Bikers Classics op 11-12-13 juni 2010 op Spa-Francorchamps

Gestart door Busaberke, 19 januari, 2010, 12:34:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Liefhebbers van klassieke racemotoren en fameuze Grand Prix coureurs kunnen het weekend van 11 tot en met 13 juni 2010 reserveren voor een bezoek aan de Bikers' Classics op het circuit van Spa-Francorchamps in België.

De organisatie van het toonaangevende klassieke motorevenement in Europa heeft er alles aan gedaan om een zo gunstig mogelijke datum voor de Bikers' Classics te verkrijgen, met als prettig gevolg dat deze achtste editie volgend jaar niet samenvalt met een MotoGP of WK Superbike. Op deze wijze zijn meer GP-rijders beschikbaar en kunnen de fans hun weg wat makkelijker vinden naar het circuit in de Ardennen.

Vele kampioenen uit het verleden zijn de laatste jaren al te gast geweest in Spa-Francorchamps en in het weekend van 11 tot en met 13 juni 2010 zal dat weer zo zijn. Daarnaast worden vele beroemde racemotoren uitgestald, waarbij altijd een aantrekkelijke thema de leidraad is.

Grote vedetten als Giacomo Agostini en Luigi Taveri zijn al benaderd om aan de start te komen, maar deze keer wordt ook aan de zijspanklasse gedacht. De voornaamste wereldkampioenen van de laatste drie decennia worden met hun motoren in de parade verwacht.

De 4 Hours of Spa Classic Endurance staat eveneens op het programma, evenals het circuitrijden met oude motoren voor 700 particuliere deelnemers.

Kortom, een niet te missen datum !



bron: bikersclassics.be


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Smells like rubber

Busaberke

Citaat van: Steefke™ op 20 januari, 2010, 21:39:32
Lijkt me echt gaaf om te zien. Ik zal het noteren. :yes6rs:

gaaf?
het is echt een van de mooiste motorsportevenementen die ik ken!
Het barst er van de klassiekers, je mag de meeste pitboxen in en af en toe loop je nog een bekende oud coureur tegen het lijf.
Wellicht een leuke bestemming om met een MFL delegatie te bezoeken.
enkele piccie's van 2 jaar geleden:

















Ook bij NSU heeft een ontwerper last gehad van stuiptrekkingen ...










Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Citaat van: Busaberke op 21 januari, 2010, 20:16:50
Citaat van: Steefke™ op 20 januari, 2010, 21:39:32
Lijkt me echt gaaf om te zien. Ik zal het noteren. :yes6rs:

Wellicht een leuke bestemming om met een MFL delegatie te bezoeken.


Goed idee :worship-cool:. Ik heb het in mijn agenda genoteerd. Ik zal tegen de tijd wel ff pben.
Smells like rubber