bouw je eigen ideale motorfiets

Gestart door DeWitte, 04 januari, 2010, 17:18:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Effe een filosofeer-topic starten: dit na aanleiding van Sjengs pekelfiets die ut toch net niet helemaal is. Wanneer bouwt er 'ns een fabrikant een motorfiets die helemaal klopt.

'k Heb zelf het gevoel dat het meeste wat er nu rondrijdt het nog niet echt is. Ofwel te licht of te zwaar, ofwel teveel in de sport danwel all-roadhoek, doodsaai of ???

Wij hier, als specialisten :yes6rs:, kunnen natuurlijk wel de heren designers helpen met eigenschappen bedenken.....

Roept u maar.....(nee niet met je eigen motor aan komen sjouwen)

hieronder dus

1-2-3 of meer cilinders?
reis of sport eigenschappen? etc etc etc....... :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

ok die van mij dan

2 cilinder, all-road, cardan, betrouwbaar motorblok, max 220 kg, ook geschikt voor echt van de weg af, plusminus 90 pk, flink in hoogte verstelbaar zadel (dus ook voor kortere pootjes), minimaal 25 ltr tank, dus.......... een kruising tussen BMW, KTM, Honda, Yamaha en Gas-Gas met een tikje Husqvarna en een scheutje Suzuki :yes6rs: :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Ik krijg het mijn bek niet uit maar.......waarschijnlijk zou ik met de bmw 1200 gs adventure als basis een heel stuk op de goede weg zijn, maar ik zou die lelijke boxer vervangen voor een vette V-Twin zoals bijvoorbeeld uit de Yamaha MT-01.  Dan heb je meer dan genoeg 'schub'. Verder schroefde ik er nog een breder Schurgers kuipje op om iets meer uit de wind te zitten voor de snelweg en met ingebouwde Garmin GPS en MP3 speler/radio. Nog drie van die alu koffers erop om de hele zooi in op te bergen. Uiteraard onderhoudsvrije cardan aandrijving en af fabriek al voorzien van een trekhaak.  :yes6rs: Je kan er nu alle kanten mee uit !! :mrgreen:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Steefke™

Smells like rubber

Desmo-devil

De nieuwe multistrada is het voor mij voor 90 % wat betreft de looks
100 % wat betreft aantal cilinders en motor karakter
Hoe het rijdt weet ik nog niet maar de recenties zijn veelbelovend.
Dus wat mij betreft is mijn ideale fiets mss geboren. Een piepklein minpuntje, de prijs  :mrgreen:
ff sparen nog

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2010, 17:18:59
Effe een filosofeer-topic starten: dit na aanleiding van Sjengs pekelfiets die ut toch net niet helemaal is. Wanneer bouwt er 'ns een fabrikant een motorfiets die helemaal klopt.

'k Heb zelf het gevoel dat het meeste wat er nu rondrijdt het nog niet echt is. Ofwel te licht of te zwaar, ofwel teveel in de sport danwel all-roadhoek, doodsaai of ???

Wij hier, als specialisten :yes6rs:, kunnen natuurlijk wel de heren designers helpen met eigenschappen bedenken.....

Roept u maar.....(nee niet met je eigen motor aan komen sjouwen)

hieronder dus

1-2-3 of meer cilinders?


dan ben ik een uitzondering :mrgreen:

De Sjeng

De nieuwe Super Ténéré 1200, komt aardig in de buurt, maar met koffers, en bij voorkeur met cardan. Daarbij wel natuurlijk een H-d bij voorkeur een ultra.
God Forgives, I Don't

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 04 januari, 2010, 19:22:12
waarom perse de cardan?

omdat 't schoon is  ;)

en schoon is geliefd in Europa  :roll:

SuzukiLimburg

Lijkt mij eigenlijk logisch om wel met je eigen motor als basis aan te komen sjouwen, want voor de meese mensen zal gelden dat ze hun motor gekocht hebben omdat deze in de buurt komt van de ideale motor.
De ideale motor is overigens lastig omdat het afhankelijk is wat je er mee gaat doen. Ik ga uit van gewoon op de weg rijden.

Ik begin dus wel met mijn eigen motor, de TL1000S;
2-cilinder 1000cc ivm koppel en vermogen
Gewicht verminderen met 20kg.
Betere stuureigenschappen
Kleinere afmetingen
Racebanden met veel grip
Grotere benzinetank
Minder verbruik (is nu 1 op 10)
Zitpositie meer rechtop
Meer remvermogen op beide wielen

Volgens mij kom ik dan gewoon bij de Aprilia RSV Mille uit, maar die is me nog te kostbaar.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

En bij een mille gaat je het koppel onderin tegenvallen tegenover je tls  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

dus de voorkeur hier gaat uit voor een dikke V-twin (all-road?) met cardan? een guzzi stelvio die niet kapot gaat dus? :rofl: :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

Nog effe nagedacht!

Uiterlijk van de super tenere (lekker grof)
Betrouwbaarheid van de BMW +cardan
verbruik van de eva track t-800cdi (2,5ltr/100km, aktie radius 900km)
rijeigenschappen  van Ktm adventure.
God Forgives, I Don't

DeWitte

betrouwbaarheid van de BMW? dacht ut niet en zeker niet de laatste (1200) series. Rijeigenschappen en remmerij daarentegen van een 1200 GS is echt wel top, doet niet onder voor de KTM, althans op de weg. Off road en op slecht wegdek kan de beemer nog niet mss ruiken aan Kateeh.

Voor bewezen betrouwbaarheid en kwaliteit neme men een HONDA, kan je niet omheen, toch?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Ik ben tevreden met m'n GS  :yes6rs:  Alleen het gewicht in combinatie met de zithoogte , is voor mij wel eens een probleem i.v.m m'n lengte  (1,70m) . Het meeste wat ik zoek in een motor, vind ik eigenlijk allemaal terug in deze motor. Cardan , zithouding , koppel , stuurgedrag , alles goed bereikbaar voor onderhoud ( zelf doen) , duur in aanschaf , wel waardevast . Dus mocht ik zelf een motorfiets bouwen zou veel van een gs erin terug te vinden zijn.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017