Robbie Knievel gaat 16 Dubbeldekkers springen

Gestart door Busaberke, 17 december, 2009, 12:10:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Vijfendertig jaar nadat zijn vader een poging deed een wereldrecord te zetten gaat zoonlief eindelijk de uitdaging aan. In mei komend jaar zal Robbie Knievel een poging wagen om over zestien dubbeldeks bussen te springen.



 

Het was op 26 mei 1975 dat Evel Knievel onder het toeziend oog van 90.000 fans in het Wembley Stadion een poging deed om over dertien enkeldeks AEC Merlin bussen te springen. Een poging die jammerlijk mislukte en waarbij de waaghals zijn heup brak.

Knievel sr. deed zijn poging op 37e jarige leeftijd, stukken jonger dan Knievel jr. die op 48e jarige leeftijd de uitdaging aan zal gaan. Robbie heeft in zijn carrière inmiddels meer dan 250 sprongen gemaakt, en daarbij 20 wereldrecords gevestigd. Zo sprong hij over 21 Hummers in de Texas Motor Speedway, 24 Coca-Cola trucks in het Kings Island Amusement park en sprong hij 33 jaar na zijn vaders poging over 14 Greyhound bussen in Kings Island.

In tegenstelling tot zijn vader, die in 1975 de poging waagde in het Wembley Stadion, zal Robbie de sprong in het Battersea Power Stadion gaan uitvoeren, aangezien het Wembley Stadion een te dure onderneming zou worden.

Net als zijn vader zal Robbie de sprong uitvoeren met een Harley-Davidson XR750, een motor die veel zwaarder is dan de gebruikelijke tweetakt offroad motoren. Hierdoor zal hij eerder en harder landen, wat de poging alleen maar moeilijker maakt.



Robbie Knievel:
Soms krijg ik vlinders in mijn buik voor een sprong, soms kakkerlakken. Dat is afhankelijk van de stunt. Ik denk dat deze wel een paar kakkerlakken zal opleveren. Mijn vader zei ooit dat ik een betere rijder was dan hem toen ik twaalf was, dus ik dit gaan proberen.

Met de XR750 zal ik harder landen omdat de vering niet zo goed en de motor zwaarder is, mijn rug heeft in het verleden al aardig wat te verduren gehad. Hoewel mijn vader's sprong eindigde met gebroken botten en veel pijn ben ik ervan overtuigd dat hij bij deze poging zal glimlachen. Waaghalzen zijn een uitstervend ras. Ik ben trots er door een te zijn opgevoed en er zelf een te zijn.

Bron: motorfreaks.nl

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Citaat van: Busaberke op 17 december, 2009, 12:10:56
Vijfendertig jaar nadat zijn vader

De appel valt niet ver van de boom, en blijkbaar heeft zoonlief niet veel meer verstand dan z'n ouwe heer ! :rofl:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

 :worship-cool: :worship-cool: der zijn er maar een paar op de wereld die zo gek zijn. Ik vind het gaaf. :yes6rs:
Smells like rubber

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

Die gasten zijn goed voor een leuk stukje entertainment  :mrgreen:

bijvoorbeeld programma's zoals "Destroyed in Seconds" bij Discovery Channel  :lol: