Hoofdmenu

Autopraat

Gestart door Yvil, 24 november, 2009, 21:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Citaat van: YZF_Ron op 05 december, 2009, 12:48:31
als ik toch 500.000 km met een auto moest doen, kocht ik een per 50 jaar een nieuwe...mja, dan is de asbak al versleten  :shock:

Er zijn ook mensen die maar ongeveer 3 tot 5 jaar doen over 500.000 km, misschien zelfs nog korter.
Ik heb een neef die +/- 200.000 per jaar rijdt.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Daar komt nog eens bij dat je ze natuurlijk niet persé allemaal zelf hoeft te rijden.
Je kujnt best een auto met 200.00km kopen en er dan zelf nog een paar ton bij zetten.
Zelf zou ik het ook niet zo lang uithouden met een auto. Met 30.000 km per jaar zou me dat te lang duren.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Timeeh

De Astra 1.7cdti van m`n werk is nu zo'n 1,5jaar oud met zo'n 450.000km op de klok. Buiten het normale onderhoud enkel de bak onder garantie laten vervangen bij 430.000km.
:lol:

Yvil

#48
De Astra 1,7 diesel stationwagon (2002) van mijn schoonouders heeft op dit moment ruim 430.000 km
gelopen en die doet het ook nog steeds zonder enig probleem. Het kan dus wel met de motoren van
tegenwoordig.

Maar goed, nog steeds geen nieuwe gevonden... Weet er iemand ergens een Ibiza 1,9 TDI (2003) met
130 pk te staan voor een redelijke prijs? Ik ben er nu naar twee gaan kijken, maar met beide is het niks
geworden. Van de één klopte de onderhoudshistorie niet waaronder het vervangen van de distr.riem,
en de andere was volgens mij een schade auto en was over het algemeen niet goed mee omgegaan.

Grtz


Busaberke

Citaat van: Timeeh op 06 december, 2009, 12:57:23
De Astra 1.7cdti van m`n werk is nu zo'n 1,5jaar oud met zo'n 450.000km op de klok.

430.000km in 1,5 jaar ?  :shock: :shock:
Da's wellicht een nul te veel ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Dat is 822 km per dag als je iedere dag zou rijden  :schater:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Timeeh

En toch klopt het! :D
Auto rijd elke dag (op een paar feestdagen na) een retourtje Parijs, met enkele tussenstops. Dus, dat is rond de 850 en 1000km per dag! :D

Busaberke

Citaat van: Timeeh op 07 december, 2009, 09:56:14
En toch klopt het! :D
Auto rijd elke dag (op een paar feestdagen na) een retourtje Parijs, met enkele tussenstops. Dus, dat is rond de 850 en 1000km per dag! :D

WOW!
Da's errug veel, jouw baas gaat niet vrolijk worden van de kilometerheffing!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Timeeh

#53
Citaat van: Busaberke op 07 december, 2009, 11:34:16
Citaat van: Timeeh op 07 december, 2009, 09:56:14
En toch klopt het! :D
Auto rijd elke dag (op een paar feestdagen na) een retourtje Parijs, met enkele tussenstops. Dus, dat is rond de 850 en 1000km per dag! :D

WOW!
Da's errug veel, jouw baas gaat niet vrolijk worden van de kilometerheffing!

Ik heb me nog niet echt verdiept in de kmheffing. Maar volgens mij is het alleen in Nederland. Deze auto rijd max 75km per dag in Nederland :D.
Dus, volgens mij pakt het voor hem voordeliger uit. Je zit ook nog met 2x tol per dag :D

Alleen de andere auto's rijden wat meer in Nederland. Maarja, zal toch wel allemaal doorberekend worden! haha

the Stig

Citaat van: karz op 07 december, 2009, 09:44:18
Dat is 822 km per dag als je iedere dag zou rijden  :schater:

:rofl:

@Nippon

Citaat van: Timeeh op 07 december, 2009, 09:56:14
En toch klopt het! :D
Auto rijd elke dag (op een paar feestdagen na) een retourtje Parijs, met enkele tussenstops. Dus, dat is rond de 850 en 1000km per dag! :D


:shock:  heb je daar een vriendin  :mrgreen:

Timeeh

Citaat van: BoxerQ op 07 december, 2009, 18:56:23
Citaat van: Timeeh op 07 december, 2009, 09:56:14
En toch klopt het! :D
Auto rijd elke dag (op een paar feestdagen na) een retourtje Parijs, met enkele tussenstops. Dus, dat is rond de 850 en 1000km per dag! :D


:shock:  heb je daar een vriendin  :mrgreen:

Ik reed echt niet elke dag... Is niet vol te houden. Ik rij nu alleen nog met hoge uitzondering.
Nee, geen vriendin daar wel altijd een hoop Jappaners blij gemaakt! :D

Yvil

We zijn eruit en hebben vandaag getekend voor onze nieuwe auto!!  :yeah:

Ik heb vandaag gewoon gewerkt, maar m'n meisje is even gaan shoppen.
Heeft ze onderstaande schoonheid op de kop weten te tikken  :mrgreen:

Seat Leon 1.9TDI (110PK) - Signo

Bouwjaar juni 2003
Km.stand 125.260 km

Eigenlijk precies dezelfde als dat we hadden, alleen zonder de (sedan)kont,
3 jaar jonger, diesel en een stuk minder kilometers!! Verder alles erop en
eraan!! Navigatie, climate-controle, cruisecontrole, trekhaak (handig), enz.

Hier enkele foto's:







Donderdag of vrijdag gaan we hem halen.


DeWitte

bij een st(d)ealer(T) gekocht?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Citaat van: Dwars® op 08 december, 2009, 07:15:30
bij een st(d)ealer(T) gekocht?


Nee, die kerel had gewoon heeeeel veel auto's in zijn garage staan  :schater:

Maar ja, idd bij een dealer, hoezo? We hebben de afleverbeurt en heel die zeik
achterwege gelaten en volgens mij een goede prijs weten af te spreken.  :yes6rs:

Check je pb