kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)

Gestart door DeWitte, 23 januari, 2010, 15:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Hieronder de link waar iedereen (leden en ook niet leden van de ANWB) via een vragenlijst kan stemmen en zelfs op het eind kan toelichten waarom je tegen bent :mrgreen: (of voor :roll:)

http://www.anwbledenpeiling.nl/

ik heb iig tegen gestemd, dit voornemen/plan kan imo nooit werken, is veels te DUUR, fraudegevoelig en maakt flinke inbreuk op je privacy. Daarbij verdom ik er aan mee te werken dat de overheid in MIJN eigendom een registratiekastje gaat bouwen. Is toch te zot voor woorden. Alternatieven zijn er zat, kilomterheffing op benzineprijs (alhoewel die al het hoogste is van heel Europa) of tolpoorten op de autowegen (is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid) en om de grote steden heen of we laten alles fijn bij het oude :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

wat 'n zever allemaal met die koekblikken  :?

mijn oplossing  :roll:

net als met 't hebben van honden 1e hond 200€
                                              2e hond 1600€
                                              3e hond afmaken  :-X

belachelijk gewoon een auto kopen om bij je baas te komen  :roll:
is toch zijn probleem  :confused: hij heeft mij gevraagd niet ik hem  :mrgreen:


Joepie1958

#2
De meeste mensen gaan bij hun baas vragen of ze please please please bij hem mogen werken, en als die baas vindt dat hij moet verkassen mag je mee >:(, hoeft niet :cry:, je kunt ook thuis blijven en bij de betreffende uitkeringsinstantie gaan vragen of zij nog wat centjes voor je hebben :-X, wat honden betreft..... 1e is van mijn vrouw, 2e is van mijn dochter :worship-cool:
Maar k.m. heffing.......... lamaar en bedenk wel dat ze dat ook zo maar eens voor motorfietsen zouden kunnen verzinnen  :evil:
Kom maar met wat beters beste Camiel :yes6rs:
Site v.d. anwb is een beeeetje overbelast :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

#4
Ik zie het probleem niet van die kilometerheffing.
De auto die ik rij is van de baas dus als hij wil dat ik rij, dan betaald hij de heffing.
Daarnaast koop ik me privé een dikke Audi A8 van 2500kg en rij daar een paar kilometer per jaar mee en lach me kapot, aangezien ik voor deze mastodont geen wegenbalesting hoef te betalen.

En wat betreft dat registratiekastje in jouw bezit...wat dacht je van de water-, gas- en elektrameter bij jou thuis? En zeg nou niet dat dat anders is.

Ik ben voor de kilometerheffing want daardoor kan ik mij privé de auto kopen die ik graag wil zonder over dure wegenbelasting na te moeten denken. Zeker als je uit de Randstad wegblijft zal het voor de gemiddelde koekblikchauffeur goedkoper worden.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joep

Ik ben tegen. Heel simpel. Moet met mijn privé auto naar het werk. Krijg wel woon-werk betaald maar dan nog. Houdt niet over en is voor dus ook niet voordeliger.

DeWitte

Citaat van: SuzukiLimburg op 23 januari, 2010, 20:52:50
Ik zie het probleem niet van die kilometerheffing.
De auto die ik rij is van de baas dus als hij wil dat ik rij, dan betaald hij de heffing.
Daarnaast koop ik me privé een dikke Audi A8 van 2500kg en rij daar een paar kilometer per jaar mee en lach me kapot, aangezien ik voor deze mastodont geen wegenbalesting hoef te betalen.

En wat betreft dat registratiekastje in jouw bezit...wat dacht je van de water-, gas- en elektrameter bij jou thuis? En zeg nou niet dat dat anders is.

Ik ben voor de kilometerheffing want daardoor kan ik mij privé de auto kopen die ik graag wil zonder over dure wegenbelasting na te moeten denken. Zeker als je uit de Randstad wegblijft zal het voor de gemiddelde koekblikchauffeur goedkoper worden.


typische korte termijn reactie van een leaseautorijder: zo van er betaald toch iemand anders (de baas) dus raakt het mij niet en de rest van de wereld interresseert mij niet> Als je ff verder nadenkt dan je neus lang is> Denk je niet dat als je baas de kmheffing te hoog vindt van jouw auto (eigenlijk de zijne want hij betaald het leeuwendeel 2/3 van dat koekblik :yes6rs:)aan jouw bel gaat trekken of je privekm's niet minder kunnen en dat je moet bij gaan lappen aan hem? Nu denk jij als leaserijder nl niet na over je privekm's. Dan wellicht wel, jouw maandelijkse eigen bijdrage (bijtelling) zou eens met sprongen omhoog kunnen vliegen. Ik ken al firma's die voor hun leasewagens geen buitenlandtankpassen verstrekken, vanwege het misbruik.

Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen. een heel groot verschil, appels met peren dus. Je kan dan niet eens meer met goed fatsoen vreemdgaan, je vrouw ziet meteen op de afrekening waar je geweest bent :mrgreen: :yes6rs:

Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php

met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

#7
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen.

so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

Als je niet of nauwelijks rijdt zal het met de beurten ook wel meevallen. Of je bent zo'n gek die 'm braaf ieder jaar een grote beurt laat geven bij 5k per jaar. Als je allrisk eens weg laat (een A8 is toch niets waard tegen die tijd ) dan zal het wel meevallen.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Dan zou ik met de A8 goedkoper uit zijn, dan dat ik nu ben met mijn 1500 kg auto. Ik kom net aan de 12 k per jaar met de auto.


Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.

Die 130 miljoen hebben we al betaald waarschijnlijk, of het nu komt of niet.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost.
En wij allemaal lekker in het buitenland tanken  :yes6rs:  , dat snappen ze in den Haag ook wel.
En over korte termijn gesproken, wordt er na 15 jaar nog benzine getankt ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:


Wat voor een gsm ??

Ik heb er wel een, alleen staat deze nooit aan.
En of een uitstaande gsm te traceren is betwijfel ik ten zeerste.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Heb zojuist ook tegen gestemd.

Ben er van overtuigd dat het een veel te duur en complex systeem is dat z'n beoogde doel niet of nauwelijks gaat bereiken (als ze het uiteindelijk aan de praat krijgen....) , maar de meeste burgers uiteindelijk wél een stuk hogere maandlasten gaat bezorgen.

Volgens de omslagpunt berekening met de huidige tarieven zal het in mijn huishouden qua autokosten van de S60 + Polo (tesamen < 25.0000km/jr) niet veel uitmaken, en wellicht geldt dat voor het merendeel van de huishoudens.

Echter, de mensen / bedrijven die veel km's moeten rijden i.v.m. hun werk gaan wel meer betalen. Die kosten worden uiteindelijk toch weer in de consumentengoederen, diensten etc doorberekend en dat verhoogd dan ook voor mij de lasten.

Dus waarom zouden we gaan investeren in een waanzinnig duur systeem dat onze privacy schendt ?
Ik zal er i.i.g. geen km meer of minder door gaan rijden!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Waar komen die basistarieven vandaan ??
Ik heb al ergens (weet helaas niet meer waar) een basistarief van 6ct per kilometer voor een A4 gelezen.
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
Als ik mijn auto's bij elkaar tel, A4 + Polo, zou het misschien hetzelfde blijven omdat de polo maar 3000 tot 4000 km per jaar rijdt.
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:41:04
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
.......
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.

Duhhh........ :stupid: Sinds wanneer krijgen wij van de overheid iets kado? Ik hoop toch niet dat iemand hier de Illusie heeft dat hij straks goedkoper uit is. :rofl: :schater: :schater: :schater:
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz. De rijke stinkerds hebben weer zoals normaal het meeste voordeel uit deze deal :-X  Voor iedereen met een normale auto, betekend het gewoon dat hij straks duurder uit is. :yes6rs:
De oud directeuren ( ook wel zakkenvullers genaamd ) bij de ANWB hebben deze onzin verzonnen en nu er flinke ophef is, moeten de leden maar zeggen wat ze ervan vinden. Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Busaberke

Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:41:04
Waar komen die basistarieven vandaan ??
Ik heb al ergens (weet helaas niet meer waar) een basistarief van 6ct per kilometer voor een A4 gelezen.
Ik zou dan veel duurder uit zijn dan nu.
Als ik mijn auto's bij elkaar tel, A4 + Polo, zou het misschien hetzelfde blijven omdat de polo maar 3000 tot 4000 km per jaar rijdt.
Maar volgens mij wordt het duurder als nu.

Hier kun je a.d.v. je kenteken het omslagpunt berekenen, als je onder de aangegeven km/jaar blijft, zou het rekeningrijden goedkoper moeten worden:  http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Let op, dit is berekend met de tarieven zoals ze op dit moment voorgesteld zijn, die zullen IMO snel verhoogd worden
gezien de bezuinigingen die ons de komende jaren te wachten staan.


Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

#13
Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57
Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:
:stupid: :stupid: :stupid:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

#14
Citaat van: QuattroFrits op 24 januari, 2010, 11:22:04
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:


Wat voor een gsm ??

Ik heb er wel een, alleen staat deze nooit aan.
En of een uitstaande gsm te traceren is betwijfel ik ten zeerste.

Ja dag Frits, als je je auto laat staan aan de fiets pakt naar de hoeren weten ze het ook niet.
Beide apparaten moeten in gebruik zijn zullen we dan maar zeggen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.