kilometerheffing? ANWB stem nu (tegen?)

Gestart door DeWitte, 23 januari, 2010, 15:17:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz.

Tjsa, dat kost centjes, en dit hoor je toevallig.
Het hele verkeer en waterstaat apparaat naar windows 7 tillen kost 200 miljoen, hoor je niks van, betaal je toch aan mee ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Busaberke op 24 januari, 2010, 11:26:07

Echter, de mensen / bedrijven die veel km's moeten rijden i.v.m. hun werk gaan wel meer betalen. Die kosten worden uiteindelijk toch weer in de consumentengoederen, diensten etc doorberekend en dat verhoogd dan ook voor mij de lasten.


:yes6rs:   Vergeet ook niet dat de provicie bij invoering km-heffing de provenciale opcenten gaat mislopen (ze zijn in limburg alvast aan het snijden in hun personeelsbestand).
Dat geld gaat dadelijk via een andere wijze bij de burger vandaan getrokken worden , buiten de km heffing om.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Citaat van: HD4ever op 24 januari, 2010, 13:16:57


Duhhh........ :stupid: Sinds wanneer krijgen wij van de overheid iets kado? Ik hoop toch niet dat iemand hier de Illusie heeft dat hij straks goedkoper uit is. :rofl: :schater: :schater: :schater:
Wie denk je dat straks de inbouw van die hightech apparatuur gaat betalen in je oude auto, de periodieke keuring op dat spul, de vervanging van defecte aparaten, het higtech traject controle systeem enz. enz. De rijke stinkerds hebben weer zoals normaal het meeste voordeel uit deze deal :-X  Voor iedereen met een normale auto, betekend het gewoon dat hij straks duurder uit is. :yes6rs:

De oud directeuren ( ook wel zakkenvullers genaamd ) bij de ANWB hebben deze onzin verzonnen en nu er flinke ophef is, moeten de leden maar zeggen wat ze ervan vinden. Als de ANWB hiermee accoord gaat, zijn ze straks in elk geval 1 lid kwijt.  :yes6rs:


:stupid: ???
Proud on the South  

DeWitte

#18
Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 10:48:36
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Een gas/elektra meter registreert mijn verbruik in mijn huis (dat niet van zijn plek kan) een kmregistratiemeter in je auto registreert waar je pcies hebt uitgehangen.

so ?  ,waar je uit hangt dat weten ze via je gsm al  :yes6rs:

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
Daarbij als je nu geen A8 wil rijden omdat die auto te duur is, blijft dat zo> al eens met een a8 ipv een a4 naar de garage geweest voor een beurtje of een reparatie? die paar honderd euro wegenbelasting is het niet waar je nu tegen aan hikt. Wat denk je van het verschil in verzekeringspremie voor deze auto's? :-X

Als je niet of nauwelijks rijdt zal het met de beurten ook wel meevallen. Of je bent zo'n gek die 'm braaf ieder jaar een grote beurt laat geven bij 5k per jaar. Als je allrisk eens weg laat (een A8 is toch niets waard tegen die tijd ) dan zal het wel meevallen.

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
ff rekenvoorbeeld A8 tegenover A4 (beiden autos zijn uit 1999 en gemiddeld van uitvoering)

A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

dus mocht je nu een A8 willen rijden dan betaal je aan wegenbelasting 350 euro per jaar meer, straks bij het nieuwe systeem 4ct per km meer. 350 euro is dus de drempel waar je tegenaan hikt nu om een A8 te rijden? 350 euro? Daar lacht de gemiddelde A8 rijder over, zijn sigaren zijn al duurder.  :yes6rs:

calculator> http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
Dan zou ik met de A8 goedkoper uit zijn, dan dat ik nu ben met mijn 1500 kg auto. Ik kom net aan de 12 k per jaar met de auto.

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken? :confused:


Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost. Deel je nog wat stickers uit aan forenzen en/of tolpoortjes rondom grote steden (zoals in de rest van europa) en je bent klaar. Het systeem wat Eurlings bedacht heeft kostte tot nu toe al 130 miljoen, daar komen de kastjes, het inbouwen, de administratie en de vele rechtzaken nog bij. Wie denk je dat dat mag betalen al dan niet via zijn belastingen? Of denk je dat ze dan voorbij de leasrijders gaan? Beetje weldenkend mens kan alleen maar tegen zijn imo.

Die 130 miljoen hebben we al betaald waarschijnlijk, of het nu komt of niet.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
met 5 ct per liter meer aan acczijns was het probleem al opgelost.
En wij allemaal lekker in het buitenland tanken  :yes6rs:  , dat snappen ze in den Haag ook wel.
En over korte termijn gesproken, wordt er na 15 jaar nog benzine getankt ?

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken? :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 15:35:18
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken? :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.


net de enquête ingevuld zij kunnen gewoon door het kastje zien waar jij hebt gereden en bent omdat erna ook een spitstarief wordt ingevoerd net zoals andere diensten die je dan kunnen worden aangeboden en tevens kunnen ze gebruik maken om iemand op te sporen
KTM SMT 2011

DeWitte

Citaat van: karz op 24 januari, 2010, 15:35:18
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

dat hoop ik toch, als dit ingevoerd wordt wil ik toch zeker een gespecificeerde rekening krijgen? of neem jij alles gewoon aan wat ze op je facturen zetten?


ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken? :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.

met alle respect Karz, maar je gebruikt een wijze van discussieren die ik normaal bij ambtenaren tegen kom. :yes6rs:

Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

Alez wat heb jij nu gestemd en waarom?



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Los van de discussie over de kilometerheffing, waar ik mijn zegje over gedaan heb, denk ik dat er hier nogal wat misverstanden over lease auto's bestaan.
De baas betaald niet 2/3 van de lease auto. Hij betaald hem 100%. De eigen bijdrage die je als bestuurder betaald is alleen belasting en daar gaat niets van naar de baas. De auto wordt als extra inkomen geteld en daar betaal je belasting over.
Verder hebben de meeste leaserijders geen tankpas die in het buitenland werkt, dat heeft meer met kosten dan met misbruik te maken.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de baas ooit een eigen bijdrage zal gaan vragen aan de lease-auto, want ik maak de kilometers om bij zijn klanten te komen.

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

#23
Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 15:25:25

klopt bij benadering, ze kunnen achterhalen bij welke mast in de buurt je geweest bent, maar dat krijg je niet te zien op je factuur. En is dan ook niet gelijk privacy gevoelig

En in hoeverre kunnen ze met km registratie bepalen waar je geweest bent ? En krijg je dat idd te zien op je factuur ?  :dunno:

dat hoop ik toch, als dit ingevoerd wordt wil ik toch zeker een gespecificeerde rekening krijgen? of neem jij alles gewoon aan wat ze op je facturen zetten?

En wat denk je dat je dan krijgt, een lijst met waypoints om de 500m ?  In principe is voor de factuur alleen de afgelegde km's per tijdseenheid van belang en niet waar. Daarbij zal het bijhouden van het doen en laten een van iedere automobilist een behoorlijke opslag capaciteit vergen. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met je specificatie.

ja en wat heeft dat met het rekenvoorbeeld inzake mrb/kilometerheffing te maken? :confused:

Dat ik dat nogal een gunstig rekenvoorbeeld vind, de bedragen per jaar zeg maar.

Dus de rest (een veelvoud) kunnen we dan ook nog hebben? wat is dat nu voor huisvrouwenpolitiek? :banghead4rv: :roll: :-X

Die dus , die maak jij ervan .  Ik zeg alleen dat die 130 al betaald is, dus daar kun je niets aan veranderen, hoeveel emoticons je ook gebruikt.


met alle respect Karz, maar je gebruikt een wijze van discussieren die ik normaal bij ambtenaren tegen kom. :yes6rs:

met alle respect , wat een onzin , jij reageert op toon en niet op inhoud

ik : die 130 is betaald dus klaar
jij : dus je vind het normaal dat we dat nog een paar keer gaan betalen ?

dat lijkt op :
ik : die jurk maakt je slanker dan die andere.
jij : dus je vindt me dik.

een manier van discussieren die ik normaal bij ...



Ik hoop van niet, maar dan heb je wel een alternatief doordat de acczijns op de stroom bijv hoger kan worden.komt het niet uit de breedt dan wel uit de lengte :yes6rs:

Dat is zeker waar, en geeft meteen de waarde van voor of tegen stemmen aan.

Alez wat heb jij nu gestemd en waarom?
Ik heb niet gestemd. Waarom zou ik, die poll wordt niets mee gedaan ook al zegt de in het nauw gedreven Camiel van wel. Een simpele frauduleuze internetpoll kan nooit een overheidsbeslissing bepalen.
Een keuze tussen de oude en een nieuwe situatie werkt zowiezo niet. Als ze nu 2 nieuwe situaties voorstelden bijv (km heffing / tolpoorten ofziets) dan had een stemming, via betere middelen, zin.  Bij het oude blijft het toch niet. Het is niet alleen de kastjes in de auto plaatsen, the wheels are in motion, ze kunnen niet zomaar terug. Als je wil weten of ik voor of tegen ben ,: tegen , waarom: Nu lijkt het sommetje gunstig maar er zullen allerlei kosten bijkomen.  En rondrijden met een kastje vind ik een middeleeuws concept.  




sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

oude tijden herleven :mrgreen:

heerlijk  :lol:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

toch nog over die privacy juggle.
Stel ze zouden precies bijhouden waar je geweest bent, met zeg maar een peiling om de km.

In 2010 wordt door het CBS het aantal rondrijdende auto's op 8.000.000 stuks geschat.
Er wordt gemiddeld 15-16 K per jaar gereden met een auto.

Binnen een jaar heb je dan 8.000.000 * 15.000  =  120.000.000.000  records  :shock:

Daar zal een flink IT apparaat aan moeten zitten. Nog niet te beschrijven wat voor een rekenkracht (en dus energie) er nodig is om een factuurtje uit te draaien als er in die bak met records gespit moet gaan worden naar jouw km'tjes.

Mij lijkt het dan dat ze óf heel summier de informatie gaan opslaan (dus geen adressen of wat dan ook) , of dat de informatie heel snel verworpen of comprimeerd wordt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

geloof ik je best, maar je begrijpt toch ook dat ik net als bijv bij mijn telefoonrekening (met wie en hoe lang) wel graag wil zien waar en op welk tijdstip ik zgn zou gereden hebben. Elke nota die je niet gespecificeerd krijgt betaal je toch niet? Kijk het is een heffing dus belastingen en dat moeten ze echt wel hard maken? Leuker kunnen we het maken, wel makkelijker :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik vraag me af in hoeverre ze die data gaan vergaren.
In principe is alleen de km-tellerstand wat ze nodig hebben , net zoals bij je gas-water en electra meter.
De enige reden waarom ze tijd en lokatie nodig hebben is om spits -en regiogebonden tarieven te kunnen hanteren.
Dan doet het er niet toe of je in Eys of in Simpelveld aan het crossen bent.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

Citaat van: Dwars® op 24 januari, 2010, 07:59:17
...
A8
basistarief per kilometer     7,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 904
kilometeromslagpunt2     11.963 km

A4
basistarief per kilometer     3,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1   € 552
kilometeromslagpunt2     15.238 km

...

Met mijn huidige auto en gereden kilometers pakt het wel erg nadelig uit (Rover 75), met 25.000 km   € 1.414 nadeel... en dan is onze provincie nog duurder dan dit?
Wat voor een motor had die A8? Die is een cent per kilometer goedkoper... en aan de wegenbelasting te zien toch een stuk zwaarder.

basistarief per kilometer           8,6 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1       €   728
kilometeromslagpunt2           8.497 km
1 Huidig jaartarief motorrijtuigenbelasting voor provincie Noord-Holland, andere provincies zijn iets duurder.
2 Rijdt u minder kilometers per jaar, dan bent u goedkoper uit.