Brandstof weer duurder

Gestart door Busaberke, 28 december, 2009, 12:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

De overheid heeft wederom besloten om per 1 januari de accijnzen op motorbrandstoffen te verhogen.




Argument is het doorvoeren van de jaarlijkse prijsindexatie, welke is vastgesteld op 1,9 procent. Benzine wordt daardoor 1,33 cent per liter duurder, zwavelvrije dieselolie 0,79 cent. Voor LPG wordt de energiebelasting ingebouwd in het accijnstarief en zo overgestapt op een uniform tarief (in de accijns). Samenvattend wordt LPG 1,5 cent duurder, aldus Paul van Selms van UnitedConsumers.com.

Hiermee slaat, volgens Van Selms, de overheid een dubbelslag. Ten eerste stijgen de accijnsinkomsten voor 2010. Ten tweede neem de BTW inkomsten over 2010 toe, omdat dit geheven wordt over de productprijs, inclusief accijns.

Dit alles nog los van het feit dat een hogere brandstofprijs door belastingen (Nederland kent ongeveer de hoogste benzineprijs van de wereld) de inflatie weer aanjaagt. Dat zal dan eind 2010 wederom de reden zijn voor een inflatie correctie op de accijns voor 2011.

bron: motor.nl

een gelukkig 2010 ....


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joepie1958

Ik ga wederom een verzoek indienen bij het ministerie van Financien.
Als wij op het tankstation zoveel accijns, btw en weet ik wat voor belastingen binnenslepen willen we ook als belastingambtenaren behandeld worden, inclusief middagpauzes, gesloten loketten als we moeten pissen, alleen open als het ons uitkomt, onvriendelijke klantenbehandeling :oops: en uiteraard ook een ambtenarensalaris :mrgreen:
Maar het zal er wel op neerkomen dat we ivm. de nieuw te maken CAO de nieuwkomers er sowieso op achteruit gaan en het voor de rest stilstand of slechtere arbeidscondities zal gaan opbrengen (met dank aan de Bovag die vindt dat tankstations tegenswoordigs niet meer bij het garagebedrijf behoren)

BESTE REGERING.......... U IS BEDANKT :cry: :cry: :cry:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

B-Witch

Associale graaiers daar in Den Haag...  :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Timeeh


Gassie

loont dan toch de moeite om ff te tanken in belgie
KTM SMT 2011

De Sjeng

Citaat van: Gassie op 28 december, 2009, 18:32:20
loont dan toch de moeite om ff te tanken in belgie

Tank uit principe in belgie(ook voor de prijs natuurlijk) al is het alleen om die graaiers hier niets te gunnen.
God Forgives, I Don't

Steefke™

Ik tank altijd in belgie. Waar ik tank scheelt het ongeveer 12 cent ten opzichte van de prijs in nederland.
Smells like rubber

Timeeh

 :stupid: Wij proberen ook altijd in Belsj te tanken. Van de week euro98 voor €1,20 getankt :D

B-Witch

Eigenlijk best dom van mij, ik woon 5 km van Belsj af, maar tank er eigenlijk nooit.
In het kader van de bezuinigingen, toch maar eens gaan doen als ik dat verschil in prijs zo hoor :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Maandag in Luxemburg getankt 1,066 vandaag weer getankt 1,074  :mrgreen: en toen langs Gulf in Vaals gereden  :( 1,436
Het gaat on Euro 95 .
Proud on the South  

DeWitte

CiteerNederlandse benzineprijs hoogste van Europa

De accijnsverhoging van brandstof in Nederland per 1 januari maakt het dat Nederland nog altijd het duurste land is in Europa om benzine te tanken. Dat blijkt uit een overzicht van de ANWB. De accijnzen zijn met 1,9 procent omhoog gegaan, maar omdat de BTW wordt geheven over de productprijs inclusief accijns wordt benzine door de accijnsverhoging 1,5839 cent duurder en diesel 0,9342 cent. Het afgelopen jaar was wat betreft het gemiddelde prijsniveau van motorbrandstoffen een normaal jaar, vergelijkbaar met de prijzen in 2006 en 2007. Door de extreme piek in brandstofprijzen in 2008 startte 2009 met lage prijzen, welke voor benzine diesel en LPG gedurende het jaar langzaam opliepen. Benzine steeg bijna 25 cent, diesel 10 en LPG 15 cent.

In landen als Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk ligt de benzineprijs aanzienlijk lager. Een liter benzine is in Zwitserland 28 procent goedkoper dan in Nederland. Ook in Oostenrijk en Luxemburg ligt de prijs ongeveer een kwart lager dan in ons land. Maar ook in Spanje en Griekenland is benzine eveneens een kwart goedkoper. Door te wachten met tanken tot de grens met Frankrijk of Duitsland is gepasseerd, kan ruim tien procent worden bespaard en ook in Italië is benzine elf procent voordeliger.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away