Hoofdmenu

winterbanden?

Gestart door DeWitte, 23 december, 2009, 08:38:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

winterbanden op je koekblik of niet? wij hebben op onze achterwiel aangedreven Mx5 winterbanden :-X, laat ik toch liever in de Saab (automaat) voorwielaangedreven op zomerbanden zitten met deze condities, stuurt/remt stukken beter. Bij de Mx5 hoef je maar naar het gaspedaal te kijken om 180gr draai te maken. Of wel wat is wijsheid en hoe doe jij het???  :?

hier wat filmpjes :-X

http://www.youtube.com/v/8ncga6UxlHM&hl=nl_NL&fs=1&

http://www.youtube.com/v/ByFcE0Eb8Ek&hl=nl_NL&fs=1&

http://www.youtube.com/v/GlYEMH10Z4s&hl=nl_NL&fs=1&

http://www.youtube.com/v/50UuzLmaJAM&hl=nl_NL&fs=1&

http://www.youtube.com/v/KahaA5h_KrI&hl=nl_NL&fs=1&

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Ik denk dat ik wel met zomerbanden moet rijden op de bedrijfswagen
ik heb namelijk een band voor zware belasting (voor al m'n Makita/Gedore gereedschap)  :mrgreen:
ik vraag me af of je dat wel hebt in winterbanden   

Timeeh

Wij hebben op de Polo en op de Leon winterwielen liggen, mede omdat de zomerbandjes ver op waren en we toch regelmatig naar Duitsland gaan.
Renée heeft op de Smart (achterwiel aangedreven) van het werk alleen zomerbandjes liggen en die kwam met de sneeuw niet eens de straat bij ons omhoog  :mrgreen:

QuattroFrits

Ik heb ook op de polo en op de A4 winterbanden en dat merk je echt wel heel goed, ik zou in de winter niet meer zonder willen en op de filmpjes is te zien en te horen wat ik ook al wist.
En ook voor winterbanden is er een extra load.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Ik heb voorheen altijd gedacht dat winterbanden onder Nederlandse omstandigheden niet echt noodzakelijk waren mits dat je je rijstijl voldoende aanpast aan de omstandigheden.
Maar toen ik zo'n 60.000 km/jr ging rijden en voor het eerst winterbanden op m'n leasebak kreeg, ben ik die dingen al snel enorm gaan waarderen.
De grip bij optrekken / bochtenwerk is absoluut een stuk beter, maar minstens zo belangrijk: de remweg is ook een stuk korter dan met zomerbanden als het nat/glad is. En hard remmen is soms nodig in onvoorziene omstandigheden, ongeacht je rijstijl.
Daarom heb ik meteen een set winterbanden voor m'n prive auto aangeschaft, ik wil er niet meer zonder.
Nadeel voor mij is dat ik m'n rijstijl toch ook wel weer aan de winterbanden aanpas, met als gevolg dat ik na het wisselen van de banden weer moet wennen aan de zomerbanden als het nat is.  :oops:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Ik heb ook voor biede auto's een set winterbanden. Ik zou niet meer zonder willen (in de winter natuurlijk he). Ik rijd iedere dag 110 km en merk dat ik met dit soort weer zeker voordeel heb.
Smells like rubber

karz

#6
winterbanden idd, en opzich kost het niet zoveel,
de periode dat je met je winterbanden bolt, slijten je zomerbanden niet.


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Proud on the South  

De Sjeng

God Forgives, I Don't

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Niks geen winterbanden op mijn Jimny.
Gisteren voor het eerst een kwartslag met hem gedraaid, maar dat kwam door dat ik op een stuk ijs op de weg gas ging geven, en daar helpen zelfs winterbanden niet.
Ik moet zeggen dat ik nu wel veel profijt van mijn vierwiel aandrijving heb  :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Toledo

Ik rij met een lage bandenspanning, net als een trialmotor zeg maar, voor extra grip. Ik hoef toch niet veel te rijden , en als ik extra winterbanden moet gaan halen, zijn deze dadelijk nog duurder dan de auto zelf.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017