerste inbouw krijgt u een vergoeding.

Wie weten er allemaal waar ik heb gereden?
Volgens het ministerie wordt alleen de hoognodige informatie doorgegeven. Het bureau dat de factuur opstelt weet alleen hoeveel kilometers er worden gereden en wat dat kost. 'Niet waar u bent geweest.'

Ben ik straks meer geld kwijt?
De kilometerheffing komt in de plaats van de motorrijtuigenbelasting en de aanschafbelasting bpm. Het is niet de bedoeling dat het nieuwe systeem duurder wordt dan het oude. Of u meer gaat betalen hangt af van uw rijgedrag. Er komt een basistarief voor heel Nederland dat nog niet exact is vastgesteld. Schone auto's betalen minder dan vuile, de spits is duurder dan de rustige uren.

Zijn de files straks opgelost?
Onderzoek heeft uitgewezen, aldus het departement, dat dankzij de kilometerheffing het aantal gereden kilometers met 15 procent zal afnemen. De files zouden met de helft verminderen. Ook het aantal verkeersdoden zou met 7 procent teruglopen. Voorts gaat het milieu erop vooruit, CO2 en fijnstof nemen met 10 procent af.

Wanneer hoef ik niets te betalen?
Als u nu geen motorrijtuigenbelasting betaalt, ontloopt u de kilometerheffing. Dat gaat dus vooral op voor brandweer en politie. Heeft u een oldtimer van vóór 1 januari 1987, dan bent u spekkoper. Ook motorrijders ontspringen de dans, omdat het moeilijk is om het kastje in een motor in te bouwen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Fijn dat wij motorrijders de dans ontspringen, maar ik was eigenlijk niet van plan om in MIJN auto's een kastje te laten inbouwen, toch? Kan je toch niemand verplichten zoiets  :evil: > iig gelijk eruit slopen  :yes6rs: :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gassie

Citaat van: Dwars® op 15 november, 2009, 10:03:11
Fijn dat wij motorrijders de dans ontspringen, maar ik was eigenlijk niet van plan om in MIJN auto's een kastje te laten inbouwen, toch? Kan je toch niemand verplichten zoiets  :evil: > iig gelijk eruit slopen  :yes6rs: :-X
daar heb je niks aan te willen en eruit slopen is geen optie omdat er scanners en camerá overal komen te staan die je kenteken scannen en dan meteen je signaal meten,meten ze niks dan heb je een probleem
KTM SMT 2011

QuattroFrits

Citaat van: Gassie op 15 november, 2009, 10:08:35
,meten ze niks dan heb je een probleem

Nee want kijk maar op de gps registratie, mijn auto stond thuis.
Op die foto van jullie staat gegarandeerd een omgekatte auto.

En nu het volgende, krijgen wij de reeds betaalde BPM terug of zijn we die gewoonweg kwijt ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Gassie

trouwens heb je al eens verder gedacht met deze technologie ze kunnen ook kijken hoe hard je rijdt het wordt nog zo erg dat je gewoon een acceptgiro thuis krijgt zo van u heeft toen te hard gereden in een 30km zone  graag betalen en u heeft daar en daar geparkeerd en daar is een parkeerverbod
ze zeggen nuvan niet maar het kan wel al  :-X
KTM SMT 2011

Gassie

Citaat van: QuattroFrits op 15 november, 2009, 10:14:49
Citaat van: Gassie op 15 november, 2009, 10:08:35
,meten ze niks dan heb je een probleem

Nee want kijk maar op de gps registratie, mijn auto stond thuis.
Op die foto van jullie staat gegarandeerd een omgekatte auto.

En nu het volgende, krijgen wij de reeds betaalde BPM terug of zijn we die gewoonweg kwijt ?  :roll:
ik denk dat je dan te maken krijgt met omgekeerde bewijslast ze zeggen bewijs maar dat je thuis bent
KTM SMT 2011

@Nippon

#6
Citaat van: Dwars® op 15 november, 2009, 10:03:11
Fijn dat wij motorrijders de dans ontspringen, maar ik was eigenlijk niet van plan om in MIJN auto's een kastje te laten inbouwen, toch? Kan je toch niemand verplichten zoiets  :evil: > iig gelijk eruit slopen  :yes6rs: :-X


dat geloof ik niet  :roll:

denk dat voor brommers alles bij 't oude blijft "BPM en wegenbelasting" tot ze daar ook weer een leuke oplossing voor gevonden is  :oops:

en de meeste motoren zouden bij kmhefing minder betalen  ;)
jullie rijden toch alleen in de eifel  :mrgreen:
het autorijden kan mij niet duur genoeg gemaakt worden  :?

Timeeh

Je betaalde bpm ben je kwijt.
Het is alleen goedkoper als je je een nieuwe auto gaat kopen. Nu maakt het allemaal geen zak uit!  :lol:.

Maarja, gaan ze dan overal poortjes plaatsen? bv als je Voerendaal in rijdt? Of worden alleen autoweg km belast?
Ik ga me n auto met Duitse platen aanschaffen.

Joepie1958

Voorlopig zullen motorrijders geen km. heffing betalen, maar......... als de technologie qua inbouw te realiseren is zal dat geintje ook wel over zijn :shock:
Ik denk dat ik mbt. het koekblik maar als gewetensbezwaarde door het leven ga, eerst harde bewijzen dat ze via dat systeem niet mijn positie kunnen peilen (dat kunnen ze wel, anders weten ze immers niet op wat voor weg dat ik rij en op welk tijdstip ivm bv. spitsheffing) en dat ze die gegevens niet gebruiken voor zaken die niets met km. heffing te maken hebben :oops:
Van de andere kant houdt dit systeem natuurlijk weer een hoop mensen aan het werk, controlepunten controleren, foute facturen corrigeren, en dan zwijg ik nog over het inbouwen in alle auto's van die geweldige controlekastjes. :evil:
En wat gebeurd er als je geen GPS signaal hebt, vaak in lanen en tussen hoge gebouwen heb je geen ontvangst, gaat dat ding dan op alarm en ben je de zaak aan het flessen? :yes6rs:
Je zult maar crimineel zijn in dit landje, moet je alles met het openbaar vervoer anders ben je zo te traceren :twisted:
Ik denk dat Camiel hier nog niet klaar mee is :D
Toch denk ik dat het gewoon doorgaat, is net zoiets als met de pensioenleeftijd, niemand wil gedwongen doorwerken na z'n 65e, maar het kabinet (onze vertegenwoordigers die het niet nodig vonden om een referendum te houden) beslist toch dat het doorgaat, ondertussen hebben we wel vutpremie en prepensioen betaald :shock:
Ok. die vutpremie was voor mensen die toendertijd eerder mochten stoppen met werken, maar het prepensioen was toch voor jezelf? :cry:
Zoals mijn vrouw al zei: straks als ik 70 ben en mag stoppen met werken zeggen ze gewoon.... helaas de pot is leeg zoek 't je maar uit :-X
En aangezien mijn vrouw altijd gelijk heeft.................. :headbang:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Gassie

Citaat van: Timeeh op 15 november, 2009, 11:36:59
Je betaalde bpm ben je kwijt.
Het is alleen goedkoper als je je een nieuwe auto gaat kopen. Nu maakt het allemaal geen zak uit!  :lol:.

Maarja, gaan ze dan overal poortjes plaatsen? bv als je Voerendaal in rijdt? Of worden alleen autoweg km belast?
Ik ga me n auto met Duitse platen aanschaffen.
het zijn geen poortjes het werkt eigenlijk op gsm techniek en gps zo bepalen ze je positie en de gereden km worden via het gsm netwerk verstuurt
KTM SMT 2011

SuzukiLimburg

Volgens mij kun je via het GSM netwerk niet iemand zijn locatie bepalen. Hoogstens de zone waar iemand zich in bevind. Het is volgens mij niet zo nauwkeurig dat ze kunnen zien of je oip de snelweg of op de ventweg rijdt.

Maar tot zover lees ik hierboven alleen maar speculaties en daar schiet je niks mee op. Ik zou zeggen; wacht af totdat het zover is want dat kan nog wel even duren. En er zullen gegarandeerd methodes komen om de heffing op de een of andere manier te misleiden.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: Gassie op 15 november, 2009, 10:08:35
Citaat van: Dwars® op 15 november, 2009, 10:03:11
Fijn dat wij motorrijders de dans ontspringen, maar ik was eigenlijk niet van plan om in MIJN auto's een kastje te laten inbouwen, toch? Kan je toch niemand verplichten zoiets  :evil: > iig gelijk eruit slopen  :yes6rs: :-X
daar heb je niks aan te willen en eruit slopen is geen optie omdat er scanners en camerá overal komen te staan die je kenteken scannen en dan meteen je signaal meten,meten ze niks dan heb je een probleem

moet jij eens opletten hoe "creatief" mensen hiermee worden :yes6rs: ik zal me iig met hand en tand ertegen verzetten :guns:, tis toch godverdomme godsgeklaagd dat mij in een door mij betaalde auto de overheid een kastje wil hangen :evil: gaat niet gebeuren. Daarbij hoe zit het met privacy, zo kan geen mens meer vreemd gaan of zoiets  :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Als ze niet weten waar ik ben geweest:
- Hoe kan ik dan een "factuur" opvragen/controleren
- Hoe kan ik dan bezwaar aantekenen tegen onjuist gefactureerde kilometers? Bijv rijden in het buitenland in rekening gebracht...

Ik ben bang dat Camile er nog niet helemaal is  :?
Blieve lache...8)

B-Witch

tel es uit... ik rij gemiddeld 1200 kilometer per maand, waarvan zeker 1000 voor het werk, dat is dus 80.40 als het tarief op zijn hoogst is.
dan daarbij ben ik afhankelijk van rijden in de spits, dat ook nog eens extra belast wordt, krijg ik dadelijk een rekening van 100 euro per maand???
En dat terwijl mijn tarief per kwartaal nu zo'n 115 euro is.... dus met andere woorden moet ik dan het 3 voudige betalen?
Tel daar de brandstof nog es bij, van zo'n 160 euro per maand (oke, mijn bolide is niet de zuinigte), is het optelsommetje snel gemaakt: kost mij het op en neer forenzen, boodschapjes doen en taxi spelen voor de kids, dadelijk een 260 euro per maand....( nog geen slijtage ect meegeteld)
Dan de reiskosten vergoeding van de baas ervan tellen, dan moet ik nog een 100 euro per maand zelf bij tikken...
Gaat wel erg veel worden als toekomstig alleenverdiener.... :?
Motor pakken is dan de enige oplossing, maar zal ook niet altijd kunnen.
Zuinige auto kopen zet ook geen echte zoden aan de dijk, en met 2 grotere kids kun je nu eenmaal geen zuinige cuore als gezinauto hebben.
Strontziek word ik van het huidige kabinet, kwartje van Kok, Euro, tot 67 jaar werken, alles is ons door de strot geduwd en wij domme hollanders slikken ook nog  :banghead4rv:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Gassie

Citaat van: Suzuki-Girl© op 15 november, 2009, 20:39:06
tel es uit... ik rij gemiddeld 1200 kilometer per maand, waarvan zeker 1000 voor het werk, dat is dus 80.40 als het tarief op zijn hoogst is.
dan daarbij ben ik afhankelijk van rijden in de spits, dat ook nog eens extra belast wordt, krijg ik dadelijk een rekening van 100 euro per maand???
En dat terwijl mijn tarief per kwartaal nu zo'n 115 euro is.... dus met andere woorden moet ik dan het 3 voudige betalen?
Tel daar de brandstof nog es bij, van zo'n 160 euro per maand (oke, mijn bolide is niet de zuinigte), is het optelsommetje snel gemaakt: kost mij het op en neer forenzen, boodschapjes doen en taxi spelen voor de kids, dadelijk een 260 euro per maand....( nog geen slijtage ect meegeteld)
Dan de reiskosten vergoeding van de baas ervan tellen, dan moet ik nog een 100 euro per maand zelf bij tikken...
Gaat wel erg veel worden als toekomstig alleenverdiener.... :?
Motor pakken is dan de enige oplossing, maar zal ook niet altijd kunnen.
Zuinige auto kopen zet ook geen echte zoden aan de dijk, en met 2 grotere kids kun je nu eenmaal geen zuinige cuore als gezinauto hebben.
Strontziek word ik van het huidige kabinet, kwartje van Kok, Euro, tot 67 jaar werken, alles is ons door de strot geduwd en wij domme hollanders slikken ook nog  :banghead4rv:
mis ik wat
KTM SMT 2011